15 مکانی که حتی اگر هم بخواهید نمی‌توانید به آن سفر کنید

اهنمای سفر| منطقه 51 در حقیقت مکانی محرمانه و دولتی است که هیچ‌کس نمی‌داند در آن بر روی چه چیزی آزمایش می‌شود برخی معتقدند بقایای موجودات فضایی در این منطقه نگهداری می شود،حتی عنوان شد در 1947 یک بشقاب پرنده در حوالی این منطقه سقوط کرد و به گفته شاهدان عینی ماموران حتی اجسادی را از آن خارج کرده بودند

1. جزیره مار در کشور برزیل

جزیره مار فاصله زیادی تا ساحل برزیل دارد و باید بدانید که این جزیره محل زندگی افعی سرنیزه‌ای زرین به شمار می‌ِآید. در خصوص این مارها باید گفت که آن‌ها بسیار سمی بوده و زهر آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند پوست بدن انسان را به‌صورت کامل آب کند. اگر یک مار افعی سرنیزه‌ای زرین کسی را نیش بزند به‌سرعت فرد را خواهد کشت. به همین دلیل دولت برزیل ورود گردشگران را به این جزیره ممنوع کرده است. بسیاری تخمین می‌زنند که بیش از 4 هزار مار در جزیره مار در کشور برزیل زندگی می‌کنند و این بدان معناست که در هر مترمکعب از جزیره، شما با یک مارسمی مواجه خواهید شد. برای بسیاری از افراد حتی تصور بودن در جزیره مار کابوسی وحشتناک خواهد بود.


2. منطقه 51 در ایالت نوادا

باکمی جست‌وجو در وب‌سایت گوگل اطلاعات بیشتری در خصوص منطقه 51 به‌دست خواهید آورد. این منطقه در حقیقت مکانی محرمانه و دولتی است که هیچ‌کس نمی‌داند در آن بر روی چه چیزی آزمایش می‌شود؛ اما گفته‌شده که درگذشته‌های دور در منطقه 51 بر روی هواپیماهایی ویژه‌کار می‌شده و بسیاری دیگر نیز معتقد‌ند دانشمندان از این منطقه می‌توانند سفینه‌های فضایی در آسمان را تماشا کنند. البته این تصورات مربوط به سال‌های گذشته است. حتما برای شما نیز جالب خواهد بود که بدانید اکنون در این مکان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ اما ما تنها می‌توانیم حدس بزنیم که در منطقه 51 در ایالت نوادا چه چیزی در جریان می‌باشد. در این میان نکته‌ای که عجیب به نظر می‌رسد این است که حتی دولت ایالات‌متحده تا سال 2013 به‌طور رسمی وجود این مکان را تایید نکرده بود.برخی نیز معتقدند بقایای موجودات فضایی در این منطقه نگهداری می شود،حتی عنوان شد در 1947 یک بشقاب پرنده در حوالی این منطقه سقوط کرد و به گفته شاهدان عینی ماموران حتی اجسادی را از آن خارج کرده بودند

Untitled-design-3

3. جزیره سنتینل شمالی در آندامان

شما می‌توانید این جزیره خارق‌العاده را در تور تایلند پیدا کنید. مردم جزیره سنتینل شمالی در حقیقت دریکی از بکرترین قبایل جهان زندگی می‌کنند. جزیره‌ای که در میان صخره‌های بزرگ مرجانی قرارگرفته است و این صخره‌ها هر قایقی که به آن نزدیک شود خرد می‌کنند؛ اما دانستن این نکته نیز ضروریست که حتی اگر بتوانید به هر ترتیبی از میان این صخره‌های مرجانی عبور کنید با یکی از وحشی‌ترین و خطرناک‌ترین قبایل دنیا مواجه خواهید شد. در این قبیله شما شانس بسیار کمی برای زنده ماندن دارید و به‌احتمال بسیار زیاد توسط افرادی که در جزیره سنتینل شمالی زندگی می‌کنند کشته می‌شوید. جالب است بدانید که در اوایل سال 2000 میلادی دو مرد ماهیگیر که در حال صید ماهی در دریا بودند گم شدند و به‌صورت اتفاقی و از روی بدشانسی در جزیره سنتینل شمالی لنگر انداختند. درنهایت مردم قبیله این دو ماهی‌گیر را پیداکرده و به قتل رساندند. پس‌ازآن کشور هندوستان بارها سعی داشت تا ارتباطی با مردم این قبیله پیدا کند اما در این امر ناموفق بود. اکنون هم به دلایل امنیتی هیچ‌کس نمی‌تواند تا شعاع 5 کیلومتری به جزیره سنتینل شمالی نزدیک شود.

4. خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) در کشور نروژ

خزانه جهانی بذر سوالبارد در حقیقت مکانی است که 864 هزار و 309 نمونه بذر در آن از تمام دنیا نگه‌داری می‌شود. از این بذرها در این مکان از بلایای طبیعی و حتی انسانی محافظت خواهد شد. هدف از این کار این است در صورت نابودی این بذرها، انسان‌ها در نسل‌های بعدی بتوانند آن‌ها را بازسازی کنند. خزانه جهانی بذر سوالبارد در کشور ایسلند واقع‌شده است و در مکانی قرار دارد که تنها افراد محدود و خاصی به آن دسترسی دارند. البته همین اشخاص هم تنها در روزهایی خاص که برای قرار دادن بذر است، اجازه دارند که به این مکان وارد شوند.


Untitled-design-3-3

5. کمپ بوهمیان (Bohemian) در سان فرانسیسکو

شاید بتوان گفت یکی از مرموزترین و عجب‌ترین گردهمایی‌ها در کشور آمریکا در کمپ بوهمیان برگزار می‌شود؛ اما مسئله‌ای که باعث شده این گردهمایی از سایر دور همی‌ها در این کشور متمایز باشد این است که در کمپ بوهمیان ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد ایالات‌متحده دورهم جمع می‌شوند. شما برای ورود به این گردهمایی در کمپ بوهمیان باید مبلغ 25 هزار دلار هزینه کنید و حتی اگر همین امروز هم این مبلغ را بپردازید احتمالا چیزی در حدود 15 سال در لیست انتظار خواهید بود. البته باید بدانید پس از عضویت در باشگاه هم به ازای هرسال مبلغ 5 هزار دلار به‌عنوان حق عضویت از شما دریافت می‌شود. از میان تعدادی از کسانی که در کمپ بوهمیان و گردهمایی آن شرکت می‌کنند می‌توان به جورج بوش، کلاینت ایست‌وود و ریچاد نیکسون اشاره کرد. تنها تصاویر محدودی از این گردهمایی‌ها به بیرون درز کرده که در آن‌ها نشان می‌دهد افرادی بالباس‌های خاص تشریفاتی مذهبی را انجام می‌دهند که گفته می‌شود مربوط به پیش‌بینی آینده می‌باشد. جالب است بدانید تاکنون یک نویسنده و فیلم‌ساز نیز توانسته‌اند بدون داشتن عضویت در باشگاه، وارد گردهمایی شوند که تنها پس از چهار ساعت دستگیر شدند.

Untitled-design-7

6. جزیره سورتسی (Surtsey) در جزیره ایسلند

جزیره سورتسی دارای زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای است و در میان سایر جزایر بسیار جوان به شمار می‌آید. این جزیره در سال 1963 و پس از فوران آتش‌فشان ایجاد شد؛ اما هم‌اکنون هیچ‌کس اجازه ورود و حتی نزدیک شدن به آن را ندارد. در حقیقت سورتسی یکی از تنها جزایری است که کاملا بکر مانده و انسان‌ها رفت‌وآمد چندانی به آن نداشته‌اند. البته دانشمندان به‌صورت محدود برای انجام تحقیق و مطالعه روی جزیره به آن سفرهایی دارند و به‌محض اینکه کارشان روی جزیره سورتسی تمام می‌شود سریعا کارهای لازم برای پاک‌سازی آثار به‌جای مانده از خود را انجام می‌دهند. حتی به‌طوری‌که این دانشمندان مجبورند در یک کابین کوچک بخوابند تا هیچ آسیبی به زمین جزیره سورتس وارد نشود.

