چه کسانی از چین هوا می‌خرند؟!

راهنمای سفر به چین| تصور کنید لحظه‌ای را که مقابل فروشنده ایستاده‌اید و یک قوطی شبیه به قوطی نوشابه در دست دارید و می‌پرسید ببخشید این چیه؟ و فروشنده چینی با خونسردی درحالی‌که مشغول شمردن پول‌هایش است می‌گوید: هوا! وقتی با تعجب می‌پرسید: هوا؟ باز سر تکان می‌دهد و می‌گوید: بله هوای کوه‌های راکی! جالب‌تر اینکه برای همین قوطی هوا باید 14 دلار ناقابل پرداخت کنید. اینجا چین است سرزمینی که هیچ‌وقت از عجایب خالی نمی‌شود حتی اگر پای سوغاتی در میان باشد. در بین سوغات چین با محصولاتی آشنا شدیم که حتی به ذهنمان هم خطور نمی‌کرد چنین چیزهایی در دنیا وجود داشته باشند و به‌عنوان سوغات خریدوفروش شوند! ما هر بار که به سراغ چین می‌رویم باید آماده‌ی غافلگیری‌های زیادی باشیم. این بار هم دیدن تصاویری از سوغات چین باعث شد مطمئن شویم همان‌قدر که خوردن غذا در چین راحت نیست و نیازمند راهنمایی است، برای خرید سوغات این کشور هم باید از قبل مطالعه داشته باشیم.

موجودات زنده‌ی تزئینی!

در کشور چین، شما هنوز با خوردن هشت‌پاهای کوچک همراه با سس کنار نیامده‌اید که با دیدن ماهی قرمزی درون جاکلیدی اتاقتان که درحال شنا کردن است، غافلگیر می‌شوید!

خرید جاکلیدی که یک حیوان کوچک زنده در آن زندگی می‌کند، یکی از عجیب‌ترین چیزهایی است که شما در سفر به چین خواهید دید! در این کشور حیواناتی مثل لاک‌پشت، ماهی و مارمولک در ظرف‌های کوچک و اشکال شیشه‌ای، بسته‌بندی‌شده و به فروش می‌رسند. چینی‌ها از این وسایل برای جاکلیدی و یا زیورآلاتی مثل دستبند و گردن بند استفاده می‌کنند. آن‌ها معتقدند تا وقتی این موجودات زنده باشند برای آن‌ها شانس می‌آورند! این موجودات کوچک در این کیسه که پر از مواد مغذی موردنیازشان است، تا چند هفته و یا به گفته‌ی فروشندگانشان تا سه ماه زنده می‌مانند. طبیعی است بسیاری از طرفداران حقوق حیوانات که با تور چین به این کشور سفر می کنند از دیدن این سوغاتی حسابی جا می خورند و خشمگین می شوند.


آبنبات عقربی

آب‌نبات با مغز عقرب!

آب‌نبات‌های خوشمزه با طعم عقرب که در سرتاسر چین به فروش می‌رسند، از دیگر سوغات خوردنی چین هستند! این خوراکی به چند شکل مختلف تهیه می‌شود اما در تمام انواع آن شما یک عقرب کامل را می‌مکید! مردم و به‌خصوص کودکان چینی این خوراکی را بسیار دوست دارند و با لذت تمام آن را می‌خورند. این از خصوصیات اصلی کشور چین است که با خوراکی‌های عجیب‌وغریبی که از موجودات زنده و غیرزنده تشکیل‌شده شما را هیجان‌زده کند.

سگ

لباسی از جنس سگ!

لباس‌های چرم طبیعی باقیمت‌های غیرطبیعی! چرم سوغات بعدی چین است که امروزه بسیار رونق پیدا کرده و راجع به خریدن یا نخریدن آن‌هم بحث‌وجدل‌های بسیاری وجود دارد. لباس‌های چرمی که واقعاً از جنس چرم طبیعی است اما قیمتشان با مابقی لباس‌های چرم تفاوت زیادی دارد و ارزان‌تر است! باوجود تمام منع شدن‌های کشور چین از سوی کانون‌های بین‌المللی حمایت از حقوق حیوانات و بسیاری از انجمن‌های جهانی، این کشور نه‌تنها زنده خواری آبزیان و صادرات گوشت و خز حیواناتی مثل سگ و گربه را رها نکرده بلکه از سال 2014 اقدام به تولید چرم از حیواناتی مثل سگ و گربه و خوک نیز کرده است. به‌طوری‌که روزبه‌روز آمار فروش محصولات چرم در این کشور بیشتر شده و صادرات کلانی هم به کشورهای آمریکایی، اروپایی و بخشی از کشورهای آسیایی دارد.


