آزاردهنده‌ترین رفتار گردشگران در تورهای خارجی

گردشگران هم گاهی اوقات رفتارهای اشتباهی دارند. در عین حال که گردشگر بودن می‌تواند بسیار عالی باشد، اما احترام به فرهنگ میزبان نیز نباید فراموش شود. متاسفانه گردشگران زیادی به این موضوع واقف نیستند. چندی پیش یک کاربر در سایت کورا (Quora) پرسید که آزاردهنده‌ترین رفتارهایی که گردشگران در کشور شما انجام می‌دهند کدامند و جواب‌های بسیاری زیادی توسط کاربران داده شد. در اینجا رفتارهای ناشایستی که گردشگران در ۱۴ کشور مرتبا انجام می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

دانمارک: سر راه قرار گرفتن

اگر شما یک گردشگر هستید و دوچرخه اجاره کرده‌اید، مطمئن شوید که در مسیر کسی قرار نگرفته‌اید.

اندیس روسندال از این‌که گردشگران مسیر عابر پیاده و دوچرخه را تشخیص نمی‌دهند متنفر است. او می‌گوید هر تابستان کپنهاگ سرشار از گردشگرانی می‌شود که تفاوت مسیر عابر پیاده و مسیر دوچرخه را نمی‌دانند و از آن بدتر هم اینکه برای فهمیدن مسیرها هم هیچ تلاشی نمی‌کنند، درنتیجه تعداد زیادی گردشگر در مسیر عابران پیاده قرار می‌گیرند و با کلی وسیله و کیف، برای عکس انداختن توقف می‌کنند.

اندیس در ادامه می‌گوید گردشگرانی که نمی‌توانند به‌درستی راه را برای خودشان باز کنند از همه بدتر هستند.

برای سفر ارزان و راحت با تورهای کافه گردش اینجا را کلیک کنید.

هندوستان: تمرین یوگا

سیدهارت آگاروال از اهالی هندوستان است و می‌گوید وقتی گردشگران به هند می‌آیند تا به احمقانه‌ترین شکل ممکن تمرین یوگا کنند بسیار مسخره به نظر می‌رسند. اکثر آن‌ها تمرین یوگا را به روش اشتباه انجام می‌دهند . سیدهارت، اروپایی‌هایی که برای تمرین یوگا به هند می‌آیند را بی‌سواد و حرکات آن‌ها را جعلی و نادرست می‌داند. این افراد چیزی درباره یوگا و مدیتیشن نمی‌دانند. یوگا در هند یک کسب‌وکار است و برای پیدا کردن صلح درونی نیست.

بسیار آزاردهنده و احمقانه است که گردشگران برای رسیدن به صلح و آرامش در گروه‌های چندنفره به هند سفر می‌کنند و با حرکات مسخره یوگا و مصرف مواد مخدر و پوشیدن لباس‌های سنتی هند سعی می‌کنند به این صلح و آرامش برسند.


italy-not-following-the-rules

ایتالیا: پیروی نکردن از قوانین

گیانمارکو پرت می‌گوید گردشگران فکر می‌کنند که ایتالیا یک کشور عالی و بدون قانون است و آن‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند؛ اما این‌طور نیست. شما نمی‌توانید در فواره تروی آب‌تنی (Trevi Fountain) کنید. شما اجازه ندارید که از تندیس‌های تاریخی ایتالیا بالا بروید، آن‌ها توسط نوابغی همچون میکل‌آنژ و برنینی ساخته‌شده‌اند و شما باید برای نوابغ ما احترام قائل شوید.

گیانمارکو همچنین می‌گوید اکثر گردشگران گمان می‌کنند مردم ایتالیا زبان انگلیسی بلد هستند و در رستوران هم غذاهای ایتالیایی که به سبک آمریکایی پخته‌شده‌اند را سفارش می‌دهند.


indonesia-beg-packing

اندونزی: گدایی در سفر

نورجامان می‌گوید اروپایی‌هایی را دیده است که در گوشه و کنار خیابان از مردم تقاضای پول برای سفرشان کرده‌اند. او می‌گوید این‌که گردشگران به نقاط محروم کشورهای جهان سوم می‌روند و از فقرا عکس می‌گیرند به‌اندازه کافی زشت است، اما ملحق شدن به فقرا و گدایی کردن برای درآوردن خرج سفر بیش از تحمل ما است.


germany-taking-selfies-at-sites-honoring-holocaust-victims

آلمان: سلفی گرفتن در مکان‌هایی که مربوط به قربانیان هلوکاست است

سارا فریتاگ که در برلین زندگی می‌کند می‌گوید تحمل دیدن گردشگرانی که با کمپ‌های کار اجباری عکس می‌گیرند را ندارد. او می‌گوید حتی برخی از این گردشگران سعی می‌کنند عکس‌های بامزه بگیرند یا ژست‌های خنده‌دار و یا اینکه ادای هیتلر را دربیاورند.


thailand-taking-pictures-with-tigers

تایلند: عکس گرفتن با ببرها

بیل بونیاپور که در بانکوک زندگی می‌کند می‌گوید به این ببرها مواد مخدر داده می‌شود. استفاده تبلیغاتی از حیوانات کار غیراخلاقی است و گردشگرانی که برای عکس گرفتن با آن‌ها پول می‌دهند، به این صنعت کمک می‌کنند. ممکن است در ظاهر این کار غیراخلاقی نباشد اما این‌گونه کمک به توریسم درواقع استفاده ابزاری از حیوانات است.


norway-getting-too-close-to-glaciers

نروژ: بیش‌ازحد نزدیک شدن به یخچال‌های طبیعی

آروی لوکان می‌گوید یخچال‌های طبیعی در نروژ حصار و علامت خطردارند تا مردم بیش‌ازحد به آن‌ها نزدیک نشوند و این یخچال‌ها بارها باعث مرگ‌ومیر و خطرات جدی شده‌اند. اکثر مردم می‌دانند که رودخانه‌های خروشان خطرناک هستند اما زمانی که دیدنی‌های طبیعی در نروژ حصارکشی شده‌اند یعنی آن‌ها خطرناک‌تر ازآنچه فکر می‌کنید هستند؛ بنابراین به خاطر سلامت خودتان هم که شده خارج از حصارها حرکت کنید.


