15 مکانی که حتی اگر هم بخواهید نمی‌توانید به آن سفر کنید

اهنمای سفر| منطقه 51 در حقیقت مکانی محرمانه و دولتی است که هیچ‌کس نمی‌داند در آن بر روی چه چیزی آزمایش می‌شود برخی معتقدند بقایای موجودات فضایی در این منطقه نگهداری می شود،حتی عنوان شد در 1947 یک بشقاب پرنده در حوالی این منطقه سقوط کرد و به گفته شاهدان عینی ماموران حتی اجسادی را از آن خارج کرده بودند

1. جزیره مار در کشور برزیل

جزیره مار فاصله زیادی تا ساحل برزیل دارد و باید بدانید که این جزیره محل زندگی افعی سرنیزه‌ای زرین به شمار می‌ِآید. در خصوص این مارها باید گفت که آن‌ها بسیار سمی بوده و زهر آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند پوست بدن انسان را به‌صورت کامل آب کند. اگر یک مار افعی سرنیزه‌ای زرین کسی را نیش بزند به‌سرعت فرد را خواهد کشت. به همین دلیل دولت برزیل ورود گردشگران را به این جزیره ممنوع کرده است. بسیاری تخمین می‌زنند که بیش از 4 هزار مار در جزیره مار در کشور برزیل زندگی می‌کنند و این بدان معناست که در هر مترمکعب از جزیره، شما با یک مارسمی مواجه خواهید شد. برای بسیاری از افراد حتی تصور بودن در جزیره مار کابوسی وحشتناک خواهد بود.


2. منطقه 51 در ایالت نوادا

باکمی جست‌وجو در وب‌سایت گوگل اطلاعات بیشتری در خصوص منطقه 51 به‌دست خواهید آورد. این منطقه در حقیقت مکانی محرمانه و دولتی است که هیچ‌کس نمی‌داند در آن بر روی چه چیزی آزمایش می‌شود؛ اما گفته‌شده که درگذشته‌های دور در منطقه 51 بر روی هواپیماهایی ویژه‌کار می‌شده و بسیاری دیگر نیز معتقد‌ند دانشمندان از این منطقه می‌توانند سفینه‌های فضایی در آسمان را تماشا کنند. البته این تصورات مربوط به سال‌های گذشته است. حتما برای شما نیز جالب خواهد بود که بدانید اکنون در این مکان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ اما ما تنها می‌توانیم حدس بزنیم که در منطقه 51 در ایالت نوادا چه چیزی در جریان می‌باشد. در این میان نکته‌ای که عجیب به نظر می‌رسد این است که حتی دولت ایالات‌متحده تا سال 2013 به‌طور رسمی وجود این مکان را تایید نکرده بود.برخی نیز معتقدند بقایای موجودات فضایی در این منطقه نگهداری می شود،حتی عنوان شد در 1947 یک بشقاب پرنده در حوالی این منطقه سقوط کرد و به گفته شاهدان عینی ماموران حتی اجسادی را از آن خارج کرده بودند

Untitled-design-3

3. جزیره سنتینل شمالی در آندامان

شما می‌توانید این جزیره خارق‌العاده را در تور تایلند پیدا کنید. مردم جزیره سنتینل شمالی در حقیقت دریکی از بکرترین قبایل جهان زندگی می‌کنند. جزیره‌ای که در میان صخره‌های بزرگ مرجانی قرارگرفته است و این صخره‌ها هر قایقی که به آن نزدیک شود خرد می‌کنند؛ اما دانستن این نکته نیز ضروریست که حتی اگر بتوانید به هر ترتیبی از میان این صخره‌های مرجانی عبور کنید با یکی از وحشی‌ترین و خطرناک‌ترین قبایل دنیا مواجه خواهید شد. در این قبیله شما شانس بسیار کمی برای زنده ماندن دارید و به‌احتمال بسیار زیاد توسط افرادی که در جزیره سنتینل شمالی زندگی می‌کنند کشته می‌شوید. جالب است بدانید که در اوایل سال 2000 میلادی دو مرد ماهیگیر که در حال صید ماهی در دریا بودند گم شدند و به‌صورت اتفاقی و از روی بدشانسی در جزیره سنتینل شمالی لنگر انداختند. درنهایت مردم قبیله این دو ماهی‌گیر را پیداکرده و به قتل رساندند. پس‌ازآن کشور هندوستان بارها سعی داشت تا ارتباطی با مردم این قبیله پیدا کند اما در این امر ناموفق بود. اکنون هم به دلایل امنیتی هیچ‌کس نمی‌تواند تا شعاع 5 کیلومتری به جزیره سنتینل شمالی نزدیک شود.

4. خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) در کشور نروژ

خزانه جهانی بذر سوالبارد در حقیقت مکانی است که 864 هزار و 309 نمونه بذر در آن از تمام دنیا نگه‌داری می‌شود. از این بذرها در این مکان از بلایای طبیعی و حتی انسانی محافظت خواهد شد. هدف از این کار این است در صورت نابودی این بذرها، انسان‌ها در نسل‌های بعدی بتوانند آن‌ها را بازسازی کنند. خزانه جهانی بذر سوالبارد در کشور ایسلند واقع‌شده است و در مکانی قرار دارد که تنها افراد محدود و خاصی به آن دسترسی دارند. البته همین اشخاص هم تنها در روزهایی خاص که برای قرار دادن بذر است، اجازه دارند که به این مکان وارد شوند.


