مدرسه بدن (Body School)، یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل در زمینه تغذیه و سلامتی میباشد ; که دارای تیمی متشکل از افراد متخصص در زمینه رژیم های لاغری ، تناسب اندام و کاهش وزن پایدار با تکیه بر اصول علمی و روشهای ثابت شده در زمینه تغذیه نوین است.
تیم مدرسه بدن با بکارگیری رژیم های ساده (تغییر سبک زندگی بدون تحمل رژیم و ورزش) ،رژیم های حرفه ای (رژیم کتوژنیک ، رژیم اتکینز ، رژیم کانادایی ، رژیم لو کارب ) ، نمونه رژیم های رایگان (رژیم یک هفته ای ، رژیم یکماه) ، پستها و مطالب انگیزشی و آگاهی بخش در شبکه های اجتماعی و حرکات ورزشی استاندارد که مناسب هر فرد با شرایط جنسی و سنی مختص اوست ، فرد را در رسیدن به هدف خود یاری می رساند.
شما میتوانید به راحتی مطالب روز دنیای تغذیه جهانی را بصورت کاملا رایگان استفاده نموده و به هدف خود برسید.
دانشگاه را در فرهنگهای لغت این گونه تعریف کردهاند: نهادی برای آموزش عالی که سه ویژگی اصلی دارد:
دانشکدههایی در رشتههای گوناگون دانش
تسهیلاتی برای پژوهش استادان و دانشجویان
رتبههای آموزشی که به دانشجویان و استادان داده میشود.
گفته میشود که قدیمیترین نهادی که به دانشگاههای امروزی شباهت بیشتری داشت، حدود شش و نیم سده پس از برپایی آکادمی افلاطون (که در باغ آکادامه و دره آکادموس آتن گشایش یافت) فعالیت میکرد. دانشگاهها بر حسب علومی که در آنها تدریس میشوند، بر دو نوع هستند:
دانشگاههای جامع
دانشگاههای تخصصی
دانشگاه در تمام سطوح علمی گوناگون (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و رشتههای مختلف مدرک دانشگاهی ارائه مینماید.
تاریخ
با توجه به تعریفی که از دانشگاه ارائه میشود در مورد اینکه کهنترین دانشگاه دنیا کدام بوده بحث و جدلهای بسیاری وجود دارد. اما به قطع و یقین، چنین مرکز آموزشی در تمدنهای باستانی شرق شکل گرفتهاست. اگر دانشگاه را یک مؤسسه دانشجویی فرض کنیم، آکادمی افلاطون قدیمیترین دانشگاه در غرب بودهاست و سند تاریخی هم بر این ادعا وجود دارد. واژه لاتین "universitas" ابتدا در عصر یونان باستان و روم احیا شد و به کمک آن تلاش میکردند ویژگیهای آکادمی افلاطون را شرح دهند.[نیازمند منبع] اگر دانشگاه را تنها یک مؤسسه آموزش عالی فرض کنیم آنگاه میتوانیم دانشگاه شانگیانگ در چین را که پیش از سده ۲۱ قبل از میلاد گشایش یافته بود، قدیمیترین دانشگاه بنامیم؛ مشروط بر اینکه افسانه نباشد. دانشگاه قسطنطنیه (در عهد امپراتوری بیزانس) در سال ۸۴۹ میلادی به دستور قیصر بارداس (نایب السلطنه امپراتور میخائیل سوم) احیا گردید. این دانشگاه با داشتن فعالیتهای پژوهشی و آموزشی، حفظ خودگردانی و استقلال آکادمیک عموماً به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی با ویژگیهای دانشگاهی امروزی شناخته میشود.
آموزش در دانشگاه نالاندا در ایالت بیهار در هند در قرن ۵ پیش از میلاد برپا بوده و به دانش آموختگان آن مدرک دانشگاهی اعطا میشدهاست. سومین دانشگاهی که به تازگی ویرانههای آن را یافتهاند، دانشگاه راتناجیری در اوریسا است. دانشگاه الازهر در قرن دهم در قاهره در کشور مصر گشایش یافت.