چرم

وجود چنین تولیداتی شاید در خیلی از کشورها حتی دور از ذهن مردم باشد اما در حال حاضر در چین به‌صورت یک واقعیت وارد بازار شده و خریدوفروش می‌شود. نکته موردتوجه اینجاست که در این سرزمین آن‌قدر صنایع‌دستی و سوغات زیبا و جذاب وجود دارد که نیازی به تولید چنین محصولاتی نیست. کما اینکه این محصولات حامی فرهنگ غنی چین نبوده و موردانتقاد بسیاری از افراد حامی حیوانات نیز هست.


پاندا

چای محصول خرس‌های پاندا!

سوغات دیگری که بازهم ارتباط مستقیم با یک موجود زنده دارد «چای پاندا» است! چای پاندا برعکس سوغات نام‌برده در بالا که ارزان هستند، قیمت بسیار بالایی، در چین و در کل دنیا دارد. خرس‌های پاندا بعد از خوردن گیاهان، خصوصاً برگ بامبو، فقط می‌توانند حدود 30 درصد از آن را هضم کنند و مابقی را دفع می‌کنند. بنا به اظهارات کاشف این چای خوش‌طعم طی واکنش‌هایی که در معده‌ی خرس پاندا و روی برگ بامبو انجام می‌شود، مدفوع این حیوان منبع غنی از مواد معدنی و انواع فیبر است که برای درمان سرطان مؤثر است. بسیاری از افراد هم در این کشور برای کاهش وزن چای پاندا می‌نوشند. گفته می‌شود این چای گران‌قیمت آن‌قدر خوش‌طعم است که باب سلیقه‌ی تمام طرفداران چای در دنیا است.

vitality-air (1)

نوشیدنی هوا!

یک قوطی 14 دلاری شبیه به قوطی نوشابه که از هوا پرشده است، دیگر سوغات عجیب چین است! البته تولید این محصول بیشتر شبیه به یک کار فرهنگی و تبلیغاتی است و برای حمایت از محیط‌زیست  و مبارزه با آلودگی هوا است اما درعین‌حال بسیار موردتوجه مسافرانی است که با تور چین سفر می‌کنند. علاوه بر این مردم چین که سال‌هاست از آلودگی هوا رنج می‌برند از این محصول استقبال کرده و بازار خریدوفروش این قوطی‌ها بسیار داغ است! چین که خود یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان است چنان دل‌بسته این محصول عجیب است که قوطی‌های هوا را از کانادا وارد می‌کند؛اگرچه برخی از کارآفرینان این محصول را در چین تولید می‌کنند.

بسیار جالب است که بعضی از این قوطی‌ها هوای  کوه‌های راکی و بعضی دیگر، هوای دریاچه لویز در آلربرتا را به‌صورت فشرده در خود دارند، با این حساب خریدار می‌تواند با توجه علاقه‌ی شخصی‌اش، هوای مناسب را انتخاب کند. این یعنی لحظه‌ای که فرد از هوای آن استنشاق می‌کند همان هوایی را تنفس خواهد کرد که گردشگران در حین گشت‌وگذار در این مناطق خوش آب‌وهوا تنفس می‌کنند! اینجاست که ما مجدداً از عجایب چین هیجان‌زده می‌شویم و به دنبال تور ارزان چین، در کافه گردش می‌گردیم.

ناگفته نماند هنوز هم برای مسافران خوش‌ذوق و هنردوست ایرانی جذابیت یک ظرف چینی خوش‌رنگ، پارچه‌ای با نقش طبیعت چین و یا دکوری که همه نمادی از فرهنگ و آداب و تاریخ چین هستند بیشتر از سوغاتی‌های عجیب این کشور جذابیت دارد.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش(عاطفه ساده)

۵ ویتامین برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن

لاغر شدن و کاهش وزن اصلا آسان نیست اما چند ویتامین وجود دارد که می توانید با استفاده کردن آنها راحتر به وزن دلخواهتان برسید همانطور که در بیشتر مقالات سایت مدرسه بدن عنوان شده یک رژیم غذایی متعادل اکثر نیازهای ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین میکند . اما اگر از یک رژیم محدود استفاده میکنید (رژیم های کالری شماری )، باید حتما از این ویتامین ها در برنامه غذایی خود بگنجانید پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ویتامین

ویتامین B

ویتامین B شامل موارد زیر است:

  • تیامین (B-1)
  • ریبوفلاوین (B-2)
  • نیاسین (B-3)
  • اسید پانتوتنیک (B-5)
  • پیریدوکسین (B-6)
  • بیوتین (B-7)
  • اسید فولیک (B-9)
  • کبالالامین (B-12)

این ویتامین برای ساختار متابولیسم بسیار ضروری است ،ویتامین B به متابولیزه کردن بدن برای کربوهیدرات ، چربی ها و پروتئین و همچنین ذخیره انرژی موجود در غذای مصرفی کمک زیادی میکند .