Untitled-design-3-3

5. کمپ بوهمیان (Bohemian) در سان فرانسیسکو

شاید بتوان گفت یکی از مرموزترین و عجب‌ترین گردهمایی‌ها در کشور آمریکا در کمپ بوهمیان برگزار می‌شود؛ اما مسئله‌ای که باعث شده این گردهمایی از سایر دور همی‌ها در این کشور متمایز باشد این است که در کمپ بوهمیان ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد ایالات‌متحده دورهم جمع می‌شوند. شما برای ورود به این گردهمایی در کمپ بوهمیان باید مبلغ 25 هزار دلار هزینه کنید و حتی اگر همین امروز هم این مبلغ را بپردازید احتمالا چیزی در حدود 15 سال در لیست انتظار خواهید بود. البته باید بدانید پس از عضویت در باشگاه هم به ازای هرسال مبلغ 5 هزار دلار به‌عنوان حق عضویت از شما دریافت می‌شود. از میان تعدادی از کسانی که در کمپ بوهمیان و گردهمایی آن شرکت می‌کنند می‌توان به جورج بوش، کلاینت ایست‌وود و ریچاد نیکسون اشاره کرد. تنها تصاویر محدودی از این گردهمایی‌ها به بیرون درز کرده که در آن‌ها نشان می‌دهد افرادی بالباس‌های خاص تشریفاتی مذهبی را انجام می‌دهند که گفته می‌شود مربوط به پیش‌بینی آینده می‌باشد. جالب است بدانید تاکنون یک نویسنده و فیلم‌ساز نیز توانسته‌اند بدون داشتن عضویت در باشگاه، وارد گردهمایی شوند که تنها پس از چهار ساعت دستگیر شدند.

Untitled-design-7

6. جزیره سورتسی (Surtsey) در جزیره ایسلند

جزیره سورتسی دارای زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای است و در میان سایر جزایر بسیار جوان به شمار می‌آید. این جزیره در سال 1963 و پس از فوران آتش‌فشان ایجاد شد؛ اما هم‌اکنون هیچ‌کس اجازه ورود و حتی نزدیک شدن به آن را ندارد. در حقیقت سورتسی یکی از تنها جزایری است که کاملا بکر مانده و انسان‌ها رفت‌وآمد چندانی به آن نداشته‌اند. البته دانشمندان به‌صورت محدود برای انجام تحقیق و مطالعه روی جزیره به آن سفرهایی دارند و به‌محض اینکه کارشان روی جزیره سورتسی تمام می‌شود سریعا کارهای لازم برای پاک‌سازی آثار به‌جای مانده از خود را انجام می‌دهند. حتی به‌طوری‌که این دانشمندان مجبورند در یک کابین کوچک بخوابند تا هیچ آسیبی به زمین جزیره سورتس وارد نشود.

Untitled-design-8

7. کلیسای تابوت عهد در اتیوپی

در کلیسای تابوت عهد دو لوح سنگی ارزشمند وجود دارد که روی آن‌ها ده فرمان خداوند به حضرت موسی نقش بسته است. همچنین گفته می‌شود که چوب‌دستی حضرت هارون به همراه یک قوری سبوس نیز در این کلیسا قرار دارد. این قوری سبوس چیزی است که ادعا می‌شود از طرف خداوند بوده و خدا آن را برای مردم اسرائیلی فرستاده تا به‌وسیله آن خود را از خطرات موجود در بیابان حفظ کنند. توجه داشته باشید که تنها یک کشیش است که اجازه دارد تابوت عهد را ببیند. بسیاری از مردم اعتقاددارند که اگر هر شخص دیگری به‌جز این کشیش نگاهی به تابوت عهد بی اندازد آن منفجر خواهد شد.

shutterstock_522148435-820x480

8. پریپیات (Pripyat) در کشور اوکراین

پریپیات شهری است که در سال 1970 میلادی تشکیل‌شده و درگذشته بیش از 49 هزار 360 نفر جمعیت داشت؛ اما باید بدانید که این شهر در نزدیکی چرنوبیل قرار دارد و تنها یک روز پس از فاجعه هسته‌ای سال 1986 به‌طورکلی تخلیه شد. اکنون هم هیچ‌کس اجازه بازدید از آن را ندارد.

Untitled-design-9

9. دیگو گارسیا (Diego Garcia) در قلمرو بریتانیا واقع در اقیانوس هند

جزیره زیبا و عاشقانه دیگو گارسیا در قسمت‌های میانی اقیانوس هند قرار دارد. در سال‌های دور بیش از 2 هزار نفر در این جزیره زندگی می‌کردند؛ اما در سال 1973 بریتانیا تمامی ساکنان دیگو گارسیا را از جزیره خارج کرد و آن را به آمریکایی‌ها داد تا آن‌ها یک پایگاه نظامی درون جزیره برای خود بسازند. لازم به ذکر است که این مکان هنوز هم پایگاه نظامی ارتش آمریکاست و سفر به آن غیرممکن هست.


Untitled-design-5-1

10. غارهای لاسکاکس (Lascaux) در کشور فرانسه

لاسکاکس در حقیقت مجموعه‌ای از غارها است که در جنوب کشور فرانسه قرارگرفته و در آن دیوارنگاره‌هایی وجود دارد که گفته می‌شود متعلق به 20 هزار سال پیش است. البته بازدید از این مجموعه غارها تا سال 1900 میلادی برای عموم مردم آزاد بود اما پس‌ازآن بازدید از غارها به دلیل آسیبی که بازدیدکنندگان به دیوارنگاره‌ها وارد کردند، محدود شد و درنهایت در سال 1963 به‌صورت کامل ممنوع شد. تصویری که در پایین این مورد مشاهده می‌کنید نمایشگاهی را نشان می‌دهد که در آن آثار هنری موجود در غار را بازسازی کرده و مردم عادی می‌توانند از آن بازدید کنند.

Untitled-design-16-820x480

11. مترو 2 (Metro 2) در شهر مسکو

مترو 2 در حقیقت 4 مسیر از یک خط ریلی است که در 50 الی 200 متری زیرزمین قرارگرفته و این خط مترو می‌تواند کاخ کرملین را به سرویس امنیت فدرال وصل کند. بسیاری معتقد هستند که مترو 2 در زمان رژیم ژوزف استالین ساخته‌شده و اکنون هم توسط وزارت دفاع و مرکز عالی برنامه‌های ویژه مورداستفاده قرار می‌گیرد اما مردم عادی اجازه بازدید از آن را ندارند.


