15 نکته برای سفری بهتر

15 نکته برای سفری بهتر که حاصل تجربه‌ی 4 ساله‌‌ی من است ( از سایت expertvagabond.com )

4 سال است که همه‌چیز را فروخته‌ام و آمریکا را به‌قصد سفر در دنیا ترک کرده‌ام، این نکات حاصل تجارب من هستند.
همه‌چیز ازآنجا شروع شد که بلیتی یک‌طرفه از میامی به گواتمالا خریدم و خودم را در آغوش ناشناخته‌ها رها کردم. سفری پرپیچ‌وخم را پشت سر گذاشته‌ام و برای یادبود چهارمین سالگرد شروع مسافرتم، تصمیم گرفتم که مفیدترین تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهم.

1- صبور باشید!

خود را برای چیزهایی که در اختیار شما نیستند اذیت نکنید، زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید عصبانی و ناراحت باشید. از اتوبوس جا ماندید؟ مشکلی نیست، اتوبوس دیگری خواهد آمد، دستگاه خودپرداز پول ندارد؟ چه‌بهتر! سفری بدون برنامه و پرهیجان به شهر بعدی را تجربه خواهید کرد! البته به‌هرحال انسان عصبانی می‌شود، اما نفسی عمیق بکشید و به خودتان یاد‌آوری کنید که می‌توانست بدتر از این هم باشد.

2- صبح زود از خواب برخیزید.

با طلوع خورشید بیدار شوید تا از جاذبه‌ها حداکثر لذت را ببرید، از شلوغی‌ها در امان بمانید، همچنین صبح زود ارتباط برقرار کردن با مردم محلی آسان‌تر است و نیز مناطق جرم خیز هم امن‌ترند. صبح وقتی‌ است که مردمان درستکار و سخت‌کوش بیدار می‌شوند و خلاف‌کاران می‌خوابند.

3- به اشتباهاتتان بخندید!

3.skydive_900x900

مطمئن باشید در طول سفر به‌جاهای جدید اشتباهاتی خواهید کرد، به‌جای این‌که خجالت‌زده شوید و خودتان را ناراحت کنید، به اشتباهات خود بخندید، هیچ‌وقت زندگی را خیلی جدی نگیرید!

4- پول اضافی همراه داشته باشید.

پول حلال مشکلات شماست! برای این‌که در زمان بحران دچار مشکل نشوید، با خودتان پول اضافی بردارید، همیشه حداقل دویست دلار اضافه همراه داشته باشید زیرا ممکن است جیبتان را بزنند، کارت اعتباری‌تان خراب شود و یا دستگاه خودپرداز پول نداشته باشد.

می پیشنهاد می‌کنم که پول را درجاهای مختلف مخفی کنید، مانند جوراب‌ها، زیر آستر کفش، در کیف لوازم بهداشتی و در صورت لزوم، جیبی مخفی که درون کوله‌پشتی خود دوخته‌اید.

5- با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

5.khula_township_family_900x900

سعی کنید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، در بیشتر دنیا، مردم تااندازه‌ای انگلیسی بلدند و صحبت کردن با آن‌ها آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، خصوصاً اگر مقداری ایماواشاره هم به کار ببرید.

6- با خود روسری حمل کنید.

یک‌تکه پارچه‌ی ساده‌ی کتان می‌تواند بسیار کاربردی باشد، می‌تواند پوششی در برابر آفتاب، در صورت نیاز حوله، وسیله‌ای برای حمل اشیا، ماسک و خیلی چیزهای دیگر باشد.

7- زندگی روزانه افراد را مشاهده کنید.

7.granada_buildings_blue_900x900

اگر می‌خواهید روح شهر و یا کشوری را حس کنید، ساعتی را در کنار خیابانی شلوغ بنشینید و به بوها، صداها و نحوه‌ی برخورد آدم‌های اطراف توجه کنید، این کار مانند مدیتیشن آرامش‌بخش خواهد بود و متوجه نکاتی خواهید شد که تابه‌حال به آن‌ها دقت نکرده‌اید.

8- از همه‌چیز نسخه‌ی پشتیبان داشته باشید.

وقتی‌که لپ‌تاپم در پاناما دزدیده شد، چیزی که مرا نجات داد، این بود که از همه‌ی اسناد، عکس‌ها و فایل‌ها یک نسخه‌ی دیگر روی هارد خارجی خود داشتم. یک کپی از تمام مدارک خود، ویزا، گواهینامه، شناسنامه، دفترچه بیمه و شماره‌های مهم خود داشته باشید و تصویر اسکن شده‌ی آن‌ها را هم با خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید نسخه‌ی پشتیبان فایل‌های خود را روی سایت‌های اینترنتی آپلود کنید.

9- عکس‌های زیادی بگیرید!

9.volcano_santiaguito_eruption_900x900

ممکن است یک‌بار این آدم‌ها و مکان‌ها را ببینید، پس برای زنده کردن این خاطرات بهتر است عکس بگیرید. حواستان باشد که خیلی درگیر عکاسی نشوید، عکس را که گرفتید، دوربین را کنار بگذارید و از منظره لذت ببرید!

10- همیشه راه‌حلی وجود دارد.

هیچ‌چیز غیرممکن نیست. اگر با مشکلی روبه‌رو شدید، امید خود را از دست ندهید، یا هنوز راه‌حل را پیدا نکرده‌اید و یا هنوز سراغ آن‌کسی که باید، نرفته‌اید.‌به حرف افرادی که می‌گویند حل این مشکل غیرممکن است گوش ندهید، تلاش کنید و موفق خواهید شد.

11- لبخند بزنید و سلام کنید.

در برخورد با افراد محلی دچار مشکل شده‌اید؟ لبخند بزنید و به زبان محلی به آن‌ها سلام کنید.‌ اگر برخورد‌هایی که دیدید چندان دوستانه نبود، ممکن است که اشکال از زبان بدن شما باشد، با دقت و تمرین راه درست را خواهید یافت.

12- گاهی ولخرجی کنید.

من علاقه‌ی زیادی به سفر به شکل صرفه‌جویانه دارم و همیشه به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ی سفر هستم، اما گاهی برای تنوع و تقویت روحیه‌ی خود، بهتر است که چند روزی را در هتلی شیک بگذرانید، به رستورانی مجلل بروید و غذاهای خوب بخورید.

13- با ذهنی باز سفر کنید.

13.telica_fighting_ring_900x900

با نگاه کردن به شیوه‌ی زندگی آدم‌ها در موردشان قضاوت نکنید و اگر نظری مخالف نظر شما دارند، به حرف‌هایشان گوش کنید، ممکن است چیزهای جدید یاد بگیرید.

14- کوچ‌سرفینگ هم تجربه کنید.

اگر می‌خواهید به معنای واقعی زندگی در یک کشور را تجربه کنید، کوچ‌سرفینگ را تجربه کنید، این کار رایگان است و ایمن. میلیون‌ها میزبان در سراسر دنیا دوست‌ دارند که اتاق و یا مبل اضافی خود را در اختیار شما قرار دهند و پذیرای شما باشند.

15- کارهای خیریه انجام دهید.

15.san_pedro_charity_work_900x900

در کارهای اجرایی خیریه شرکت کنید، به همنوعان خود کمک کنید و همزمان راجع به مردمان و فرهنگ آن کشور هم چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

همین حالا اقدام به خرید بلیط هواپیما برای یکی از تورهای (تور استانبول ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور تایلند ) فوق العاده کافه گردش کنید ، خبر خوب اینکه میتوانید بلیط چارتر بخرید تا هزینهایتان کاهش پیدا کند .

نگارش: کافه گردش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.