تحصیلات راحت در ایران و کانادا


 شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی در چند سال اخیر، برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم شده است و شما داوطلب گرامی با هر مدرک و سابقه علمی و شرایط شغلی که دارید، همین حالا می توانید برای ورود به دانشگاه های بدون کنکور سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه ای در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام کنید و قطعا در یکی از این دانشگاه ها مشغول به تحصیل خواهید شد.
شرایط تحصیل در کانادا
چه کسانی و تحت چه شرایطی می توانند در کانادا تحصیل کنند؟
تحصیل رایگان و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چگونه امکان پذیر است؟
مراحل اپلای و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی چیست؟
برای جواب این سوال ها متن زیر را به دقت بخوانید:
کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشور هایی است که دانشجویان ایرانی آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. این کشور از نظر تکنولوژی، زیبایی، داشتن ۴ فصل سال و مهاجرپذیری کشوری بی نظیر است. شهرهایی مثل تورنتو و ونکور از زیباترین شهرهای دنیا هستند که در آنها دانشگاه های تورنتو (TORONTO) و UBC از بهترین دانشگاه های جهان وجود دارد.
در صورتی که مشتاق ادامه تحصیل در کشور کانادا هستید پیشنهاد می کنم متن زیر که خلاصه ای از تمامی شرایط تحصیلی در کانادا می باشد را مطالعه کنید:
– مراحل اپلای یا پذیرش تحصیلی از مدارس یا دانشگاه های کانادا
– مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش کانادا
– شرایط تحصیلی رایگان در کانادا و بورسیه تحصیلی کانادا
-هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
مراحل اپلای یا پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا با دانشگاه های این کشور متفاوت است.
والدینی که می خواهند فرزندان خود را برای تحصیل به کانادا آماده کنند، لازم و ضروری است، حداقل یک سال قبل از اقدام با مشاوران شریف تماس بگیرند.
 