VAULT-820x480

12. بانک شمش‌های طلا در کشور انگلستان

حتما خودتان نیز می‌دانید که بانک شمش‌های طلا یکی از مکان‌هایی است که قطعا اجازه ورود به آن را نخواهید داشت. بله همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید تمامی این قالب‌های شمش طلا کاملا واقعی هستند و باید بدانید که این شمش‌ها بین افراد و کشورهای مختلف جهان جابجا می‌شوند. البته جالب است بدانید بر روی تمامی این شمش‌های طلا وزن و شماره‌سریالی چاپ‌شده که در هنگام تغییر مالکیت آن از فردی به فرد دیگر کاربرد دارد. در حقیقت با تغییر مالکیت شمش طلا شماره سریال آن شمش به شماره‌حساب صاحب جدید آن تغییر پیدا می‌کند.

shutterstock_625401635-820x480

13. موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو در کشور چین

البته باید گفت که اگر شما جزو شهروندان کشور چین باشید می‌توانید از موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو بازدید کنید اما در غیر این صورت چنین اجازه‌ای نخواهید داشت. در این موزه فوق‌العاده ادوات و اختراعاتی دیده می‌شود که چینی‌ها طی صدها سال گذشته از آن‌ها برای پیروزی در جنگ‌ها بهره می‌بردند. در محیط داخلی موزه آموزش امنیت ملی جیانگ‌‌شو هیچ‌کس اجازه عکس‌برداری ندارد و بازدیدکنندگان نیز باید به‌شدت مراقب باشند تا هیچ آسیبی به اشیای گران‌بهای داخل موزه وارد نشود.

۵ نکتهٔ مهم برای کسانی که برای اولین بار به چین سفر می‌کنند

Untitled-design-4

14. منطقه حفاظت‌شده جاوارا (Javara) در کشور برزیل

جاوارا در کشور برزیل یکی از مناطقی است که توسط دولت از آن محافظت می‌شود تا همچنان بکر و دست‌نخورده باقی بماند. اینکه آیا قبیله‌های وحشی در این منطقه از کشور برزیل زندگی می‌کنند یا خیر تا سال‌ها سوالی بزرگ در ذهن مردم بود؛ اما تصاویر جدید ثبت‌شده از جاوارا نشان می‌دهد که چندین قبیله کهن به همراه خانواده‌هایشان در جنگل‌های این مکان و در خانه‌هایی دراز که کمی عجیب به نظر می‌رسند زندگی می‌کنند.


Untitled-design-15

15. اتاق 39 در کشور کره شمالی

اتاق 39 در حقیقت پررمز و بازترین اتاق در کشور کره شمالی محسوب می‌شود. اگر شانس سفر به این کشور را داشتید حتما درباره این اتاق چیزهای زیادی می‌شنوید. البته باید بدانید که قطعا اجازه بازدید از آن را نخواهید داشت. گفته می‌شود در این اتاق مرموز کارهای غیرقانونی انجام می‌شود؛ مثلا ادعاشده که دولت کره در این اتاق به چاپ اسکناس‌های تقلبی آمریکایی می‌پردازد و قصد دارد که این اسکناس‌ها را به وجه رایج کشور خودشان تبدیل کند، اسکناس‌هایی که ارزش آن صفر است. البته این تنها شایعه در مورد اتاق 39 در کشور کره شمالی نیست و گفته می‌شود که در این اتاق داروهای غیرقانونی زیادی نیز انبارشده است. حتما شما هم در سفر به کره شمالی علاقه‌ای نخواهید داشت که از این اتاق بازدید کنید.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید بلیط هواپیما ، بلیط چارتر و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] سایت کافه گردش را بخوانید!

نگارش: کافه گردش

رژیم لاغری سریع با استفاده از پروتئین

در رژیم لاغری ، پروتئین به عنوان سنگ بنا و ساختار کلی شناخته میشود ، و بطور اساسی مورد نیاز ماست . پروتئین ها به ایجاد سلول های جدید و تعمیر سلول های آسیب دیده در بافت عضلات و همچنین سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین به ساخت توده های عضلانی کمک میکنند .

پروتئین  در ایجاد احساس سیری بلند مدت موثر بوده و از این طریق در رژیم های لاغری به کاهش وزن و مصرف کالری کمتر کمک میکند.
پروتئین ها برای رژیم لاغری و همینطور نیاز روزانه ضروری و حیاتی هستند ، فکر نکنید پروتئین فقط در گوشت حیوانات وجود دارد ، اگر شما از یک رژیم گیاه خواری پیروی میکنید با ادامه مقاله همراه ما باشید تا به شما پروتئین گیاهی معرفی کنیم .

میزان مصرف روزانه پروتئین در رژیم لاغری

رژیم لاغریمصرف روزانه پروتئین با استفاده از یک فرمول که بر اساس سن و وزن شما است توصیه میشود . شما باید ۰،۳۶ گرم (گرم) پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزنتان مصرف کنید . این بدان معنی است که اگر شما ۸۰ کیلو وزن داشته باشید، باید هر روز ۵۰ گرم پروتئین مصرف کنید. ورزشکاران و افرادی که به شدت ورزش می کنند نیاز به ۰٫۵۴ تا ۰٫۹۰ گرم پروتئین در هر نیم کیلو از وزن بدنشان دارند.البته اینها همه به نوع رژیم (رژیم کالری شماری ، رژیم کتوژنیک ، رژیم خام گیاه خواری ، رژیم کاهش وزن سریع ، رژیم پارینه سنگی ، رژیم اتکینز ، رژیم پروتئین ، رژیم تناسب اندام و …)و براساس هدف فرد تعیین میگردد که باید بسته به نوع رژیمتان با مربی یا پزشک تغذیه خود مشورت نمایید همچنین میتوانید به بخش نمونه رژیم های کاهش وزن رایگان سایت مراجعه نمایید .