شهرهای باستانی تکشاشیلا نالاندا، ویگراماسیلا و کانچیپورا در هند باستان مراکز بسیار مشهور آموزشی در خاور بودهاند که از سراسر آسیا دانشجو داشتهاند. به ویژه نالاندا که مرکز معروف دانشگاهی بوداگرایی بوده و لذا هزاران اندیشمند و دانشجوی بودایی را از چین، شرق آسیا، آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی جذب کرده و در کنار آن دانشجویان بسیاری از ایران و خاورمیانه را در خود جای داده بود.
در آن زمان اعطای مدرک دانشگاهی چندان مرسوم نبود ولی موسسات آموزش عالی باستانی در چین آکادمیهای (شویان)، یونان، (آکادمی) و ایران نیز وجود داشتند.
مدرسه در سال ۳۸۷ قبل از میلاد توسط فیلسوف یونانی افلاطون در مجاورت آتن بانام آکادیموس تأسیس گردید و به دانشجویان خود فلسفه ریاضیات و ژیمناستیک آموزش میداد و گاهی به عنوان دانشگاه در نظر گرفته میشود. دیگر شهرهای یونان با موسسات آموزشی قابل ملاحظه شامل (سرای هیپوکراتها) که آموزشگاه پزشکی داشت و هودز که آموزشگاههای فلسفه داشت، میباشند. مؤسسه کلاسیک بعدی موزه و کتابخانه اسکندریه است که از شهرت بسیاری برخوردار بودهاست.
موسسات دانشگاهی شبیه به دانشگاههای مدرن در ایران و جهان اسلام نیز قبل از الازهر وجود داشتهاند. درچین باستان چند مؤسسه آموزش عالی وجود داشت که تقریباً نقشی همانند با دانشگاههای جهان باختر را ایفا کردهاند. چنین گفته میشود که در قرن ۲۱ پیش از میلاد در چین مؤسسه آموزشی عالی با نام شانگیانگ تأسیس شده (شانگ به معنی عالی و برتر و یانگ به معنی مدرسهاست) که مؤسس آن شون (از ۲۳۵۷ تا ۲۳۰۷ ق. م) در عصر یویو میزیستهاست. ممکن است مراکز آموزش عالی بر مدرسه امپریال مرکزی موسوم به پیونگ در زمان سلسله ژو (۱۰۴۶ تا ۲۴۹ قبل از میلاد)، تایخو در سلسله هان (۲۰۲ ق.م. تا ۲۲۰ پس از میلاد) و گوزیجیان در سلسله سوی تأثیر فراوانی گذاشته باشد. تاریخ دانشگاه نانجینگ به تأسیس آموزشگاه سلطنتی نانجینگ درسال ۲۵۸ بازمیگردد و دانشگاه سلطنتی نانجینگ به نخستین موسسهای تبدیل شد که ترکیب آموزش و پژوهش را در ۵ دانشکده در سال ۴۷۰ ارائه میکرد. در هر سلسله فقط یک آموزشگاه سلطنتی مرکزی وجود داشت که آن نیز همیشه در مقر حکومت بود و بالاترین سطوح علمی را در آن ارائه میدادند. همچنین نوع دیگری از موسسات آموزشی موسوم به آکادمیهای شویوان از قرن هشتم به بعد در عصر حکومت تانگ به وجود آمدند. این مراکز عموماً به صورت خصوصی اداره میشدند و دولت به برخی از آنها کمک میکرد. هزاران شویواندر چین فعال بودند و مدارک تحصیلی آنها با هم تفاوت داشت. ازمیان شویوانهای پیشرفته میتوان یولو شویان و بایلدونگ شویان را به عنوان مرکز آموزش عالی در نظر گرفت. در کشور چین باستان تمام امور امپراطوری را به مقامات تحصیل کرده و با سواد میسپردند و در زمان سلسله سوی (۵۸۱–۶۱۸) برای ارزشیابی و انتخاب افراد حکومتی یک آزمون برگزار میشد.