مدارک مورد نیاز تحصیل در دبیرستا ن های کانادا:
– مدرک زبان انگلیسی که معروف ترین آن آزمون تافل (TOEFL) و آزمون آیلتس (IELTS) می باشد
– ریزنمرات و معدل بالای ۱۷
و دیگر مدارکی و یا آزمون هایی که هر مدرسه ممکن است درخواست کند.
برای ورود به دانشگاه های کانادا با هر شرایط تحصیلی که می باشید به دو صورت هزینه شخصی و اخذ بورسیه تحصیلی می توانید از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید. مهمترین مدارک برای اخذ پذیرش زبان انگلیسی، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه تحصیلی می باشد. بهترین زمان برای اخذ پذیرش در ترم پاییز، شروع مکاتبه با اساتید از شهریور سال قبل و تهیه مدارک نهایتا تا آبان سال قبل می باشد. ضرب الاجل دانشگاه های کانادا از دسامبر (آذر) سال قبل تا آوریل همان سال (اردیبهشت) می باشد.
دانشجو در مقاطع مختلف، حداقل مدارک زیر را لازم دارد:
– ریز نمرات تحصیلی
– مدرک زبان بین المللی از جمله آزمون تافل و آزمون آیلتس
– توصیه نامه از اساتید
– انگیزه نامه تحصیلی شامل اطلاعات مهم تحصیلی و دلایل تحصیل در رشته قبل و رشته و دانشگاه آینده است.
– رزومه تحصیلی شامل سوابق تحصیلی و کاری که با فرمت های مختلف تهیه می شود.
 به طور کلی دانشگاه های کانادا در دو ترم پاییز و زمستان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که البته اکثر دانشجویان در ترم پاییز پذیرفته می شوند. بهترین زمان برای مکاتبه با اساتید و دانشگاه، شهریور سال قبل و ارسال مدارک قبل از ضرب الاجل (Deadline) دانشگاه ها می باشد. (توجه داشته باشید که در صورتی که تصمیم به اپلای یک دانشگاه را دارید هرچه زودتر مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر بفرستید زیرا بررسی مدارک شما از وقتی مدارک را ارسال می کنید شروع می شود و ممکن هست حتی قبل از زمان ضرب الاجل نیز با درخواست شما موافقت شود.)
جزییات دقیق هر دانشگاه در خود سایت آن دانشگاه با جزییات کامل آمده است. مطمئن باشید با بررسی سایت خود دانشگاه های کانادا می توانید از تمام جزییات اپلای در هر دانشگاه مطلع شوید و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید اقدام به ارسال مدارک لازم به دانشگاه های موردنظر کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق از سایت دانشگاه می توانید با راهنمایی گرفتن از مشاوران شریف که متخصص این کار هستند در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید و برای تمامی دانشگاه های دیگر، خود شما به صورت رایگان اقدام کنید.
بورسیه تحصیلی دانشگاه های کانادا و کمک هزینه تحصیلی از اساتید دانشگاه
دولت کانادا و دانشگاه های کانادا هرساله بودجه ای را صرف پژوهش و تحصیل دانشجویان مقاطع مختلف مخصوصا مقطع ارشد و دکتری می کند که به صورت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مستعد با شرایط خاص و به صورت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.
– اکنون سوال اینجاست که چگونه برای بورسیه تحصیلی کانادا و یا کمک هزینه تحصیلی اقدام کنم؟
– آیا راهی برای تحصیل رایگان در کانادا هست؟
آری، راه های بسیاری برای تحصیل رایگان یا نیمه رایگان در کشور کانادا وجود دارد که حتی از سایت دانشگاه های کانادا نیز می توانید تمامی این مطالب را به راحتی بخوانید. در مقطع کارشناسی بیشتر دانشجو باید به دنبال بورسیه تحصیلی در ترم های بالاتر باشد و در صورتی که بتوانید معدل خوبی کسب کنید برای ادامه تحصیل شرایط ویژه تری برای شما لحاظ خواهد شد. در مقطع ارشد و دکتری درصورتی که رزومه نسبتا قوی داشته باشید می توانید امیدوار باشید که با احتمال بسیار بالایی کمک هزینه تحصیلی را از استاد مربوطه اخذ خواهید کرد. نکته مهم مکاتبه های لازم قبل از ارسال مدارک به دانشگاه می باشد.
در صورتی که بخواهید با هزینه خودتان به ادامه تحصیل در کشور کانادا بپردازید باید ذکر شود که هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیل متفاوت است به طوری که هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار و هزینه تحصیل ارشد و دکترا در کانادا ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار می باشد.
به طور کلی هزینه زندگی با توجه به مکان و نوع زندگی می تواند ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه متفاوت باشد.
نکته مهم: دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می توانند مشغول به کارهای دانشجویی شوند که این نیز می تواند کمک هزینه ای برای تحصیل و زندگی در کانادا باشد.

تورهای داخلی کافه گردش

یکی از رایج‌ترین روش‌های سفر به جزیره‌ی کیش، خرید تور کیش است. با توجه به تعدد و تنوع هتل‌ها و همچنین تعدد پرواز از شهرهای مختلف ایران به جزیره‌ی کیش، شما برای خرید تور کیش، لیست متنوعی خواهید داشت. تور زمینی کیش، تور هوایی کیش، تور ارزان کیش، تور لحظه آخری کیش، در کنار تنوع خدمات، پرواز و هتل این امکان را به شما می‌دهند که بهترین انتخاب را با توجه به بودجه‌ی خود داشته باشید. تورهای کیش اغلب برای برنامه‌های سه یا چهار روزه بسته می‌شوند. با توجه به طول مدت یک تور، نوع هتل و نوع پرواز قیمت‌ها متفاوت هستند. شما در هر فصلی که بخواهید به کیش سفر کنید، برای خرید تور به صورت میانگین با رنج قیمتی از 350 هزار تومان تا چند میلیون تومان مواجه خواهید بود. تور ارزان کیش، یا تور لحظه آخری کیش، از آنجایی که یا در زمانی بسیار نزدیک به شروع سفر عرضه می‌شود، و یا هتل‌ها و پروازهای ارزانی ارائه می‌دهند قیمت پایین‌تری دارند. قیمت‌ها با توجه به نوع هتل افزایش می‌یابند. قیمت‌های بالای یک میلیون هم مربوط به هتل‌های خاصی همچون هتل ترنج کیش هستند.