انواع پروتئین ها در رژیم لاغری

تخم مرغ

  • رژیم لاغری

تخم مرغ ها منبع پروتئین هستند.  تخم مرغ همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی مانند فولات و دیگر ویتامین های B و کولین میباشد. تخم مرغ برای هر وعده غذا قابل انطباق است و میتوانید آن را با انواع سیزیجات مخلوط و طیخ نمایید.اگر بدنیال سادگی و سرعت آماده شدن غذا در رژیم لاغری خود هستید از اخم مرغ استقاده کنید هم کم خرج است هم همه جا پیدا میشود.

ارزش غذایی : یک تخم مرغ کامل ۶ گرم پروتئین، ۶۸ کالری (کیلو کالری) و ۴٫۵ گرم چربی دارد.

گوشت مرغ

  • رژیم لاغری

مرغ یکی از محبوب ترین مواد غذایی غنی از پروتئین، کم چرب، دارای کربوهیدرات و کولین، ویتامین B، فسفر و سلنیوم است.
مرغ را میتوانید در مدلهای مختلف طبخ و مصرف کنید که سالم ترین آنها کبابی میباشد بهتر است برای مزه دار کردن از سس های خانگی و میوه های تازه خرد شده مثل گوجه فرنگی، سیب سبز ، کرفس و دیگر سبزیجات دلخواه استقاده نمایید.
ارزش غذایی : یک سینه مرغ بدون چربی حاوی ۵۳ گرم پروتئین، ۲۸۴ کیلوکالری و ۶ گرم چربی است

گوشت قرمز

  • رژیم لاغری

گوشت گاو یکی از بهترین منابع پروتئین است و شامل مقادیر زیدی آهن میباشد ، معدنی که بسیاری از مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

ارزش غذایی یک تکه استیک ۸۰ گرمی :  ۲۵ گرم پروتئین، ۱۸۰ کیلو کالری و ۸ گرم چربی

گوشت بوقلمون

  • رژیم لاغری

این ماده غذایی سالم و مفید شامل مقادیر زیادی پروتئین ، آهن ، پتاسیم ، ویتامین B ، روی و مواد مغذی دیگر میباشد ، گوشت بوقلمون یک گوشت همه ماره است که شما میتوانید از آن در تهیه انواع خورشت ها ، ساندویج ، سوپ و غذاهای پلویی استفاده نمایید.

ارزش غذایی ۸۰ گرم بوقلمون :  ۲۴ گرم پروتئین، ۱۶۰ کیلو کالری و ۶ گرم چربی است.

میگو

  • رژیم لاغری

اگر گوشت یا مرغ را دوست نداشته باشید، میگو یک گزینه پروتئین خوب است. همچنین غنی از آهن، ویتامین B و سلنیوم است.
میگو را می توان یصورت آب پز، کباب شده یا پخته تهیه کرد. می توانید آن را گرم یا سرد بخورید

ارزش غذایی ۸۵ گرم میگو پخته شده  در رژیم لاغری :  ۱۹ گرم پروتئین، ۱۰۱ کیلو کالری و ۱ گرم چربی است.

ماهی

پروتئین در ماهی ها یکسان نیست ، برخی از ماهی ها پروتئین بیشتری دارند. ماهی شامل  مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D، آهن و پتاسیم میباشد.
ارزش غذایی در انواع ماهی : ۸۵ گرم ماهی تیره : ۲۵ گرم پروتئین، ۱۵۶ کیلو کالری و ۵ گرم چربی است
یک فیله tilapia (تقریبا ۸۵ گرمی) حاوی ۲۳ گرم پروتئین، ۱۱۱ کیلو کالری و ۲ گرم چربی
۸۵ گرم ماهی سالمون دارای ۲۳ گرم پروتئین، ۱۳۳ کیلوکالری و ۵ گرم چربی است

پنیر توفو

  • رژیم لاغری

توفو یک منبع مطمئن پروتئین مناسب گیاهخواران است که می تواند توسط گوشت خواران مورد استفاده قرار گیرد ، توفو از شیر سویا فشرده ساخته شده است. و منبع خوبی از بسیاری از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و منگنز است که فولات و مقدار کمی از ویتامین های ضروری هم میباشد.
توفو اغلب به عنوان یک جایگزین گوشت یا تخم مرغ استفاده می شود. ممکن است به صورت کبابی، سرخ شده، و یا تکه های کوچک اضافه شده به سالاد، سوپ یا در پاستا مصرف شود.
یک مکعب کوچک توفو شامل ۷ گرم پروتئین، ۶۳ کیلوکالری و ۳ گرم چربی است

پودر پروتئین

پودر پروتئین یک مکمل غذایی است. انواع مختلف پروتئین با نام های مختلف در بازار وجود دارد

whey, casein soy, pea, rice, hemp protein))

پودر پروتئین یک راه موثر برای دریافت پروتئین بیشتر است اگر شما یک ورزشکار هستید یا قادر به خوردن غذاهای غنی از پروتئین نیستید میتوانید از پودر پروتئین آماده در داروخانه ها و یا مراکز فروش مکمل های ورزشی تهیه و استفاده نمایید.

به طور کلی، یک قاشق پودر پروتئین وی حاوی ۱۷ گرم پروتئین، ۱۰۳ کیلو کالری و ۰ گرم چربی است.

شیر سویا

  • رژیم لاغری

شیر سویا یک منبع مناسب برای پروتئین است. که شامل ویتامین D، ویتامین A، ریبوفلاوین و ویتامین B-12 است. شیر را در شیرینی ها، محصولات پخته یا قهوه میتوانید مصرف کنید.
ارزش غذایی : ۱ فنجان شیر سویا حاوی ۶ گرم پروتئین، ۱۰۴ کیلوکالری و ۳٫۵ گرم چربی است.