در عصر کارو لینجیان، چارلیماگن نمونهای از آکادمیها را به نام آموزشگاه کاخ یا scola palatina در آخن واقع در آلمان امروزی تأسیس کرد. دانشگاه دیگری که امروزه آکادمی برکساگاتا نام دارد در سال ۷۹۸ توسط یکی از رهبران کارولینجیان تأسیس شده بود. دانشگاه در منطقه نویون که امروزه در خاک فرانسه واقع شده قرار داشت. به طور کلی میتوان گفت که هدف اندیشمندان، اشخاص طبقه بالا، روحانیون و خود چارلیماگن این بود که کل جامعه به طور خاص، و فرزندان اشراف به طور عام آموزش ببینند تا شیوه مدیریت زمینها و حفاظت از سرزمین خود را در برابر تجاوز و استفاده نادرست فرا گیرند. نخستین دانشگاه اروپایی قرون وسطی دانشگاه ماگنورا در قسطنطنیه بود (که امروزه در استانبول ترکیه قرار دارد). این دانشگاه درسال ۸۴۹ در زمان سیطره امپراتوری بارداس و میخائیل سوم تأسیس شد و پس از آن در قرن نهم دانشگاه سالرنو، در سال ۱۰۸۸ دانشگاه بولونیا (ایتالیا) و در سال ۱۱۰۰ دانشگاه پاریس در فرانسه (بعداً با دانشگاه سوربن ادغام شد) بنا شدند. بسیاری از دانشگاههای قرون وسطی تحت سیطره کامل کلیسای کاتولیک و پاپها بودند. در اوایل قرون وسطی بیشتر دانشگاههای نو از مدارس و آموزشگاههای پیشین منشعب شدند به ویژه اینکه گرایش زیادی برای تبدیل شدن به مراکز آموزش عالی داشتند. بسیاری از مورخین معتقدند این دانشگاهها تداوم همین علائق معابد به تحصیل بودهاند.
در اروپا مردان جوان پس از پایان تحصیلات در مقطع سوم (مقدمات گرامر، کلام و منطق) و مقطع چهارم به ادامه تحصیل در دانشگاه میپرداختند و در رشتههای گرامر، منطق، هندسه، مثلثات، ریاضیات، موسیقی و نجوم درس میخواندند.
دانشگاههای سراسر جهان - تحصیل در کانادا
دانشگاه ایلینوی غربی.
روشهای تأمین بودجه و سازمان دانشگاهها در کشورهای گوناگون جهان بسیار متفاوت هستند. در برخی کشورها بودجه از سوی دولت تأمین میشود و دربرخی از کشورها از شهریههای دانشجویان و کمکهای مردمی استفاده میشود. در برخی کشورها افراد در مناطق خود به دانشگاه میروند و در برخی از کشورها دانشگاهها از سراسر دنیا دانشجو پذیرش میکنند و امکانات اقامتی در اختیار دانشجویان قرار میدهند.
پذیرش دانشجو
سیستمهای پذیرش و ساختارهای دانشگاهی در سراسر جهان تفاوتهای زیادی با هم دارند (به سیستم پذیرش دانشگاهها مراجعه کنید). این تفاوتها در کشورهایی که دانشگاههایشان نقش کالجهای اجتماعی را ایفا میکنند (مانند اروپا و ایالات متحده) محسوسترند. دانشجویان یا از طریق پرداخت مبالغی پول به عنوان شهریه در دانشگاه پذیرفته میشوند و یا از طریق آزمونی بهنام کنکور.
پذیرش دانشجو با اخذ شهریه
دانشجویان پولی، طبقهای ویژه، در دانشگاهها هستند که به علت پولدار بودن، امکانات در اختیارشان قرار میگیرد. این دانشجویان، زیر نظر بهترین استادان، مشغول به تحصیل هستند. مسئولان دانشگاهی، صرفاً به علت کسب درآمد اقدام به چنین کاری میکنند.
هرچند که دانشگاه، قابل تقلیل به یک بنگاه اقتصادی یا یک شرکت سهامی نیست. (زیرا که دانشگاه، ابعاد غیرانتفاعی، غیر بازاری و ویژگیهای اجتماعی و فرهنگی خاصی دارد و پاسخگویی دانشگاه، صرفاً، پاسخگویی به تقاضای بازارها نیست، بلکه مسئولیت اجتماعی پاسخگویی به مسائل فرهنگی جامعه را نیز عهدهدار است) ولیکن، برخی دانشگاههای خصوصی، اقدام به پذیرش چنین دانشجویانی میکنند.
پذیرش از طریق کنکور و دانشگاه بدون کنکور
کنکور نام آزمونی است که در بسیاری کشورها برای پذیرش دانشجو برگزار میشود ، در دانشگاههای بدون کنکور هم آزمونی بعنوان آزمون ورودی وجود ندارد.
