در کنار طراحی سایت خوب و داشتن استانداردهای لازم در هر کسب و کاری تبلیغات و بازاریابی از مهمترین مسائل مهمی بوده که روند و پیشرفت کاری را تحت تاثیر خود قرار می دهد ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز در فضای مجازی از رقابت و توجه زیادی برخوردار بوده ، که در این میان کمپانی گوگل با کمک ابزار های که در قوانین و ظوابط خود در نظر گرفته ، می تواند به تبلیغ و بازاریابی برای شرکت ها اقدام نماید.
در این میان گوگل ادوردز که یکی از تبلیغات ساده کلیکی بوده و از کارآمدترین روش های تبلیغانی به شمار می آید ، با پرداخت هزینه های به کمپانی گوگل می توان کسب و کار خود را در میان فعالیت ها و سایت های مربوطه در نتایج گوگل بالا آورد و یا در پیشنهادات موتور جستجوگر در بالای صفحه قرار می گیرد. این نوع تبلیغ از انعطاف بالای برخوردار بوده . و این بازار بزرگ از این قابلیت برخوردار بوده که بتواند تمامی تجارت های گوناگون را پوشش دهد و در صفحه ی نخست نتایج گوگل قرار دهد.
شرکت گوگل برای این بازاریابی شرایطی را مدنظر گرفته که هزینه های که در قبال این کار دریافت می کند بستگی به کلمات کلیدی داشته که در بازار رقابت خود چه رتبه ای دارند ، هر چقدر این کلمات در دامنه و حوزه کاری خود رقابتی تر باشند هزینه و قیمت آن بیشتر و به همان نسبت رقابتی تری می باشند و به هر اندازه کلمات سایت از رقابت و سختی کمتری برخوردار باشند هزینه و بودجه آب به شرکت گوگل کمتر بوده . از این رو آن دسته از سایت های که در زمینه تجارت و کسب و کار های مارکتینک فعالیت داشته می توانند با انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت نمایند و آن را به گوگل اعلام نمایند تا هزینه های آن را گوگل برای شما برآورد نماید و بازخورد آن به شما بدهد . توجه داشته باشید برای درجه سختی کلمه کلیدی در حوزه کاری و رقابتی خود می توانید از ابزار های قدرتمندی چون Ahrefs و یا ابزار پایین تر و بدون هزینه ی چون ابزار گوگل ترند استفاده کنید.
بعد از این عملیات که کلمه کلید انتخاب شد ، گوگل ادوردز پیشنهاد قیمت را اعلام و در قسمت پرداخت هزینه می توانید مشخص کنید که سایت شما در در قسمت پیشنهادات و در بالای سایت قرار بگیرد ، می توانید مشخص کنید که سایت شما در وب سایت های دیگر تبلیغ شود . بنابراین گوگل در قبال هر کلیکی توسط کاربر روی سایت شما انجام می شود را می شمارد و هزینه آن را از موجودی پرداختی کم می کند. در ضمن به هر اندازه که تبلیغات شما از امتیازات بالاتری برخوردار باشد . گوگل هزینه کمتری را برای بهینه سازی سایت شما پیشنهاد می کند. و حداقل هزینه های دریافتی گوگل نیز تا کمتر از 2 دلار نیز پیشنهاد می شود . که هدف شرکت گوگل از این کار جذب مشتریان برای درآمد زایی بیشتر می باشد . که در این بابت اگر تبلیغ بازخورد خوبی نداشته حتی اینکه هزینه های بالای جهت تبلغات پرداخت کرده باشد در این صورت جلوی تبلیغات سایت را می گیرد یا متقابلا اگر هزینه و بودجه کمی را پرداخت کرده باشید ولی اگر بازخوردی خوبی داشته باشد باز هم در نتایج خود نشان دهد.