پنیر

  • رژیم لاغری

پنیر از شیر ساخته شده است. انواع بی شماری پنیر در جهان وجود دارد. پنیر را می توان به تقریبا هر دستور غذا مانند سالاد و ساندویچ اضافه کرد.
هم پنیر سخت و هم پنیر نرم، منابع مفید پروتئین هستند. پنیر همچنین دارای کلسیم و ریبوفلاوین میباشد که شامل مقدار قابل توجهی از سلنیوم، فسفر و روی است. برخی از پنیرها دارای سدیم بالایی هستند.
ارزش غذایی : ۱ فنجان پنیر خامه ای ۲ درصد ، دارای ۲۴ گرم پروتئین، ۱۸۳ کیلوکالری و ۵ گرم چربی است.۳۰ گرم پنیر چدار دارای ۶٫۵ گرم پروتئین، ۱۱۵ کیلو کالری و ۹٫۵ گرم چربی است.

از دیگر پروتئین هایی که میتوانیم در رژیم لاغری خود ار آن ها استفاده کنیم میتوان به ماست یونانی ، عدس ، باقالی ، لوبیا، بادام زمینی ، آووکادو ، کلم –کلم بروکلی و ذرت اشاره کرد .

باعث افتخار است عزیزانی مثل شما همراه ما هستند و با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهبود و کیفیت مطالب یاری میکنند.

مقالات مرتبط با موضوع لاغری سریع شکم را مطالعه نمایید و ما را به دوستان خود معرفی کنید ، همچنین میتوانید برای محاسبه رایگان شاخص توده بدنی BMI اینجا کلیک نمایید.

 

رژیم گیاهخواری و دستور غذای ۷ روزه

اگر گیاهخوارید و به دنبال یک رژیم گیاهخواری متنوع هستید یا اینکه از آن دسته افراد هستید که دوست دارند در یک مدت زمانی یک هفته برای رسیدن به سلامتی رژیم گیاهخواری را دنبال کنید ادامه مقاله را از دست ندهید. تحقیقات نشان داده است که کاهش مصرف محصولات حیوانی و خوردن لوبیا، دانه غلات، میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها با کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان همراه است. علاوه بر این، به لطف غذاهای غنی از فیبر، که در طول روز احساس سیری و رضایت شما را بالا نگه میدارد، ممکن است با رژیم گیاهخواری کاهش وزن هم داشته باشید. در این رژیم گیاهخواری ۷ روزه ، ما انواع غذاهای مغذی بهراه میان وعده ها را تهیه کردیم تا مطمئن شوید علاوه بر لاغری مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را هر روز دریافت می کنید.

روز اول رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری

صبحانه :
  • یک فنجان اوتمیل

میان وعده :

  •  یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + یک برش نان تست قهوه ای و یک قاشق مرباخوری مربای تمشک

نهار :

  • دو برش نان تست قهوه ای + یک کاسه کوچک خوراک لوبیا

عصرانه :

  • یک قاشق غذاخوری مغذ تخم آفتابگردان بدون نمک + یک عدد آلو

شام :

  • یک  کاسه سالاد فلافل (کاهو + خیار + گوجه + ۴ عدد فلافل + یک قاشق مرباخوری روغن زیتون)

 

روز دوم

رژیم گیاهخواری

صبحانه :

  • یک برش نان تست قهوه ای + یک قاشق کره بادام زمینی

میان وعده :

  •  یک قاشق سوپ خوری حمص (یا هوموس که دستور تهیه را از تو گوکل میتونید بردارید)

نهار :

  • سالاد یونانی (سبزیجات برگ سبز ۱ پیمانه  + گوجه یک عدد  +خیار یک عدد + یک قاشق غذاخوری پیاز قرمز خام + باقالی یا نخود سبز آبپز ۴/۳ پیمانه + بهمراه نمک و فلفل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و آبلیمو)

عصرانه :

  • یک فنجان ساقه کرفس خام

شام :

  • ۳/۴ فنجان لوبیا سیاه پخته شده + ۲/۳ فنجان کینوای پخته شده (برای اطلاعات بیشتر در خصوص کینوا اینجا کلیک کنید) و یک عدد آوکادو ، همه ی مواد گفته شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و باهم مخلوط کنید به آن مقداری آب لیموی تازه ، نمک و فلفل و در صورت تمایل مقداری سس بالزامیک اضافه کنید و میل کنید.،

 

روز سوم

رژیم گیاهخواری

صبحانه :

  • یک عدد موز کوچک  + یک برش نان تست + یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + یک قاشق مرباخوری دانه چیا (دانه‌های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. از دانه‌های چیا می‌توان ۲۵ تا ۳۰ درصد روغن استخراج کرد. از جمله اسید آلفا لینولنیک (ALA). روغن دانه‌های چیا تشکیل شده است از حدود ۵۵ درصد امگا ۳، هجده درصد امگا ۶، حدود شش درصد امگا ۹ و حدود ۱۰ درصد چربی‌های اشباع شده)

میان وعده :

  • یک پیاله کوچک باقالی آبپز بهمراه گلپر

نهار :

  • سالاد نخود فرنگی
    ۱/۲ فنجان کینو پخته شده + ۱/۲فنجان نخود، پخته شده + ۱ قاشق غذاخوری دانه های آفتابگردان + ۱ قاشق چایخوری جعفری خرد شده بهمراه یک فتجان سبزیجات برگ سبز دلخواه

عصرانه :

  • یک واحد میوه دلخواه

شام :

  • سالاد رنگین کمونی مطابق شکل بالا

 

روز چهارم

رژیم گیاهخواری

صبحانه :

  • یک فنجان اوتمیل بهمراه نصف فنجان شیر سوبا + یک قاشق مرباخوری دانه چیا  میتوانید همه موارد را با هم میکس کرده و بصورت پنکیک گیاهی طبخ نمایید.

