راهنمای تولید محتوای باکیفیت برای کسب رتبه در گوگل

یک صفحه با کیفیت از دید گوگل چگونه است؟

گوگل در هنگام تعیین کیفیت یک صفحه کدام یک از فاکتورهای سئو را در نظر می‌گیرد؟ در صورتی که بدانید گوگل چگونه به محتوای صفحه شما می‌نگرد، می‌توانید محتوای باکیفیت تری تولید کرده و رتبه بالاتری بگیرید.

 

گوگل همیشه به دنبال کیفیت در محتوا است. این موضوع بارها و بارها توسط گوگل اعلام شده است. اما از بین ۲۰۰ فاکتور اعلام شده سئو، کدامیک نقش بیشتری در تعیین کیفیت محتوای صفحات وبسایت شما خواهد داشت؟

در زیر لیستی از مهمترین پارامترهای بهینه سازی وب سایت که نقش مهمی در تعیین کیفیت صفحه شما از دید گوگل دارد را آورده ام:

 

گوگل محتوای منحصر به فرد می‌خواهد

محتوا و سئو

گوگل توقع دارد محتوای شما منحصر بفرد باشد. نه فقط در تعداد کلمات یا چینش آنها در جملات، بلکه ارزشی که متن برای کاربر ایجاد می‌کند مورد توجه گوگل است.

تعداد کلمات یا استفاده از long tailها، LSI یا کلمات کلیدی اصلی و نحوه جاگذاری کلمات در محتوا شاید تا پیش از این جواب می داد، ولی دیگر زمان آن رسیده است که چیزی بیشتر از یک محتوای دستکاری شده تحویل گوگل بدهیم.

همینطور تعداد ارجاعات درون مطلب به منابع معتبر باعث افزایش اعتبار محتوای شما خواهد شد.

برای درک بهتر، مقاله راهنمای کامل بهینه سازی داخلی را مطالعه فرمائید.

ضمنا به یاد داشته باشید محتوای شما از نظر املائی بدون ایراد باشد.

منبع

لینک‌های داخلی مهم هستند

لینکهای داخلی بسیار مهم هستند، زیرا گوگل از یک لینک بیلدینگ داخلی خوب تفسیر میکند که محتوای شما را در کدام دسته بندی قرار دهد. پس برای افرایش رتبه در گوگل، به غیر از لینک‌های بیرونی به منابع معتبر و سایت‌های مرجع، ایجاد لینک‌های داخلی را فراموش نکنید.

فاکتورهای فنی یک صفحه باکیفیت

به طور طبیعی موتور جستجو باید در ازای درخواست صفحه، از سرور شما کد ۲۰۰OK را بگیرد. فقط در اینصورت است که محتوای صفحه برای کاربر و موتور جستجو نمایان می‌شود.

 

همینطور محتوای صفحه شما باید به طور کامل در تمامی دستگاهها(دسکتاپ، موبایل و تبلت) نمایش داده شود.

برای رعایت این موضوع از Responsive web design و یا AMP استفاده کنید.

دیگر پارامتر مهم در افزایش کیفیت صفحه، سرعت بارگذاری محتوای شما با در هر نوع ارتباطی می‌باشد. امروزه اکثر کاربران از موبایل برای جستجو و بازدید از وب سایتها استفاده می‌کنند. طبیعتاً کیفیت ۳G و LTE به اندازه سرعت ADSL و یا دیگر انواع ارتباطات نیست، پس بهینه سازی تصاویر، ویدئو و بطور کلی بهینه سازی سرور فاکتور مهمی در افزایش سرعت سایت شما می‌باشد.

وحید افشاری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.