طراحی سایت به مهارت ساخت و راهاندازی صفحات وب گفته میشود.
تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.
در آغاز، وب سایتها با کُدهای ساده HTML نوشته میشدند، گونهای از زبان نشانهگذاری که ساختار سادهای به وب گاهها میداد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرسهای دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روشهای دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی میتوانستند با یک مرورگر، صفحههای پیوند خورده را باز کنند.
با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام ال، پیچیدهتر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدولها که بیشتر برای نمایش نمودارهای دادهای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمانهای پنهان در صفحههای وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدولهای پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.
فناوریهای یکپارچه سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبانهای کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایتها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کردهاند. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.
همچنین با آمدن نگارههای جاندار و فناوریهای پویانمایی به صفحهها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندیهای تازه به سازندگان رسانه و طراحهای وب داده شد.
طرح وب سایت
طرح وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در وب گاه میگویند که معرف محتوا و مطالب آن وب سایت میباشد. طرح وب جلوه بصری هدف وب گاه است و اولین بخش از یک صفحه وب است که ذهن مخاطب را با خود درگیر میکند.
طراح وب با در نظر گرفتن هدف سایت و مخاطبان آن و با استفاده از المانهای متناسب با رویکرد سایت و به کمک ذهن خلاق و ذوق هنری خود در بکار بردن ابعاد و رنگها، طرحی خلق میکند که ضمن ایجاد یکپارچگی در کلیه صفحات وب گاه، نمای تکرار شونده و خسته کننده را به مخاطب القا نکند. در وب گاه باید از الگوی ثابتی در صفحات استفاده کرد که کاربر به هنگام دیدن صفحات متوجه این است که همه صفحات در یک سایت مشخص هستند.
یک رژیم لاغری موثر که در آن شما باید تنها ۵ روز درهر ماه را روزه بگیرید . پایه و اساس این رژیم لاغری به این شکل است که فرد ۲۵ روز اول هر ماه را بصورت عادی مواد غذایی را مصرف و تنها ۵ روز متوالی در ماه را بصورت محدود کالری مصرف میکند،توجه داشته باشید که شما نباید روزهای رژیم را بیشتر از ۵ روز در ماه کنید ، زیرا ممکن است ناخواسته به بدن خود آسیب وارد کنید، بنابراین توصیه میشود مقاله را کامل مطالعه کنید و در صورت وجود ابهام با مشاوران سایت در ارتباط باشید .
تحقیقات انجام شده در گذشته نشان می دهد رژیم های غذایی کوتاه مدت که فقط از آب و یا کالری بسیار پایین استفاده میکنند به محافظت از سلول ها و اندام ها از برخی بیماری های مزمن از جمله سرطان کمک میکند . رژیم لاغری ۵ روز در ماه هم ، فرصتی برای رسیدن به همین منافع را برای بدن فراهم میکند . هدف از طراحی این رژیم اینست که افراد را از چهارچوب رژیم های لاغری طولانی و پرتکرار و پر از محدودیت خارج کند و همانطور که فرد به زندگی عادی خود می پردازد به کاهش اضافه های وزن هم برسد.
طبق آخرین مطالعات انجام گرفته ، بزرگسالان برای گرفتن رژیم لاغری به دو گروه تقسیم می شوند.گروه اول شامل کسانی است که اضافه وزن کمی دارند و بیشتر بدنبال حفظ و پایداری وزن فعلی هستند ، افراد در گروه اول باید پنج روز در ماه را از یک رژیم غذایی با کالری محدود پیروی نمایند و همچنین از مواد غذایی مانند سوپ سبزیجات ، شکلات تلخ ، تنقلات ، چای بابونه و … مصرف کنند،این گروه باید در آن ۵ روز متوالی ، روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری در کل مصرف کنند و نه بیشتر و ۲۵ روز دیگر را بطور عادی بخورند و البته در طول ماه از داشتن یک برنامه ورزشی غافل نشوند.
گروه دوم رژیم لاغری ۵-۲۵ برایشان مناسب نیست و باید همیشه و در طول ماه از یک رژیم غذایی و ورزشی مناسب با ساختار بدنشان پیروی کنند ، افراد این دسته دارای استعداد عجیبی در چاق شدن هستند و بنابراین با نظر و مشورت متخصین و با برنامه مخصوص و منحصر بفرد باید پیش بروند .