میان وعده :

  • دو قاشق غذاخوری تخم کدو بدون نمک

نهار :

  • سالاد سبز با باقالی و چغندر : دو فنجان سبزی دلخواه + دو قاشق باقالی پخته شده +  نصف فنجان چغندر  + یک عدد سیب زمینی آبپز متوسط + یک قاشق روغن زیتون بهمراه نمک ، فلفل و سرکه قرمز یا سفید

عصرانه :

  • یک قاشق غذاخوری مغذ تخم آفتابگردان بدون نمک

شام :

  • یک  فنجان  نخود فرنگی +  ۳/۴ فنجان کینوای پخته شده

 

روز پنجم

رژیم گیاهخواری

صبحانه

  • دو عدد پنکیک وگان + بک قاشق مربای تمشک

میان وعده :

  • یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

ناهار

  • یک فنجان نخود فرنگی + نصف فنجان گل گلم بخارپز یا آبپز

عصرانه :

  • یک واحد میوه دلخواه

شام :

  • یک عدد متوسط سیب زمینی شیرین پر شده با هوموس یا حمص مطایق شکل

 

روز ششم

رژیم گیاهخواری

صبحانه :

  • ۱ تکه نان گندم کامل +۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی+ ۱ موز متوسط

میان وعده :

  • ۳ قاشق غذاخوری هوموس + ۲ ساقه های کرفس متوسط

ناهار

  • ۲ برش نان گندم کامل + نصف فنجان خوراک لوبیا + ۲ قاشق غذاخوری هوموس + نصف فنجان خیار + دو قاشق غذاخوری جوانه

عصرانه :

  • ۲ قاشق غذاخوری تخم آفتابگردان برشته نشده

شام

  • ۱ فنجان کینوای پخته شده + یک قاشق نخود پخته شده + نصف فنجان خیار + نصف فنجان گوجه فرنگی گیلاسی + نصف آووکادو  (همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید میتوانید از ریحان و جعفری خرد شده به همراه چاشنی سالاد هم استفاده کنید)

روز هفتم رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری

صبحانه :

  • یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + یک برش نان تست قهوه ای و یک قاشق مرباخوری مربای تمشک

میان وعده :

  • یک واحد میوه

نهار :

  • سالاد سبز با باقالی و چغندر : دو فنجان سبزی دلخواه + دو قاشق باقالی پخته شده +  نصف فنجان چغندر  + یک عدد سیب زمینی آبپز متوسط + یک قاشق روغن زیتون بهمراه نمک ، فلفل و سرکه قرمز یا سفید

عصرانه :

  • سه قاشق غذاخوری تخم کدو بدون نمک

شام :

  • ۱ و ۱/۲ فنجان گل کلم و گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده  (میتوانید این مواد را بصورت سوپ هم برای خود درست کنید )+ ۲ عدد نان تست قهوه ای  + یک قاشق هوموسرژیم گیاهخواری

نکات پایانی رژیم گیاهخواری

خوردن چای و قهوه و دمنوش بدون قند و شکر کاملا آزاد هست ، سعی کنید میوه های آزاد ی که انتخاب میکنید از سیب و میوه های کمتر شیرین باشد.

به پایان رژیم گیاهخواری ۷ روزه رسیدیم و حالا نوبت وزن کشی رسیده است ، امیدواریم این رژیم لاغری  را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید و به کاهش وزن دلخواهتان رسیده باشد و عدد روی ترازو خوشحالتون کرده باشه در صورت تمایل میتوانید مجدد این رژیم را بگیرید و با کمی جا به جایی مود غذایی گفته شده غذاهای خوشمزه جدیدی ابداع کنید .

خواهشمند است دوستانی که این رژیم گیاهخواری را امتحان کردند ، نتیجه بدست آمده را با دوستانشان در کامنت همین مقاله به اشتراک بگذارند.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با مدرسه بدن کلیک کنید

بلیط لحظه آخری چیست؟


بلیط لحظه آخری و بلیط چارتر حتماً تا به حال به گوشتان خورده است. مخصوصا اگر در سایت‌های گردشگری تورهای مختلف را مقایسه کرده باشید. در توضیحات اکثر این تورها نوشته‌شده است که پروازها چارتری است. همچنین به احتمال زیاد چشمتان به سایت‌هایی که بلیطهای چارتری هواپیما  می‌فروشند افتاده است. امروز می‌خواهیم درباره‌ی  بلیط هواپیما صحبت کنیم. اینکه اصلاً بلیط لحظه آخری و بلیط چارتر یعنی چه و آیا این بلیطها واقعاً ارزان هستند یا نه؟

بلیط چارتر را برخی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی می فروشند. بعضی از آژانس‌های مسافرتی سالانه یا برای مدتی معین تمام یا بخشی از صندلی‌های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت‌های هواپیمایی اجاره و یا درواقع پیش‌خرید می‌کنند و بلیط این پروازها را به مسافران آن مسیرها می‌فروشند. در این حالت به این آژانس‌ها چارترکننده و به آن شرکت هواپیمایی (ایرلاین) که تمام یا بخشی از صندلی‌های پروازش را اجاره می‌دهد، چارتر شونده می‌گویند. در این شرایط، شما بلیت را مستقیم از هواپیمایی نمی‌خرید، بلکه از آژانس چارتر کننده خریداری می‌کنید و بهای بلیت چارتر را هم نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارتر کننده تعیین می‌کند.