اگر وقت آزاد دارید و می‌توانید با خیال راحت هر زمان که خواستید سفر کنید، پیشنهاد کافه گردش به شما استفاده از آن دسته تور ارزان کیش یا تور لحظه آخری کیش است که در اواسط هفته ارائه می‌شوند. چرا که حتی همین تورهای لحظه آخری کیش نیز در آخر هفته‌ها یا ایام تعطیل افزایش نرخ دارند؛ اما اگر وقت آزاد ندارید، راه ارزان بعدی استفاده از تورهای ارزان کیش است که آخر هفته‌ها ارائه می‌شوند. کمی بالاتر بودن قیمت به اینکه بدون نیاز به مرخصی زیادی چند روز را خوش بگذرانید، می‌ارزد، نه؟


در آخر هم باید بگویم، اگر از آن دسته افرادی هستید که وضعتان خوب است و نگران هزینه‌ها نیستید، حتماً اقامت در هتل‌های لوکس کیش را امتحان کنید. پیشنهاد کافه گردش به شما تور کیش هتل ترنج است. به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از خرید تور متن معرفی کامل هتل ترنج کیش را در سایت کافه گردش بخوانید.


خرید تور مشهد از کافه گردش

کافه گردش بستری برای ارائه تورهای مختلف داخلی و خارجی است. معتبرترین آژانس‌های سطح کشور تورهای فعال خود را در کافه گردش به مشتریان عرضه می‌کنند.

برای خرید بلیط هواپیما و تور لحظه آخری یا تور ارزان مشهد کافی است در بخش تورها به قسمت تورهای مشهد بروید و تور مشهد از تهران، تور مشهد از اصفهان، تور مشهد از شیراز و یا شهرهای دیگر انتخاب کنید.

در این صفحه شما مجموعه‌ای از تورهای مشهد شامل تور لحظه آخری مشهد، تور مشهد هوایی تور مشهد با قطار و تورهایی برای تاریخ‌های مختلف به مقصد مشهد می‌بینید.

پس از مشاهده پکیج می‌توانید با آژانس برگزارکننده تور موردنظرتان تماس بگیرید و تور را خریداری کنید.

سفر بخیر و زیارت قبول!

15 نکته برای سفری بهتر

15 نکته برای سفری بهتر که حاصل تجربه‌ی 4 ساله‌‌ی من است ( از سایت expertvagabond.com )

4 سال است که همه‌چیز را فروخته‌ام و آمریکا را به‌قصد سفر در دنیا ترک کرده‌ام، این نکات حاصل تجارب من هستند.
همه‌چیز ازآنجا شروع شد که بلیتی یک‌طرفه از میامی به گواتمالا خریدم و خودم را در آغوش ناشناخته‌ها رها کردم. سفری پرپیچ‌وخم را پشت سر گذاشته‌ام و برای یادبود چهارمین سالگرد شروع مسافرتم، تصمیم گرفتم که مفیدترین تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهم.

1- صبور باشید!

خود را برای چیزهایی که در اختیار شما نیستند اذیت نکنید، زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید عصبانی و ناراحت باشید. از اتوبوس جا ماندید؟ مشکلی نیست، اتوبوس دیگری خواهد آمد، دستگاه خودپرداز پول ندارد؟ چه‌بهتر! سفری بدون برنامه و پرهیجان به شهر بعدی را تجربه خواهید کرد! البته به‌هرحال انسان عصبانی می‌شود، اما نفسی عمیق بکشید و به خودتان یاد‌آوری کنید که می‌توانست بدتر از این هم باشد.

2- صبح زود از خواب برخیزید.

با طلوع خورشید بیدار شوید تا از جاذبه‌ها حداکثر لذت را ببرید، از شلوغی‌ها در امان بمانید، همچنین صبح زود ارتباط برقرار کردن با مردم محلی آسان‌تر است و نیز مناطق جرم خیز هم امن‌ترند. صبح وقتی‌ است که مردمان درستکار و سخت‌کوش بیدار می‌شوند و خلاف‌کاران می‌خوابند.

3- به اشتباهاتتان بخندید!

3.skydive_900x900

مطمئن باشید در طول سفر به‌جاهای جدید اشتباهاتی خواهید کرد، به‌جای این‌که خجالت‌زده شوید و خودتان را ناراحت کنید، به اشتباهات خود بخندید، هیچ‌وقت زندگی را خیلی جدی نگیرید!