نتایج بدست آمده از افرادی که از این رژیم لاغری پیروی کرده اند بسیار امیدوار کننده است. تنها پس از گذشت ۳ ماه تقریبا ۸ کیلو از وزن و ۳ درصد از چربی بدن را از دست داده اند. علاوه بر اینها جرم عضلات نیز افزایش یافته است . با این رژیم لاغری ، سطح قند خون و همچنین انسولین در سطح پایین نگه داشته میشود که این روند نیز به کاهش وزن کمک بزرگی خواهد کرد.
خیر ، قطعا این رژیم لاغری هم مانند خیلی از رژیم های غذایی دیگر برای بعضی از افراد میتواند خطرناک باشد . از جمله افراد با سابقه بی اشتهایی، اشخاص دیابتی، زنان باردار و هر شخصی با ناراحتی های خاص . اگر شما جزو این گروه ها هستید و یا از مشکل خاصی رنج میبرید برای گرفتن رژیم لاغری حتما از رژیم لاغری طراحی شده توسط متخصص تغذیه براساس شرایط جسمی و روحی خود استفاده کنید ، حتی اگر شما تمایل به استفاده از این رژیم دارید سر خود ۷۵۰ کالری مواد غذایی مصرف نکنید ، سعی کنید این کار را با مشاوران سایت لاغر میشم انجام دهید تا تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان در همان مقدار کالری محدود تامین گردد.
همانطور که به کرات بیان شد، حتما قبل از استفاده از هر کدام از رژیم ها با مشاوران و متخصصین تغذیه استفاده کنید ، امیدواریم این رژیم روزه ای ۵ روز در ماه برای شما مفید بوده باشد ، خواهشمند است در صورت استفاده ، نتیجه بدست آمده را با ما و دوستان خود در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید .
شما میتوانید در این قسمت بصورت رایگان شاخص توده بدن خود (BMI) اندازه گیری کنید، واقعآ شاخص بدنی شما در کدام گروه قرار دارد؟ گروه لاغر ؟ گروه نرمال؟ گروه اضافه وزن؟ گروه چاق؟ یا گروه خیلی چاق؟
شیشه هوشمند حالتی از شیشه و پنجره است که با استفاده نمودن از فناوریهای نوین می توان با آن میزان جذب کردن نور را در این گونه از شیشه هوشمند تغییر داد.شیشه هوشمند آفتاب گیر از انواع آن است.
حدود یک سوم انرژی یک ساختمان از راه درز های پنجره ها هدر می رود. به همین علت تلاش برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها بر روی پنجره ها تمرکز کرده است. مطالعات بسیاری برای یافتن روش های ذخیره انرژی صورت می گیرد و نیاز به ذخیره انرژی باعث می شود تا انواع جدیدی از پنجرههای شیشه هوشمندای در ساختمانها و همچنین در دیوارهای سالن کنفرانس در ادارهها بهکار برده شود. این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد.
به عنوان مثال شیشه هوشمند را تصور کنید که قابلیت تغییر از حالت شفاف به کدر داشته، توسط یک کلید را داشته باشد. میتوان از این شیشه هوشمند برای پنجره خانه (در حالت نیاز به ایجاد عدم دید)، برای جلوی فروشگاه در شب و هم چنین در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. با وجود اینکه استفاده از این شیشه هوشمند خصوصی، هنوز جا نیفتاده و متداول نشده است اما نمونه های بسیاری در تمام دنیا موجود است. اما پنجرههای هوشمند موجود، از پنجرههای الکتروکرومیک ساخته شده تا پنجرههای با ذرات معلق، همه ی این ها به ما کمک می کنند تا به طریقی هوشمند به کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها و اماکن عمومی کمک کند.
فکر کنید که در یکی از گرم ترین روزهای آفتابی در تابستان، نور خورشید مستقیم به اتاق شما میتابد و هیچ راه گریزی به جز استفاده نمودن از پنجرههایی با شیشه هوشمند دودی برای متعادل تر کردن گرما و نور اتاق نخواهید داشت. هم چنین دوست دارید تا تنها در هنگامی که نور شدت دارد شیشه هوشمند درست مانند عینکهای فتوکرومیک شوند.
