لاغری با چای سبز

 چای سبز سالم ترین نوشیدنی در کره زمین است ،زیرا دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مختلفی است که برای بدن مفید هستند و باعث لاغری میگردد.

مطالعات بسیاری نشان میدهند که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک میکند.


چای سبز

چای سبز شامل موادی ست که باعث لاغری میگردد

این چای تنها یک نوشیدنی گرم مزه دار نیست ، زیرا زمانی که شما یک فنجان چای سبز با کیفیت مینوشید ، در واقع یک مقدار زیادی از مواد مفید با اثرات بیولوژیکی قوی را دریافت کرده اید .

یکی از بهترین و شناخته شده ترین مواد آن ،کافئین میباشد.  یک فنجان از این چای شامل ۲۴-۴۰ میلی گرم کافئین میباشد .

در مطالعات متعدد ، کافئین بعنوان یک محرک شناخته شده برای کمک به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی نشان داده شده است.

اما ماده ی که این  چای را منحصر بفرد کرده ، آنتی اکسیدانی بنام کاتچین (catechins ) میباشد . از مهمترین آنها EGCG (Epigallocatechin gallate) ، ماده ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد میباشد .

چای سبز

چای سبز سوخت و ساز را افزایش میدهد ، مخصوصآ در طول ورزش کردن

اگر به ، برچسب مکمل ها و داروهای لاغری نگاه کنید متوجه میشوید چای سبز به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده اکثر آنها وجود دارد.

دلیل این است که تاثیر چای سبز بارها برای افزایش سوزاندن چربی، به خصوص در ورزش ثابت شده است.

در یک مطالعه ،افراد ورزشکاری که از این چای مصرف میکردند ۱۷% بیشتر نسبت به ورزشکارانی که چای سبز مصرف نمیکردند چربی سوزاندن .این تحقیق ثابت کرده که چای سبز میتواند اثرات سوزاندن چربی در ورزش را افزایش دهد.

البته در مطالعه دیگری ثابت شد مصرف مداوم ۸ هفته چای سبز چربی سوزی را هم در حالت استراحت و هم در حین ورزش  افزایش میدهد .

مطالعات متعددی که با این توافق که چای سبز موجب افزایش سوزاندن چربی وجود دارد ، که ممکن است به کاهش چربی بدن در دراز مدت منجر شود.

چای سبز متابولیسم را افزایش داده و میزان سوخت کالری را بیشتر میکند

بدن انسان به طور مداوم به سوزاندن کالری میپردازد.
زمانی که خوابیم و یا نشسته ایم ، سلول های ما در حال انجام میلیاردها فعالیت است که برای انجام آنها  نیاز به انرژی دارد.
مطالعات متعدد نشان می دهد که این چای می تواند به سوزاندن کالری بیشتر، حتی در حالت استراحت کمک کند.
بعنوان مثال کسی که ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف میکند ، با مصرف چای سبز منجر به سوزاندن  ۳-۴٪ میشوند یعنی چیزی در حدود ۶۰ تا ۸۰ کالری بیشتر در طول روز را میسوزاند ، شبیه به آنچه شما ممکن است با یک رژیم غذایی با پروتئین بالا انتظار دارید.
در یک مطالعه از ۶۰ فرد چاق، گروه مصرف عصاره چای سبز پس از سه ماه  ، ۳٫۳ کیلوگرم از دست داده و در روز ۱۸۳ کالری بیشتر سوزاندن .
با این حال، در نظر داشته باشید که تمام مطالعات نشان می دهد که چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این اثر ممکن است بر فرد بستگی داشته باشد ، باید این نکته را در نظر بگیریم که بدن هر فرد منحصر بفرد است و باید بصورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد .

چای سبز

کاهش اشتها با چای سبز

یکی از راههایی که چای سبز به کاهش وزن کمک میکند پایین آوردن اشتها است.یعنی بدون هیچگونه مشقت و اجباری میزان کالری دریافتی ما بصورت خودکار کاهش میابد.

مطالعات متعددی در زمینه تاثیر این چای بر اشتها انجام گرفته است اما نتایج متناقضی وجود دارد.

همچنین مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته نشان میدهد چای سبز میزان جذب چربی غذا را کاهش میدهد، اما این موضوع هنوز در انسانها به اثبات نرسیده است.

چای سبز موجب کاهش چربی های مضر و چربی حفره بطنی میگردد

در دو آزمایش کنترل شده که روی دو گروه انجام شد نتایج جالبی کشف شد هر دو گروه تقریبا ۲ کیلو کاهش وزن داشتند ،با این حال نکته مهم اینجا بود که این عدد میزان چربی یکسانی نبود.

ما دو نوع چربی داریم ، چربی زیر پوستی و چربی شکم که در اطراف اندامهاست. این چربی عمیق احشایی است که مضر است. و باعث تورم و مقاومت به انسولین میشود، که به شدت به انواع بیماری جدی، از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی مرتبط است.
مطالعات متعددی دراین زمینه نشان می دهد که اگر چه اثرات کاهش وزن نسبتا کمی دارد ،اما درصد قابل توجهی از چربی از دست داده چربی احشایی مضر است.
این بدین معنی است که ریسک مبتلا شدن به بیماریهای خطرناک قلبی را بشدت پایین می آورد و به انسان در داشتن زندگی سالم و طولانی کمک خواهد کرد.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.