تحصیلات راحت در ایران و کانادا


 شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی در چند سال اخیر، برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم شده است و شما داوطلب گرامی با هر مدرک و سابقه علمی و شرایط شغلی که دارید، همین حالا می توانید برای ورود به دانشگاه های بدون کنکور سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه ای در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام کنید و قطعا در یکی از این دانشگاه ها مشغول به تحصیل خواهید شد.
شرایط تحصیل در کانادا
چه کسانی و تحت چه شرایطی می توانند در کانادا تحصیل کنند؟
تحصیل رایگان و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چگونه امکان پذیر است؟
مراحل اپلای و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی چیست؟
برای جواب این سوال ها متن زیر را به دقت بخوانید:
کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشور هایی است که دانشجویان ایرانی آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. این کشور از نظر تکنولوژی، زیبایی، داشتن ۴ فصل سال و مهاجرپذیری کشوری بی نظیر است. شهرهایی مثل تورنتو و ونکور از زیباترین شهرهای دنیا هستند که در آنها دانشگاه های تورنتو (TORONTO) و UBC از بهترین دانشگاه های جهان وجود دارد.
در صورتی که مشتاق ادامه تحصیل در کشور کانادا هستید پیشنهاد می کنم متن زیر که خلاصه ای از تمامی شرایط تحصیلی در کانادا می باشد را مطالعه کنید:
– مراحل اپلای یا پذیرش تحصیلی از مدارس یا دانشگاه های کانادا
– مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش کانادا
– شرایط تحصیلی رایگان در کانادا و بورسیه تحصیلی کانادا
-هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
مراحل اپلای یا پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا با دانشگاه های این کشور متفاوت است.
والدینی که می خواهند فرزندان خود را برای تحصیل به کانادا آماده کنند، لازم و ضروری است، حداقل یک سال قبل از اقدام با مشاوران شریف تماس بگیرند.
 
مدارک مورد نیاز تحصیل در دبیرستا ن های کانادا:
– مدرک زبان انگلیسی که معروف ترین آن آزمون تافل (TOEFL) و آزمون آیلتس (IELTS) می باشد
– ریزنمرات و معدل بالای ۱۷
و دیگر مدارکی و یا آزمون هایی که هر مدرسه ممکن است درخواست کند.
برای ورود به دانشگاه های کانادا با هر شرایط تحصیلی که می باشید به دو صورت هزینه شخصی و اخذ بورسیه تحصیلی می توانید از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید. مهمترین مدارک برای اخذ پذیرش زبان انگلیسی، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه تحصیلی می باشد. بهترین زمان برای اخذ پذیرش در ترم پاییز، شروع مکاتبه با اساتید از شهریور سال قبل و تهیه مدارک نهایتا تا آبان سال قبل می باشد. ضرب الاجل دانشگاه های کانادا از دسامبر (آذر) سال قبل تا آوریل همان سال (اردیبهشت) می باشد.
دانشجو در مقاطع مختلف، حداقل مدارک زیر را لازم دارد:
– ریز نمرات تحصیلی
– مدرک زبان بین المللی از جمله آزمون تافل و آزمون آیلتس
– توصیه نامه از اساتید
– انگیزه نامه تحصیلی شامل اطلاعات مهم تحصیلی و دلایل تحصیل در رشته قبل و رشته و دانشگاه آینده است.
– رزومه تحصیلی شامل سوابق تحصیلی و کاری که با فرمت های مختلف تهیه می شود.
 به طور کلی دانشگاه های کانادا در دو ترم پاییز و زمستان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که البته اکثر دانشجویان در ترم پاییز پذیرفته می شوند. بهترین زمان برای مکاتبه با اساتید و دانشگاه، شهریور سال قبل و ارسال مدارک قبل از ضرب الاجل (Deadline) دانشگاه ها می باشد. (توجه داشته باشید که در صورتی که تصمیم به اپلای یک دانشگاه را دارید هرچه زودتر مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر بفرستید زیرا بررسی مدارک شما از وقتی مدارک را ارسال می کنید شروع می شود و ممکن هست حتی قبل از زمان ضرب الاجل نیز با درخواست شما موافقت شود.)
جزییات دقیق هر دانشگاه در خود سایت آن دانشگاه با جزییات کامل آمده است. مطمئن باشید با بررسی سایت خود دانشگاه های کانادا می توانید از تمام جزییات اپلای در هر دانشگاه مطلع شوید و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید اقدام به ارسال مدارک لازم به دانشگاه های موردنظر کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق از سایت دانشگاه می توانید با راهنمایی گرفتن از مشاوران شریف که متخصص این کار هستند در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید و برای تمامی دانشگاه های دیگر، خود شما به صورت رایگان اقدام کنید.
بورسیه تحصیلی دانشگاه های کانادا و کمک هزینه تحصیلی از اساتید دانشگاه
دولت کانادا و دانشگاه های کانادا هرساله بودجه ای را صرف پژوهش و تحصیل دانشجویان مقاطع مختلف مخصوصا مقطع ارشد و دکتری می کند که به صورت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مستعد با شرایط خاص و به صورت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.
– اکنون سوال اینجاست که چگونه برای بورسیه تحصیلی کانادا و یا کمک هزینه تحصیلی اقدام کنم؟
– آیا راهی برای تحصیل رایگان در کانادا هست؟
آری، راه های بسیاری برای تحصیل رایگان یا نیمه رایگان در کشور کانادا وجود دارد که حتی از سایت دانشگاه های کانادا نیز می توانید تمامی این مطالب را به راحتی بخوانید. در مقطع کارشناسی بیشتر دانشجو باید به دنبال بورسیه تحصیلی در ترم های بالاتر باشد و در صورتی که بتوانید معدل خوبی کسب کنید برای ادامه تحصیل شرایط ویژه تری برای شما لحاظ خواهد شد. در مقطع ارشد و دکتری درصورتی که رزومه نسبتا قوی داشته باشید می توانید امیدوار باشید که با احتمال بسیار بالایی کمک هزینه تحصیلی را از استاد مربوطه اخذ خواهید کرد. نکته مهم مکاتبه های لازم قبل از ارسال مدارک به دانشگاه می باشد.
در صورتی که بخواهید با هزینه خودتان به ادامه تحصیل در کشور کانادا بپردازید باید ذکر شود که هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیل متفاوت است به طوری که هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار و هزینه تحصیل ارشد و دکترا در کانادا ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار می باشد.
به طور کلی هزینه زندگی با توجه به مکان و نوع زندگی می تواند ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه متفاوت باشد.
نکته مهم: دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می توانند مشغول به کارهای دانشجویی شوند که این نیز می تواند کمک هزینه ای برای تحصیل و زندگی در کانادا باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.