سئو


یکی از مهمترین بخش های سئو، سئو داخلی یا بهینه سازی On-page است. حتی حرفه ای ترین افراد هم گاهی اوقات از سئوی داخلی وب سایت غافل میشوند.

سئو بسیار شبیه به پازل است. شما باید تمام قطعات (محتوا، بک لینک ها و غیره) را در کنار هم بچینید تا به نتیجه برسید. همه تلاشهای شما بی نتیجه خواهد بود اگر لندینگ پیج شما بهینه سازی نشده باشد.

راهنمای زیر به شما کمک میکند تا صفحات فرود خود را به بهترین شکل برای گوگل بهینه سازی کنید.

 

 بهینه سازی آدرس صفحات برای سئو

 

مهمترین قدم برای شروع بهینه سازی وب سایت، ایجاد آدرس های سئو فرندلی است. آدرس صفحات باید تا حد امکان کوتاه، خوانا و همراه با کلمات کلیدی اصلی شما باشند. همچنین نباید از کلمات بازدارنده در آدرس استفاده شود. در این مقاله بیشتر راجع به سئو آدرس صفحات صحبت شده است.

 

سئو عنوان صفحات

 

اگر آدرس را در نظر نگیریم، بدون شک عنوان صفحه مهمترین فاکتور سئوی On-Page خواهد بود. یک تایتل بهینه سازی شده می بایست با کلمات کلیدی مورد نظرتان آغاز شود. مانند یک متن تبلیغاتی باعث ورود کاربران به سایت شود و در عین حال کوتاه باشد (در حدود ۷۰ کاراکتر)

در عین حال استفاده از کلمات ترند روز و تاثیر گذار باعث افزایش رتبه خواهد شد. کلماتی نظیر “راهنما”، “قیمت”، “بهترین”، “۱۳۹۶”، “بررسی تخصصی” و …

 

بهینه سازی تگ های Heading

 

تگ H1 اولین تگ از مجموعه تگ های هدینگ است که در بسیاری از سیستم های تولید محتوا نظیر وردپرس بصورت اتوماتیک ایجاد می گردد. بطور کلی عنوان سایت می تواند به عنوان تگ H1 هم استفاده شود.

نکته ۱ : هر صفحه فقط یک تگ H1 باید داشته باشد.

نکته ۲ : همیشه تگ H1 به عنوان اولین تگ Heading در صفحه مورد استفاده قرار گیرد.

تگ H2 دومین تگ از این مجموعه است که می بایست بعد از تگ H1 در صفحه استفاده شود. زیر عنوان ها باید از این تگ استفاده کنند و محتوای آن می تواند از کلمات کلیدی فرعی شما تشکیل شده باشد. شما می توانید بیشتر از یکبار از این تگ استفاده کنید و به یاد داشته باشید که حتما باید این تگ مورد استفاده قرار بگیرد.

مورد بعدی تگ H3 است که اهمیت کمتری از دو تگ قبلی دارد. ولی هنوز هم برای استاندارد سازی صفحات خود نیازمند استفاده از آن هستیم.

 

استفاده از کلمات کلیدی اصلی در ابتدای متن

 

همه می دانند که باید محتوای خوبی تولید کنند و محتوا پادشاه است و ….. اما شاید در این میان چیزی که قربانی شود سئو داخلی واقعی باشد. برای داشتن یک بهینه سازی استاندارد می بایست کلمات کلیدی اصلی خود را در بین ۱۰۰ کلمه اول متن قرار دهیم. اینکار فواید زیادی دارد و مطمئن باشید تاثیر بالائی در افزایش رتبه شما خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.