اکثر مسافران معمول هواپیماها افرادی هستند که به دلایل شغلی هر هفته باید در مسیر مشخصی سفر کنند. به همین دلیل خیلی به مناسبت‌ها و تعطیلات نگاه نمی‌کنند و در واقع جزو مسافران عادی و همیشگی مسیرهای هوایی هستند؛ اما در ایام تعطیل و روزهایی که بازار مسافرت گرم می‌شود، متقاضیان سفرهای هوایی نیز افزایش می‌یابند. این همان زمانی است که آژانس‌های مسافرتی که هوشمندانه بلیطهای ایرلاین‌ها را از قبل خریداری کرده بودند با فروش آن‌ها به مسافران سود کسب می‌کنند.

بلیطهای چارتر در زمان‌های متفاوت و در مسیرهای هوایی متفاوت، قیمت‌های مختلفی نیز دارند. مثلاً اکثر اوقات حداقل قیمت پروازهای تهران کیش پایین‌تر از حداقل قیمت هر پرواز داخلی دیگری است. همچنین زمان پروازها، چه در خصوص نزدیک بودن یا نبودن به ایام تعطیلات، چه حتی در ساعات مختلف روز متفاوت است.

[معرفی انواع بلیط هواپیما ، بهترین زمان خرید و انواع تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) ] را در کافه گردش بخوانید!



با این تفاسیر حتماً متوجطه شده‌اید که چارتری بودن یک پرواز لزوماً به معنی ارزان بودن آن نیست؛ اما سؤال اینجاست که چطور می‌شود در پروازهای چارتری یک بلیط ارزان خرید؟
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید مدتی قبل از برنامه‌ی سفرتان همه چیز را آماده کرده باشید، شانس کمتری برای به دست آوردن یک بلیط ارزان‌قیمت دارید. ولی هرچه خرید بلیط هواپیما را به لحظات نزدیک به سفر موکول کنید، قیمتی که خواهید پرداخت ارزان‌تر خواهد بود. همان‌طور که مشخص است، آژانس‌های چارتر کننده از آنجایی که پیشاپیش بلیت‌ها را خریداری کرده‌اند، برای بازگرداندن هزینه‌ای که پرداخته‌اند باید تمام بلیطها را بفروشند. به همین دلیل، این آژانس‌ها با ارزان کردن قیمت بلیطهای پروازی به صورت ساعت‌به‌ساعت، سعی به ترغیب مسافران برای خرید بلیت می‌کنند. این ارزانی که درواقع یک نوع معامله‌ی برد-برد است، هم به سود آژانس خواهد بود، چرا که بلیت‌هایی را که پیش‌خرید کرده خواهد فروخت، هم به سود مسافرانی که در آخرین ساعات ممکن دست به خرید بلیط می‌زنند.

charter_cafegardesh_2

چه هنگام شانس خرید یک بلیط ارزان بیشتر است؟

همان‌طور که گفتیم این آژانس‌ها تمام یا بخشی از بلیطهای یک ایرلاین را برای بازه‌ی زمانی مشخصی خریداری می‌کنند. به همین دلیل تعیین قیمت این بلیت‌ها به عهده‌ی آنان خواهد بود. از همین رو، در ایامی مثل عید نوروز یا دیگر ایام تعطیلی که تقاضا برای بلیط هواپیما بیشتر است، اغلب پروازها حتی قیمتی بیش تر از قیمت رسمی دارند؛ اما در روزهای پایانی اسفند، یا در ایام پس از تعطیلات نوروز، به دلیل کاهش تقاضا قیمت همان پروازها به میزانی باورنکردنی‌ کاهش می‌یابد. طوری که ممکن است قیمت یک پرواز حتی از قیمت بلیت اتوبوس نیز کمتر باشد.
از طرف دیگر، از آنجایی که آژانس‌های چارتر کننده میل به فروش تمام بلیطهای خود در هر پرواز دارند، صندلی‌های خالی باقی‌مانده را در ساعات نزدیک به پرواز با تخفیف‌های باورنکردنی به فروش می‌رسانند. تا جایی که ممکن است قیمت یک بلیط تا دو ساعت مانده به پرواز حتی تا نصف قیمت کاهش داشته باشد.

charter_cafegardesh_1

حواستان باشد! بلیطهای لحظه آخری عیب هم دارند.

بلیطهای چارتری در کنار قیمت وسوسه‌انگیزشان، دو عیب بزرگ نیز دارند. یکی اینکه آژانس‌های چارتر کننده فقط فروشنده‌ی بلیت هستند، و در اکثر مواقع پاسخگوی مشکلاتی که ممکن است در پرواز رخ دهد نخواهند بود. مثلاً اگر پرواز تأخیر داشته باشد، یا بارتان گم شود، مسئولیت بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی خواهد بود نه آژانس صادرکننده‌ی بلیت و شما باید خودتان پیگیر این مشکلات باشید.
دیگر اینکه برخلاف بلیت‌های رسمی، بلیطهای چارتری معمولاً قابل استرداد نیستند و امکان تغییر تاریخ آن‌ها میسر نیست. حتی اگر آژانس به شما اجازه‌ی لغو بلیت را بدهد، معمولاً هزینه‌ی این کار آنقدر بالاست که لغو بلیط به‌صرفه نخواهد بود.



نگارش: کافه گردش

چقدر کربوهیدرات بخوریم تا لاغری سریع داشته باشیم؟


لاغری سریعکاهش مقدار کربوهیدرات در رژیم لاغری شما یکی از بهترین روشها برای لاغری سریع میباشد.
این روش باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری سریع و خودکار میشود بدون هیچ نیازی به کالری شماری یا کنترل میزان غذاهای مصرفی . این یعنی شما میتوانید تا حدی که سیر شوید غذا بخورید احساس سیری را با حس رضایت و بدون احساس گناه تجربه کنید و در عین حال لاغر هم شوید . عجیبه؟؟ با واقعیت جور در نمیاد؟ با باورهای ۵۰ سال قبل در تضاد هست؟ این مقاله و مقالات دیگر سایت رو دنبال کنید که ببینید لاغری و تناسب اندام اصلا کار سخت و دشواری نیست و اگر با آگاهی همراه باشد بسیار  راحت و ساده است .