Untitled-design-8

7. کلیسای تابوت عهد در اتیوپی

در کلیسای تابوت عهد دو لوح سنگی ارزشمند وجود دارد که روی آن‌ها ده فرمان خداوند به حضرت موسی نقش بسته است. همچنین گفته می‌شود که چوب‌دستی حضرت هارون به همراه یک قوری سبوس نیز در این کلیسا قرار دارد. این قوری سبوس چیزی است که ادعا می‌شود از طرف خداوند بوده و خدا آن را برای مردم اسرائیلی فرستاده تا به‌وسیله آن خود را از خطرات موجود در بیابان حفظ کنند. توجه داشته باشید که تنها یک کشیش است که اجازه دارد تابوت عهد را ببیند. بسیاری از مردم اعتقاددارند که اگر هر شخص دیگری به‌جز این کشیش نگاهی به تابوت عهد بی اندازد آن منفجر خواهد شد.

shutterstock_522148435-820x480

8. پریپیات (Pripyat) در کشور اوکراین

پریپیات شهری است که در سال 1970 میلادی تشکیل‌شده و درگذشته بیش از 49 هزار 360 نفر جمعیت داشت؛ اما باید بدانید که این شهر در نزدیکی چرنوبیل قرار دارد و تنها یک روز پس از فاجعه هسته‌ای سال 1986 به‌طورکلی تخلیه شد. اکنون هم هیچ‌کس اجازه بازدید از آن را ندارد.

Untitled-design-9

9. دیگو گارسیا (Diego Garcia) در قلمرو بریتانیا واقع در اقیانوس هند

جزیره زیبا و عاشقانه دیگو گارسیا در قسمت‌های میانی اقیانوس هند قرار دارد. در سال‌های دور بیش از 2 هزار نفر در این جزیره زندگی می‌کردند؛ اما در سال 1973 بریتانیا تمامی ساکنان دیگو گارسیا را از جزیره خارج کرد و آن را به آمریکایی‌ها داد تا آن‌ها یک پایگاه نظامی درون جزیره برای خود بسازند. لازم به ذکر است که این مکان هنوز هم پایگاه نظامی ارتش آمریکاست و سفر به آن غیرممکن هست.


Untitled-design-5-1

10. غارهای لاسکاکس (Lascaux) در کشور فرانسه

لاسکاکس در حقیقت مجموعه‌ای از غارها است که در جنوب کشور فرانسه قرارگرفته و در آن دیوارنگاره‌هایی وجود دارد که گفته می‌شود متعلق به 20 هزار سال پیش است. البته بازدید از این مجموعه غارها تا سال 1900 میلادی برای عموم مردم آزاد بود اما پس‌ازآن بازدید از غارها به دلیل آسیبی که بازدیدکنندگان به دیوارنگاره‌ها وارد کردند، محدود شد و درنهایت در سال 1963 به‌صورت کامل ممنوع شد. تصویری که در پایین این مورد مشاهده می‌کنید نمایشگاهی را نشان می‌دهد که در آن آثار هنری موجود در غار را بازسازی کرده و مردم عادی می‌توانند از آن بازدید کنند.

Untitled-design-16-820x480

11. مترو 2 (Metro 2) در شهر مسکو

مترو 2 در حقیقت 4 مسیر از یک خط ریلی است که در 50 الی 200 متری زیرزمین قرارگرفته و این خط مترو می‌تواند کاخ کرملین را به سرویس امنیت فدرال وصل کند. بسیاری معتقد هستند که مترو 2 در زمان رژیم ژوزف استالین ساخته‌شده و اکنون هم توسط وزارت دفاع و مرکز عالی برنامه‌های ویژه مورداستفاده قرار می‌گیرد اما مردم عادی اجازه بازدید از آن را ندارند.


VAULT-820x480

12. بانک شمش‌های طلا در کشور انگلستان

حتما خودتان نیز می‌دانید که بانک شمش‌های طلا یکی از مکان‌هایی است که قطعا اجازه ورود به آن را نخواهید داشت. بله همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید تمامی این قالب‌های شمش طلا کاملا واقعی هستند و باید بدانید که این شمش‌ها بین افراد و کشورهای مختلف جهان جابجا می‌شوند. البته جالب است بدانید بر روی تمامی این شمش‌های طلا وزن و شماره‌سریالی چاپ‌شده که در هنگام تغییر مالکیت آن از فردی به فرد دیگر کاربرد دارد. در حقیقت با تغییر مالکیت شمش طلا شماره سریال آن شمش به شماره‌حساب صاحب جدید آن تغییر پیدا می‌کند.

shutterstock_625401635-820x480

13. موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو در کشور چین

البته باید گفت که اگر شما جزو شهروندان کشور چین باشید می‌توانید از موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو بازدید کنید اما در غیر این صورت چنین اجازه‌ای نخواهید داشت. در این موزه فوق‌العاده ادوات و اختراعاتی دیده می‌شود که چینی‌ها طی صدها سال گذشته از آن‌ها برای پیروزی در جنگ‌ها بهره می‌بردند. در محیط داخلی موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو هیچ‌کس اجازه عکس‌برداری ندارد و بازدیدکنندگان نیز باید به‌شدت مراقب باشند تا هیچ آسیبی به اشیای گران‌بهای داخل موزه وارد نشود.

۵ نکتهٔ مهم برای کسانی که برای اولین بار به چین سفر می‌کنند

Untitled-design-4

14. منطقه حفاظت‌شده جاوارا (Javara) در کشور برزیل

جاوارا در کشور برزیل یکی از مناطقی است که توسط دولت از آن محافظت می‌شود تا همچنان بکر و دست‌نخورده باقی بماند. اینکه آیا قبیله‌های وحشی در این منطقه از کشور برزیل زندگی می‌کنند یا خیر تا سال‌ها سوالی بزرگ در ذهن مردم بود؛ اما تصاویر جدید ثبت‌شده از جاوارا نشان می‌دهد که چندین قبیله کهن به همراه خانواده‌هایشان در جنگل‌های این مکان و در خانه‌هایی دراز که کمی عجیب به نظر می‌رسند زندگی می‌کنند.


Untitled-design-15

15. اتاق 39 در کشور کره شمالی

اتاق 39 در حقیقت پررمز و بازترین اتاق در کشور کره شمالی محسوب می‌شود. اگر شانس سفر به این کشور را داشتید حتما درباره این اتاق چیزهای زیادی می‌شنوید. البته باید بدانید که قطعا اجازه بازدید از آن را نخواهید داشت. گفته می‌شود در این اتاق مرموز کارهای غیرقانونی انجام می‌شود؛ مثلا ادعاشده که دولت کره در این اتاق به چاپ اسکناس‌های تقلبی آمریکایی می‌پردازد و قصد دارد که این اسکناس‌ها را به وجه رایج کشور خودشان تبدیل کند، اسکناس‌هایی که ارزش آن صفر است. البته این تنها شایعه در مورد اتاق 39 در کشور کره شمالی نیست و گفته می‌شود که در این اتاق داروهای غیرقانونی زیادی نیز انبارشده است. حتما شما هم در سفر به کره شمالی علاقه‌ای نخواهید داشت که از این اتاق بازدید کنید.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.