شیشه هوشمند الکتروکروماتیک گونه ایی از شیشه هوشمند از الکتروکروماتیک ها استفاده می کنند. الکتروکروماتیک ها در حقیقت گونه ایی از مواد هستند که رنگ آن ها در اثر جریان الکتریکی واکنش نشان داده و تغییر می کند. جریان الکتریسته با ایجاد واکنش شیمیایی باعث ایجاد تغییرات خصوصیات مواد می شود و کاری می نماید تا آن ها نور را جذب و در نهایت منعکس کنند. امروزه از صنعت
الکترونیک در ساخت این نوع از شیشه هوشمند پنجره استفاده میشود.
نور خورشید به شیشه هوشمند تابش می کند، اما از طرفی جریان الکتریکی برقرار شده، میشود تا یونها از لایه ذخیره یونی به سمت لایه یونی هدایت و حرکت نموده و به لایه الکتروکروماتیکی بازگشت نموده و شیشه هوشمند را شفاف می نمایند. با قطع الکتریسته فرایند طی شده برعکس عمل نموده شیشه هوشمند مجدداً تیره میشود. یکی از ویژگی های مواد الکتروکروماتیکی قابلیت تنظیم آنها می باشد به صورتی که می توان شدت کدری آن ها را با تغییر مقدار جریان تنظیم نمود.
معنای شیشه های ضد آفتاب در ساختمان به این معنی می باشد که این شیشهها توانایی جذب گرمای نامطلوب ناشی از تشعشع پرتوهای نور خورشید جلوگیری کنند.
بیشتر شیشه هایی که در مصارف ساختمانی استفاده میشود، در جبهه بیرونی ساختمان قرار میگیرند و از این رو، کنترل نور و حرارت وارد شده به بنا از این راه صورت می پذیرد و شیشه هوشمند نقش مهم و پر واضحی در پایدار بودن (زیست محیطی) ساختمان اجرا خواهند کرد.تحقیقات انجام شده در راستای بهبود کیفیت شیشه ها، با بکار گیری فناوری نانو، مشتمل بر 4 تصمیم کاربری است.
پوششهایی به شکل فیلم های بسیار نازک که به طیف خاصی از امواج حساس می باشند. چنین پوششهایی، این پتانسیل را برای شیشه هوشمند فراهم میاورند تا بسامدهای ناخواسته فروسرخ (که سبب گرم شدن فضا میشوند) را فیلتر نموده و از ورود آنها به داخل ساختمان پیشگیری کنند.
در این روش که موسوم به فوتوکرومیک است، شیشه هوشمند با افزایش جذب خود به تغییرات شدت نور واکنش نشان میدهد. روش آخر، استفاده از پوششهای الکتروکرومیک است که در آن، شیشه هوشمند به وسیله یک لایه از تری اکسید تنگستن یا اکسید نیکل، به تغییر ولتاژ ایجاد شده واکنش میدهند. در این روش به محض لمس شیشه بر تیرگی شیشه افزوده خواهد شد.
اگر چه این رویکرد باعث این می شود که ساختمان، انرژی گرمایی کمتری از نور خورشید دریافت کند، اما این نگرش، نوعی نگرش منفعلانه قلمداد میشود. به عنوان یک راهکار فعال، روش دوم مبتنی بر فناوری ترموکرومیک است که به وسیله آن، شیشه به گرما عکس العمل نشان می دهد و نوعی سازوکار عایق بندی حرارتی را بر سر راه نور خورشید میسر می نماید، در هنگامی که ساختمان از کسب نور کافی محروم نخواهد شد. در حالت کلی، این سازوکار، مبتنی بر کسب نور کافی بدون کسب انرژی گرمایی می باشد.
ظهور فناوری نانو، زمینه ساز استفاده از نوعی شیشه فوتوکرومیک در ساختمان شد.مهم ترین تفاوت در این میان فراوردههای جدید و نمونههای قدیمی تر که در فراوردههای جدید، تنها فشار دادن یک دکمه برای تغییر در میزان انتقال دادن نور از شیشه و تغییر از وضعیتی به وضعیت دیگر کافی می باشد و مانند نمونههای قدیمی، نیازی به برقراری دائمی جریان الکتریکی (تا هنگامی که بخواهیم شیشه تیره بماند) نیست.