دلایل که برای لاغری سریع ،باید کربوهیدرات را کاهش دهیم

لاغری سریع


یک رژیم لاغری که برای مدت طولانی قابل استفاده است و نتایج بسیار خوبی را بدنبال دارد و همچنین موجب لاغری سریع میگردد، رژیم لاغری کم کربوهیدرات میباشد . این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها مانند قندها و نشاسته (نان، ماکارونی، و غیره) را محدود و به جای آنها از پروتئین و چربی استفاده میکند . مطالعات نشان داده که رژیم کم کربو اشتها را کاهش میدهد و شما مقدار کالری کمتری میخورید در نتیجه وزنتان کاهش پیدا میکند .
در مقایسه ای که بین رژیم لاغری کم کربوهیدرات و کم چربی انجام گرفته ، محققان دریافتند که تاثیر رژیم های کم کربو در لاغری سریع همیشه پیش تاز بوده و نسبت به رژیم های کالری شمار و کم چربی بسیار برای سلامتی مفید است ، همچنین رژیم لاغری کم کربوهیدرات باعث کاهش قند خون ، کاهش فشار خون و کاهش تری گلیسیرید میشود ، رژیم کم کربوهیدرات کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش و الگوی کلسترول بد (LDL) را بهبود میبخشد .

مقدار مصرف کربوهیدرات برای هر شخص

لاغری سریع

مصرف کربوهیدرات مناسب هر شخص به سن، جنسیت ، سطح فعالیت، اولویت شخص (کاهش وزن و یا تثبیت) ، فرهنگ غذایی و سلامت متابولیک بستگی دارد .
افرادی که فعالیت فیزیکی بالا و توده عضلانی بیشتر دارند می توانند کربوهیدرات بیشتری نسبت به افرادی که کم تحرک هستند را مصرف کنند.البته سلامت متابولیک فاکتور بسیار مهمی است زمانیکه افراد دچار سندروم متابولیک میشوند به بیماریهایی مثل چاقی دیابت نوع دوم مبتلا میشوند ، افرادی که در این دسته قرار می گیرند نمی توانند همان مقدار که یک شخص سالم مصرف دارد را مصرف کنند. برخی از دانشمندان به این مشکلات “عدم تحمل کربوهیدرات ” میگویند .
اگر شما کربوهیدرات ناسالم مانند منابع غذاهای با پایه آرد و مواد خوراکی شیرین را از غذاهایتان حذف کنید سلامت خود را بهبود میبخشید و در صورتیکه اضافه وزن داشته باشید به تناسب اندام میرسید و لاغری سریع خواهید داشت.

  1. مصرف ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدارت در روز

در این روش شما مقدار مصرف کربوهیدرات را متعادل کرده و در حد ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم میتوانید در طول روز مصرف نمایید ، فقط باید توجه داشته باشید که این مقدار مصرف مناسب ، برای افرادیست که قصد حفظ وزن موجود خود را دارند.

کربوهیدرات مجاز :

  1. هر نوع سبزیجات برگ سبز
  2. چند تکه میوه در روز
  3. مقدار خیلی کم اوتمیل ، سیب زمینی آبپز یا برنج قهوه ای در هفته

مصرف ۵۰ تا ۱۰۰ گرم کربوهیدارت در روز

این مقدار مصرف برای افرادی که اضافه وزن دارند و نیاز به کاهش وزن دارند بسیار مفید است .این رژیم غذایی برای افرادی که به کربوهیدرات ها حساس هستند (افرادی که با خوردن کربوهیدراتها قند خونشان بالا میرود) مناسب و پر از فایده میباشد .

کربوهیدراتی که شما می توانید بخورید:

  1. مقدار زیادی از سبزیجات است.
  2. شاید ۲-۳ قطعه از میوه در روز است.
  3. مقدار حداقل کربوهیدرات نشاسته ای.

مصرف ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدارت در روز

این محدوده مناسب برای افرادی که نیاز به لاغری سریع ، یا سوخت و ساز زیاد دارند و دچار چاقی یا دیابت هستند .
هنگامیکه مصرف کربوهیدرات از ۵۰ گرم در روز کمتر میشود ، بدن شما کتوز دریافت میکند ، کتون ها منابع اصلی برای سوخت و انرژی مغز انسان است ، زمانیکه مغز انرژی کافی برای سوزاندن را دارد خود به خود اشتهای شما را کاهش میدهد که این امر منجر به کاهش آنی وزن میگردد .

کربوهیدراتی که شما می توانید بخورید:

  1. مقدار زیادی از سبزیجات کم کربوهیدرات.
  2. برخی از انواع توت ها، با خامه .
  3. کربوهیدرات موجود از غذاهای دیگر مانند آوکادو، آجیل .

کربوهیدرات های خوب، کربوهیدرات بد

لاغری سریع

هدف یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات فقط کاهش وزن یا لاغری سریع نیست، بلکه به بهبود سلامت فرد کمک زیادی خواهد کرد.
به همین دلیل، باید در این رژیم لاغری از غذاهای فرآوری نشده و منابع کربوهیدرات سالم استفاده شود.
گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، آجیل، چربی های سالم حیوانی و فراورده های لبنی پر چرب منابع غذایی بسیار عالی در این رژیم لاغری هستند.
برای منابع کربوهیدرات فیبر را انتخاب نمایید. اگر مصرف “میانه رو” کربوهیدرات را انتحاب کرده اید منابع نشاسته تصفیه شده مانند سیب زمینی ، جو، برنج و سایر غلات غیر گلوتن به مقدار کم توصیه میشود.
محصولاتی که به آن شکر اضافه شده و یا گندم تصفیه شده همیشه گزینه های بد هستند و باید محدود شود.

برای محاسبه شاخص توده بدن خود BMI به این قسمت وارد شوید.