4- پول اضافی همراه داشته باشید.

پول حلال مشکلات شماست! برای این‌که در زمان بحران دچار مشکل نشوید، با خودتان پول اضافی بردارید، همیشه حداقل دویست دلار اضافه همراه داشته باشید زیرا ممکن است جیبتان را بزنند، کارت اعتباری‌تان خراب شود و یا دستگاه خودپرداز پول نداشته باشد.

می پیشنهاد می‌کنم که پول را درجاهای مختلف مخفی کنید، مانند جوراب‌ها، زیر آستر کفش، در کیف لوازم بهداشتی و در صورت لزوم، جیبی مخفی که درون کوله‌پشتی خود دوخته‌اید.

5- با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

5.khula_township_family_900x900

سعی کنید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، در بیشتر دنیا، مردم تااندازه‌ای انگلیسی بلدند و صحبت کردن با آن‌ها آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، خصوصاً اگر مقداری ایماواشاره هم به کار ببرید.

6- با خود روسری حمل کنید.

یک‌تکه پارچه‌ی ساده‌ی کتان می‌تواند بسیار کاربردی باشد، می‌تواند پوششی در برابر آفتاب، در صورت نیاز حوله، وسیله‌ای برای حمل اشیا، ماسک و خیلی چیزهای دیگر باشد.

7- زندگی روزانه افراد را مشاهده کنید.

7.granada_buildings_blue_900x900

اگر می‌خواهید روح شهر و یا کشوری را حس کنید، ساعتی را در کنار خیابانی شلوغ بنشینید و به بوها، صداها و نحوه‌ی برخورد آدم‌های اطراف توجه کنید، این کار مانند مدیتیشن آرامش‌بخش خواهد بود و متوجه نکاتی خواهید شد که تابه‌حال به آن‌ها دقت نکرده‌اید.

8- از همه‌چیز نسخه‌ی پشتیبان داشته باشید.

وقتی‌که لپ‌تاپم در پاناما دزدیده شد، چیزی که مرا نجات داد، این بود که از همه‌ی اسناد، عکس‌ها و فایل‌ها یک نسخه‌ی دیگر روی هارد خارجی خود داشتم. یک کپی از تمام مدارک خود، ویزا، گواهینامه، شناسنامه، دفترچه بیمه و شماره‌های مهم خود داشته باشید و تصویر اسکن شده‌ی آن‌ها را هم با خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید نسخه‌ی پشتیبان فایل‌های خود را روی سایت‌های اینترنتی آپلود کنید.

9- عکس‌های زیادی بگیرید!

9.volcano_santiaguito_eruption_900x900

ممکن است یک‌بار این آدم‌ها و مکان‌ها را ببینید، پس برای زنده کردن این خاطرات بهتر است عکس بگیرید. حواستان باشد که خیلی درگیر عکاسی نشوید، عکس را که گرفتید، دوربین را کنار بگذارید و از منظره لذت ببرید!

10- همیشه راه‌حلی وجود دارد.

هیچ‌چیز غیرممکن نیست. اگر با مشکلی روبه‌رو شدید، امید خود را از دست ندهید، یا هنوز راه‌حل را پیدا نکرده‌اید و یا هنوز سراغ آن‌کسی که باید، نرفته‌اید.‌به حرف افرادی که می‌گویند حل این مشکل غیرممکن است گوش ندهید، تلاش کنید و موفق خواهید شد.

11- لبخند بزنید و سلام کنید.

در برخورد با افراد محلی دچار مشکل شده‌اید؟ لبخند بزنید و به زبان محلی به آن‌ها سلام کنید.‌ اگر برخورد‌هایی که دیدید چندان دوستانه نبود، ممکن است که اشکال از زبان بدن شما باشد، با دقت و تمرین راه درست را خواهید یافت.

12- گاهی ولخرجی کنید.

من علاقه‌ی زیادی به سفر به شکل صرفه‌جویانه دارم و همیشه به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ی سفر هستم، اما گاهی برای تنوع و تقویت روحیه‌ی خود، بهتر است که چند روزی را در هتلی شیک بگذرانید، به رستورانی مجلل بروید و غذاهای خوب بخورید.

13- با ذهنی باز سفر کنید.