برای مثال، تیامین، به سلول های بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کنند. به عبارت دیگر سطح پایین این ویتامین به این معنی است که متابولیسم شما در حالت خوبی نیست دلیل بیشتر استاپ های وزنی کمبود ویتامین B می‌باشد.


منابع منابع خوب برای تامین این ویتامین عبارتند از:
  • لوبیا
  • عدس
  • شیر
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربی
  • کل دانه ها
  • سیب زمینی
  • موز

ویتامین B-12 در هیچ محصول گیاهی پیدا نمیشود ، بنابراین کسانی که از رژیم گیاهخواری پیروی میکنند برای دریافت این ویتامین حتما از مکما های موجود در بازار استفاده کنند.

ویتامین

ویتامین D

بدن انسان قادر است بطور طبیعی این ویتامین ارزشمند را از طریق نور خورشید تامین کند ، اما متاسفانه در برخی نقاط نور خورشید به اندازه کافی نیست و یا زنان بدلیل پوششان ازاین نور به حد کافی بهره مند نیستند از آنجا که این ویتامین برای سیستم ایمنی بدن حیاتی است ادامه مطلب را دنیال کنید تا از وجود این ویتامین در مواد غذایی آگاه شوید و آنها را مصرف کنید.

محققان در تحقیقات بر روی افراد چاق به سطح پایین ویتامین D برخوردند ،نقش دقیق ویتامین D در کاهش وزن نامشخص است. اما مطالعات زیادی در این زمینه نقش این ویتامین را بخوبی نشان میدهد.

غذاها با ویتامین D عبارتند از:

  • روغن کبد ماهی کاد
  • ساردین ها
  • ماهی تن
  • ماهی سالمون
  • زرده تخم مرغ
  • شیر و ماست غنی شده
  • غلات غنی شده

دریافت ویتامین D کافی از مواد غذایی دشوار نیست، بنابراین این غذاها اغلب توصیه می شود. سطح مناسب ویتامین D همچنین به جلوگیری از افسردگی کمک می کند.

ویتامین

آهن

آهن نقش مهمی در ایجاد انرژی از مواد مغذی در بدن دارد. آهن کمک می کند تا اکسیژن به تمام سلول های بدن ، از جمله ماهیچه های انتقال یابد که همین عمل به سوحتن چربی ها و لاغر شده کمک میکند. فقر آهن منجر به کم خونی کمبود آهن می شود که یکی از کمبودهای رایج تغذیه ای می باشد.

علائم آنمی فقر آهن خستگی، ضعف و سطح پایین انرژی است. سطح پایین آهن در بدن نیز استقامت فیزیکی و عملکرد ورزشی شما را کاهش می دهد.

شما می توانید میزان سطح آهن بدن خود را با غذاهای زیر افزایش دهید:

  • گوشت لخم – گوشت کم چربی
  • صدفها
  • لوبیا
  • اسفناج

بدن شما نوعی از آهن موجود در گوشت را جذب می کند که از آهن موجود در منابع گیاهی استفاده می کند. خوردن غذاهای غنی از آهن همراه با منبع ویتامین C مانند توت فرنگی یا گوجه فرنگی می تواند به بهبود جذب کمک کند. زنان مبتلا به دوره های شدید قاعدگی و افرادی که اغلب اهدا کننده خون هستند، بیشتر مستعد ابتلا به کمبود آهن هستند. اگر در معرض خطر کمبود آهن هستید، با پزشک خود درباره مکمل آهن صحبت کنید. مکمل های آهن را با غذا مصرف کنید و فیبر بیشتری را به رژیم خود اضافه کنید، زیرا مکمل های آهن می توانند متابولیسم شما را بالا ببرند.

ویتامین

منیزیم

منیزیم برای تولید انرژی در بدن ضروری است. این ماده معدنی در بیش از ۳۰۰ سیستم آنزیمی به عنوان یک کوآفکتور عمل می کند. این سیستم ها مسئول طیف گسترده ای از واکنش های بدن هستند، از جمله:

  • کنترل قند خون
  • تنظیم فشار خون
  • حفظ استخوان ها
  • حفظ عملکرد سیستم عصبی به طور صحیح

بهترین منابع منیزیم عبارتند از:

  • آجیل
  • دانه ها
  • حبوبات
  • سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج

شما ممکن است بخواهید چند انگشت در دست برای افزایش انرژی سریع نگه دارید و بنابراین شما به راحتی در حالی که رژیم غذایی خود را از دست می دهید، به خصوص اگر شما در حال کار بسیار. فقط آجیل را فراموش نکنید چون کالری زیادی دارند.