بریتانیا: بلند حرف زدن در مترو

سیمون میلوارد می‌گوید گردشگرانی که با صدای بلند در مترو حرف می‌زنند برایش آزاردهنده هستند. خصوصاً در ساعات شلوغی که همه در حال بازگشت از سرکار بوده و خسته به نظر می‌رسند. او می‌گوید اکثر مردم در این ساعات خسته هستند و حوصله شنیدن صدای بلند بقیه را ندارند بنابراین در مترو با صدای آهسته صحبت کنید.

australia-driving-on-the-wrong-side-of-the-road

استرالیا: رانندگی در جهت اشتباه جاده

اله لوسیا که خود استرالیایی است می‌گوید گردشگرانی که در جهت اشتباه جاده رانندگی می‌کنند آزاردهنده هستند. در استرالیا مردم در سمت چپ رانندگی می‌کنند درحالی‌که اکثراً مردم در سراسر جهان در سمت راست رانندگی می‌کنند؛ بنابراین رانندگی خلاف جهت ممکن است خطرساز شود.

ریس آنسا هم با وی موافق است و می‌گوید برخی از گردشگران به می‌گویند استرالیایی‌ها در جهت اشتباه رانندگی می‌کنند اما درواقع خود آن‌ها در حال رانندگی در جهت اشتباه جاده هستند.


indonesia-renting-motorcycles

اندونزی: اجاره کردن موتورسیکلت

ویراوان وینارتو که اهل اندونزی است می‌گوید در جنوب شرق آسیا جاده‌ها استاندارد نیستند و اکثراً پر از چاله هستند. در حقیقت گردشگران آماتوری که موتورسیکلت کرایه می‌کنند برای مردم محلی که در این جاده‌ها رفت‌وآمد دارند خطرآفرین هستند.

india-taking-photos-in-slums

هندوستان: عکاسی در محله‌های فقیرنشین

آنگاد سینگ می‌گوید که گردشگرانی که با فقر به وجد می‌آیند را درک نمی‌کند. او معتقد است که رفتن به محله‌های فقیرنشین با یک دوربین عکاسی گران‌قیمت، می‌تواند توهین‌آمیز تلقی شود. این محله‌ها باغ‌وحش نیستند که شما بتوانید از کودکان بدون اجازه عکاسی کنید و در محله‌ها به دنبال سوژه عکاسی از فقرا بگردید. این محله‌ها خانه و حریم خصوصی افرادی هستند که در آن زندگی می‌کنند.


usa-gawking-at-the-pennsylvania-dutch

آمریکا: فضولی در زندگی هلندی پنسیلوانیایی‌ها

آلیس ویکرمن می‌گوید گردشگرانی که به آمیش‌ها (Amish) خیره می‌شوند و سعی می‌کنند در زندگی آنان فضولی کنند رفتار آزاردهنده‌ای دارند. آمیش‌ها از اینکه بدون اجازه کسی از آن‌ها عکس بگیرد خوششان نمی‌آید؛ بنابراین اگر در حال گشت‌وگذار در محل زندگی آنان هستید عکاسی نکنید و یا به آنان خیره نشوید.


croatia-taking-selfies-at-plitvice-lakes

کرواسی: عکس گرفتن با برکه‌های پلیتویک (Plitvice)

ماجا بورازین می‌گوید علی‌رغم اخطارهای جدی بابت سلفی گرفتن با برکه‌های پارک ملی پلیتویک گردشگران همچنان به این کار ادامه می‌دهند. در حقیقت سلفی گرفتن با این دریاچه بیشتر خطرناک است تا اینکه آزاردهنده باشد. افرادی درگذشته بابت این کار جان خود را ازدست‌داده‌اند. هیچ عکسی ارزش به خطر افتادن جان شمارا ندارد.


brazil-taking-favela-tours

برزیل: گشت‌وگذار در محله‌های زاغه‌نشین

آنا پاولا می‌گوید گشت زدن در محله‌های زاغه‌نشین برای برزیلی‌ها احساس بدی به وجود می‌آورد. آن‌ها نمی‌دانند چطور تماشای جیپ‌هایی که از خیابان آتلانتیک رد می‌شوند و به دوربین گران‌قیمت گردشگران لبخند می‌زنند برای مردم آزاردهنده است. مثل‌اینکه به یک منطقه جنگی وارد شوید و از کسانی که آنجا زندگی می‌کنند عکاسی کنید و سپس به هتل گران‌قیمت خود برگردید درحالی‌که خورشید پشت سر شما غروب می‌کند.


نیوزلند: فکر کنید که هیچ‌کس زبان شمارا نمی‌فهمد

بنابر گفته تی ویکی پای که در نیوزلند بزرگ‌شده است، بسیاری از گردشگران گمان می‌کنند که مردم محلی تنها زبان انگلیسی را می‌فهمند. او می‌گوید که مردم نیوزلند چندزبانه هستند و ممکن است اهل هرکجای دنیا باشند؛ بنابراین نفر بعدی که دیدید ممکن است زبان شمارا متوجه شود. تی ویکی پای در ادامه می‌گوید که لطفاً لباس‌های کثیف خود را در مکان‌های عمومی نگذارید.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.