13.telica_fighting_ring_900x900

با نگاه کردن به شیوه‌ی زندگی آدم‌ها در موردشان قضاوت نکنید و اگر نظری مخالف نظر شما دارند، به حرف‌هایشان گوش کنید، ممکن است چیزهای جدید یاد بگیرید.

14- کوچ‌سرفینگ هم تجربه کنید.

اگر می‌خواهید به معنای واقعی زندگی در یک کشور را تجربه کنید، کوچ‌سرفینگ را تجربه کنید، این کار رایگان است و ایمن. میلیون‌ها میزبان در سراسر دنیا دوست‌ دارند که اتاق و یا مبل اضافی خود را در اختیار شما قرار دهند و پذیرای شما باشند.

15- کارهای خیریه انجام دهید.

15.san_pedro_charity_work_900x900

در کارهای اجرایی خیریه شرکت کنید، به همنوعان خود کمک کنید و همزمان راجع به مردمان و فرهنگ آن کشور هم چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

همین حالا اقدام به خرید بلیط هواپیما برای یکی از تورهای (تور استانبول ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور تایلند ) فوق العاده کافه گردش کنید ، خبر خوب اینکه میتوانید بلیط چارتر بخرید تا هزینهایتان کاهش پیدا کند .

نگارش: کافه گردش

گوگل ادوردز چیست ؟


گوگل ادوردز

در کنار طراحی سایت خوب و داشتن استانداردهای لازم در هر کسب و کاری تبلیغات و بازاریابی از مهمترین مسائل مهمی بوده که روند و پیشرفت کاری را تحت تاثیر خود قرار می دهد ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز در فضای مجازی از رقابت و توجه زیادی برخوردار بوده ، که در این میان کمپانی گوگل با کمک ابزار های که در قوانین و ظوابط خود در نظر گرفته ، می تواند به تبلیغ و بازاریابی برای شرکت ها اقدام نماید.

در این میان گوگل ادوردز که یکی از تبلیغات ساده کلیکی بوده و از کارآمدترین روش های تبلیغانی به شمار می آید ، با پرداخت هزینه های به کمپانی گوگل می توان کسب و کار خود را در میان فعالیت ها و سایت های مربوطه در نتایج گوگل بالا آورد و یا در پیشنهادات موتور جستجوگر در بالای صفحه قرار می گیرد. این نوع تبلیغ از انعطاف بالای برخوردار بوده . و این بازار بزرگ از این قابلیت برخوردار بوده که بتواند تمامی تجارت های گوناگون را پوشش دهد و در صفحه ی نخست نتایج گوگل قرار دهد.


هزینه های گوگل ادوردز (google adwords) در قبال بازاریابی


هزینه های گوگل ادوردز (google adwords)


شرکت گوگل برای این بازاریابی شرایطی را مدنظر گرفته که هزینه های که در قبال این کار دریافت می کند بستگی به کلمات کلیدی داشته که در بازار رقابت خود چه رتبه ای دارند ، هر چقدر این کلمات در دامنه و حوزه کاری خود رقابتی تر باشند هزینه و قیمت آن بیشتر و به همان نسبت رقابتی تری می باشند و به هر اندازه کلمات سایت از رقابت و سختی کمتری برخوردار باشند هزینه و بودجه آب به شرکت گوگل کمتر بوده . از این رو آن دسته از سایت های که در زمینه تجارت و کسب و کار های مارکتینک فعالیت داشته می توانند با انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت نمایند و آن را به گوگل اعلام نمایند تا هزینه های آن را گوگل برای شما برآورد نماید و بازخورد آن به شما بدهد . توجه داشته باشید برای درجه سختی کلمه کلیدی در حوزه کاری و رقابتی خود می توانید از ابزار های قدرتمندی چون Ahrefs و یا ابزار پایین تر و بدون هزینه ی چون ابزار گوگل ترند استفاده کنید.


google adwords


بعد از این عملیات که کلمه کلید انتخاب شد ، گوگل ادوردز پیشنهاد قیمت را اعلام و در قسمت پرداخت هزینه می توانید مشخص کنید که سایت شما در در قسمت پیشنهادات و در بالای سایت قرار بگیرد ، می توانید مشخص کنید که سایت شما در وب سایت های دیگر تبلیغ شود . بنابراین گوگل در قبال هر کلیکی توسط کاربر روی سایت شما انجام می شود را می شمارد و هزینه آن را از موجودی پرداختی کم می کند. در ضمن به هر اندازه که تبلیغات شما از امتیازات بالاتری برخوردار باشد . گوگل هزینه کمتری را برای بهینه سازی سایت شما پیشنهاد می کند. و حداقل هزینه های دریافتی گوگل نیز تا کمتر از 2 دلار نیز پیشنهاد می شود . که هدف شرکت گوگل از این کار جذب مشتریان برای درآمد زایی بیشتر می باشد . که در این بابت اگر تبلیغ بازخورد خوبی نداشته حتی اینکه هزینه های بالای جهت تبلغات پرداخت کرده باشد در این صورت جلوی تبلیغات سایت را می گیرد یا متقابلا اگر هزینه و بودجه کمی را پرداخت کرده باشید ولی اگر بازخوردی خوبی داشته باشد باز هم در نتایج خود نشان دهد.

اصول مهم در راه اندازی گوگل ادوردز (google adwords)

اصول مهم در راه اندازی گوگل ادوردز (google adwords)

  • میزان بودجه و هزینه ای که قرار است صرف این کار کنید .
  • مشخص کردن کلمات کلیدی مناسب با ابزارهای درجه سختی برای انتخاب کلید واژه (مانند سایتAhrefs) .
  • بررسی و آمار رقابت در حوزه کاری مربوطه (استفاده از سایت Adwords) :  سایت گوگل Adwordsمی تواند استراتژی های لازم در انتخاب کلید واژه مناسب در کسب کارتان ، میزان محبوبیت کلید واژه در بین کاربران و بازدیدکنندگان ، شناسایی و مقایسه کلید واژه در بین وب سایت های رقبا جهت سئو سایت خود را می توان با این سایت به دست آورد .

نکاتی برای پیشی گرفتن از سایت های رقیب در گوگل

مزایایی استفاده از گوگل ادوردز

  • استفاده از بک لینک ها در نتایج جستجو بسیار اهمیت داشته از این رو سعی کنید که از بک لینک های بیشتری در صفحات سایت خود استفاده کنید .
  • از بهینه سازی صفحات داخلی بیشتر بهره بگیرد چرا که سبب پیشی گرفتن از وب سایت های رقبا می شوید .
  • بررسی و تحلیل محتوای سایت های داخلی سایت های دیگر چرا که محتوای مفید و سودمند در بین موتور های جسجوگر اهمیت داشته .
  • مدت زمان ماندن در وب سایت در دیگر سایت ها بررسی نمایید .
  • اگر برخی سایت ها هستند که همواره در رتبه های بالا و نخست هستند و قصد رقابت با آن ها هستید برخی کلمات کلیدی مشترک را حذف کنید تا بتوانید رقابت راحت تری داشته باشید .

مزایایی استفاده از گوگل ادوردز (google adwords)

گوگل ادوردز (google adwords)

  • آگهی ها را بر اساس کلید واژه های مربوطه محصولات نمایش می دهد
  • تبلیغات را بر اساس منطقه جغرافیایی به نمایش می گذاراد
  • مدت زمانی که آگهی نشان داده شود را تعیین کرد .
  • می توان میزان هزینه ای که روزانه از شارژتون کم می شود را مشخص کنید.
  • گزارشی را از آگهی هایتان داشته باشید.
  • به نمایش در آوردن آگهی یا سایت مورد نظر در صفحه نخست سایت بدون تخصص در زمینه سئو

 

 

معایب استفاده از گوگل ادوردز (google adwords) در تبلیغات

  • توجه داشته باشید که استفاده گوگل ادوردز (google adwords) برای تبلیغات توصیه نمی شود چرا که در صدر بودن
  •  در نتایج جستجو در آن موقتی بوده و مستلزم هزینه های گزافی بوده و برای اینکه بتوانید نتیجه و بهره وری مورد نظر را از تجارت خود بگیرید می بایست هزینه های زیادی را خرج کنید ،
  •  استفاده از گوگل ادوردز (google adwords) موجب می شود که ارز از کشور خارج شود ،
  • باعث رکورد در چرخه اقتصادی در زمینه بهینه سازی سایت می شود .
  • می توان به جای استفاده از گوگل ادوردز از بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر استفاده کرد که سئو (seo) موجب بهتر نتیجه گرفتن و حتی ماندگاری در رتبه های بالا در این مورد بیشتر بوده اگرچه در مواردی برای برخی کلمات کلیدی زمانبر بوده ،
  • به جای استفاده از گوگل ادوردز (google adwords) می توان در سایت های ایرانی تبلیغ کرد، 
  • هزینه سئو سایت از گوگل ادوردز بسیار کمتر می باشد ، 
  • در ضمن در بیشتر مواقع این سایت مسدود بوده یا اینکه در بیشتر کلیک ها صفحه وارد فیلترینگ می شود و این یعنی به هدر رفتن پولتان .

راهنمای تولید محتوای باکیفیت برای کسب رتبه در گوگل

یک صفحه با کیفیت از دید گوگل چگونه است؟

گوگل در هنگام تعیین کیفیت یک صفحه کدام یک از فاکتورهای سئو را در نظر می‌گیرد؟ در صورتی که بدانید گوگل چگونه به محتوای صفحه شما می‌نگرد، می‌توانید محتوای باکیفیت تری تولید کرده و رتبه بالاتری بگیرید.

 

گوگل همیشه به دنبال کیفیت در محتوا است. این موضوع بارها و بارها توسط گوگل اعلام شده است. اما از بین ۲۰۰ فاکتور اعلام شده سئو، کدامیک نقش بیشتری در تعیین کیفیت محتوای صفحات وبسایت شما خواهد داشت؟

در زیر لیستی از مهمترین پارامترهای بهینه سازی وب سایت که نقش مهمی در تعیین کیفیت صفحه شما از دید گوگل دارد را آورده ام:

 

گوگل محتوای منحصر به فرد می‌خواهد

محتوا و سئو

گوگل توقع دارد محتوای شما منحصر بفرد باشد. نه فقط در تعداد کلمات یا چینش آنها در جملات، بلکه ارزشی که متن برای کاربر ایجاد می‌کند مورد توجه گوگل است.

تعداد کلمات یا استفاده از long tailها، LSI یا کلمات کلیدی اصلی و نحوه جاگذاری کلمات در محتوا شاید تا پیش از این جواب می داد، ولی دیگر زمان آن رسیده است که چیزی بیشتر از یک محتوای دستکاری شده تحویل گوگل بدهیم.

همینطور تعداد ارجاعات درون مطلب به منابع معتبر باعث افزایش اعتبار محتوای شما خواهد شد.

برای درک بهتر، مقاله راهنمای کامل بهینه سازی داخلی را مطالعه فرمائید.

ضمنا به یاد داشته باشید محتوای شما از نظر املائی بدون ایراد باشد.

منبع

لینک‌های داخلی مهم هستند

لینکهای داخلی بسیار مهم هستند، زیرا گوگل از یک لینک بیلدینگ داخلی خوب تفسیر میکند که محتوای شما را در کدام دسته بندی قرار دهد. پس برای افرایش رتبه در گوگل، به غیر از لینک‌های بیرونی به منابع معتبر و سایت‌های مرجع، ایجاد لینک‌های داخلی را فراموش نکنید.

فاکتورهای فنی یک صفحه باکیفیت

به طور طبیعی موتور جستجو باید در ازای درخواست صفحه، از سرور شما کد ۲۰۰OK را بگیرد. فقط در اینصورت است که محتوای صفحه برای کاربر و موتور جستجو نمایان می‌شود.

 

همینطور محتوای صفحه شما باید به طور کامل در تمامی دستگاهها(دسکتاپ، موبایل و تبلت) نمایش داده شود.

برای رعایت این موضوع از Responsive web design و یا AMP استفاده کنید.

دیگر پارامتر مهم در افزایش کیفیت صفحه، سرعت بارگذاری محتوای شما با در هر نوع ارتباطی می‌باشد. امروزه اکثر کاربران از موبایل برای جستجو و بازدید از وب سایتها استفاده می‌کنند. طبیعتاً کیفیت ۳G و LTE به اندازه سرعت ADSL و یا دیگر انواع ارتباطات نیست، پس بهینه سازی تصاویر، ویدئو و بطور کلی بهینه سازی سرور فاکتور مهمی در افزایش سرعت سایت شما می‌باشد.

وحید افشاری