نظیر بسیاری از مواد مغذی دیگر، نظرسنجی های نشان می دهد که مصرف منیزیم بسیار پایین است. می توانید با مصرف مکمل های منیزیم آماده در داروخانه ها اطمینان حاصل کنید که منیزیم کافی دریافت کرده اید.

هشدار: دوزهای بالای مکمل ها یا داروها ی منیزیم اغلب باعث اسهال می شوند.

ویتامین

عصاره چای سبز

چای سبز به افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی کمک می کند و تولید و جذب چربی را کاهش می دهد. عصاره این نوشیدنی محبوب، حاوی عناصر قوی آنتی اکسیدان فلاونوئیدها شناخته شده به عنوان catechins است. چای سبز حاوی دوز پائیینی از کافئین است. مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف مداوم این چای باعث کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن میگردد و اشتهای آنها را بطور چشمگیری کاهش میدهد.

با وجود اینکه این چای بنظر طبیعی و کم خطر است اما باید توجه داشته باشید عصاره این چای در برخی انسانها ایجاد حساسیت گوارشی میکند و یا موجب سرگیجه و افت فشار میشود ، بنابراین در صورتیکه بعد از مصرف دچار بهم ریختگی شدید مصرف این چای را متوقف کنید.

مکمل های بی تاثیر در کاهش وزن :

لیست مکمل هایی که ادعا می کنند متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می دهد بسیار بلند بالا است. اما متأسفانه تحقیقات کافی برای اثبات این ادعاها  وجود ندارند .

این یک لیست جامع نیست. اما در حال حاضر هیچ مدرکی کافی برای اینکه مکمل های زیر باعث کاهش وزن و یا افزایش عضله بی خطر می شوند، وجود ندارد:

  • سینافین (synephrine)
  • کارنیتین carnitine
  • اسید لینولئیک کنجوج (conjugated linoleic acid )
  • forskolin
  • کروم (chromium)
  • فوکوکسانین (fucoxanthin)
  • Garcinia cambogia
  • اترادا (ephedra)

ویتامین

با پزشک خود مشورت کنید

اگر از مصرف ویتامین یا مکمل برای کاهش وزن استفاده می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند مزایای و خطرات بالقوه هر مکمل را برای شما توضیح دهند. این امر مخصوصا برای افرادی که باردار هستند، شیردهی می کنند یا افرادی که بیماری های اولیه مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری های قلبی، دارند ضرورت بیشتری دارد. اگر بعد از مصرف یک مکمل، عوارض جانبی را تجربه کردید، از مصرف آن خودداری کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

حتما برچسب روی مکمل ها را با دقت مطالعه کنید اگر دقت نکنید، همچنین، به تاریخ انقضا قبل از مصرف مکمل توجه کنید. ویتامین ها در طول زمان قدرت خود را از دست می دهند. شما باید مکمل هایی را که از تاریخ انقضای آنها گذشته است، کنار بگذارید.

نکات مهم پایانی

ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به کاهش وزن شما کمک زیادی بکنند. اما باید بدانید وزنتان فقط با مصرف ویتامین ها پائین نمی آید بلکه باید از یک رژیم متعادل کاهش وزن استفاده و پیروی کنید زیرا ویتامین ها و مکمل ها به خودی خود کاری از پیش نمیبرند مگر اینکه به میزان مناسب کالری مصرف نمایید برای این منظور میتوانید اینجا کلیک کنید تا به انواع رژیم های مدرسه بدن دسترسی پیدا کنید .

نکته مهم دیگر اینکه در کنار رژیم غذایی و مصرف مکمل ها از انجام تمرینات ورزشهای غافل نشوید.کارشناسان معتقدند که برای داشتن عمر طولانی، پیروی از الگوی کلی غذای سالم و کاهش مصرف کالری ، مصرف ویتامین ها و شرکت در فعالیت های بدنی ضروری است .

بیشتر ویتامین های مورد نیاز، مواد معدنی و سایر مواد مغذی باید از مواد غذایی باشد. ویتامین می توانند به رفع هر گونه ریزش و استاپ وزنی کمک کنند. تعادل ویتامین ها در بدن  به افزایش انرژی لازم برای مدیریت استرس، خلق و خوی مثبت و کاهش خستگی کمک شایانی کند.

خواهشمند است دوستانی که این ویتامین ها و مکمل ها  را امتحان کردند و یا تجربه ای در این زمینه دارند، نتیجه بدست آمده را با دوستانشان در کامنت همین مقاله به اشتراک بگذارند.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید