هفت خوراکی خوشمزه برای لاغر شدن

همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد ، همه ی کالری ها با هم برابر نیستند، بعنوان مثال شاید کالری یک سیب برابر با یک تکه شیرینی باشد اما تاثیری که آن تکه شیرینی بر روند لاغر شدن و تولید انسولین در بدن ما میکند خیلی متفاوت باشد.

غذاهای مختلف از راه های مختلف بر متابولیسم ما تاثیر میگزارند .آنها می توانند اثرات بسیار متنوعی بر گرسنگی، هورمون ها و میزان کالری که ما می خوریم، داشته باشند.
در اینجا۷ غذای دوست داشتنی که به لاغر شدن کمک زیادی میکند را به شما معرفی میکنیم .

۱- تخم مرغ

لاغر شدن

معمولا ما بدلیل ترس بالا رفتن کلسترول از خوردن تخم مرغ مخصوصآ زرده آن خودداری میکنیم ، اما جالب است بدانید خوردن تخم مرغ هیچ نقشی در افزایش کلسترول ندارد ، و جالبتر اینکه افزایش کلسترول هم هیچ ارتباطی به ناراحتی های قلبی  ندارد.

اگر قصد لاغر شدن دارید خوردن روزانه ۲تخم مرغ را از دست ندهید. تخم مرغ دارای پروتئین بالا و چربی سالم است و می توانند باعث کاهش کالری مصرفی شما و  مانع پرخوری شود.

تخم مرغ به میزان قابل توجهی مواد مغذی دارند و می تواند به شما کمک کند همه مواد مغذی مورد نیاز بدن در یک رژیم لاغری که کالری محدود دارد را دریافت کنید. تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن در زرده یافت می شود.

۲-سبزیجات برگ سبز

لاغر شدن

سبزیجات برگ سبز شامل  اسفناج،کاهو ، کلم ، جعفری، سبزی خوردن و … است و دارای خواص متعددی هستند که برای رژیم غذایی کاهش وزن و لاغر شدن مناسب میباشند، زیرا با وجود اینکه کربوهیدرات پایین و فیبر بالایی دارند ، موجب سیری طولانی مدت ما میشوند و  کالری کمی هم دارند .
خوردن سبزیجات برگ سبز برای افزایش حجم وعده های غذایی بدون افزایش کالری عالی است.
همچنین سبزیجات برگ سبز انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فوق العاده مغذی را شامل میشوند که کلسیم موجود در آنها خود موجب چربی سوزی میشود .

۳-ماهی سالمون

لاغر شدن

ماهی های چرب مثل سالمون  برخلاف باور خیلی ها برای سلامتی و لاغر شدن بسیار مفید هستند.  زیرا چربی مفید موجود در این نوع ماهی ها ما را برای مدت زیادی سیر نگه میدارد و از خوردن کالری بیشتر و پرخوری دورمان میکند.

ماهی سالمون با پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و همچنین انواع مواد مغذی مهم یکی از خوشمزه ترین و بهترین خوراکی ها در روند لاغر شدن ماست.
ماهی و غذاهای دریایی به طور کلی میزان قابل توجهی از ید مورد نیاز بدن ما را تامین می کند.این مواد مغذی برای عملکرد مناسب تیروئید و برای حفظ مطلوب سوخت و ساز بدن ضروری است. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳موجود در این نوع ماهی ها به کاهش التهاب کمک میکند .(مطالعات نشان داده است که التهاب ها نقش مهمی در چاق شدن و بیماریهای متابولیکی دارند)

ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، ساردین، شاه ماهی و دیگر انواع ماهی های چرب نیز عالی هستند.

۴-گوشت قرمز و گوشت مرغ

لاغر شدن

حقیقت این است … گوشت غذای دوست داشتنی برای لاغر شدن است، زیرا پروتئین زیاد دارد. پروتئین جزو مواد مغذی پرطرفدار است، و رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند مدت زمان سیری را افزایش داده و در نتیجه کالری های مصرفی ما را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده است که افزایش مصرف پروتئین به ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری مصرفی روزانه ، می تواند اشتهای شما را به ۶۰ درصد کاهش دهد، و باعث کاهش وزن و لاغری شما شود.

اگر شما در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، بهتر است گوشتهای چرب بخورید. اما اگر شما در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط ​​تا بالا هستید، انتخاب گوشت کم چرب مناسب تر ات.

۵-سیب زمینی آب پز

لاغر شدن

مطالعات نشان داده است سیب زمینی دارای خواص متعددی است که به عنوان غذای عالی برای کاهش وزن و لاغر شدن مطلوب می باشد.زیرا حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی هستند، یعنی تقریبا همه چیزهایی که ما نیاز داریم.

پتاسیم زیادی در سیب زمینی وجود دارد همچنین شامل مواد مغذی است که اکثر مردم به اندازه کافی از آن برخوردار نیستند و نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد.

مصرف سیب زمینی به افرادی که دارای اضافه وزن کمی هستند و بیشتر به دنبال یک رژیم سلامتی و کاهش وزن چند کیلویی هستند توصیه میشود و زیرا این ماده غذایی با وجود همه فوایدی که دارد باعث  افزایش ترشح انسولین در بدن برخی ها میشود . پس در مصرف آن حتما با مربی خود مشورت کنید .

بهترین شیوه طبخ برای سیب زمینی تنوری یا ابپز کرن آن میباشد.

۶-آووکادو

لاغر شدن

آووکادو یک میوه واقعا منحصر بفرد است .

در حالی که اکثر میوه ها دارای کربوهیدرات بالا هستند، آووکادو با چربی سالم بالا و کربوهیدرات بسیار کمی میباشد.

اسید اولئیک ، همان نوع چربی موجود در روغن زیتون در این میوه خاص هم وجود دارد.

علیرغم داشتن چربی زیاد، آووکادو دارای مقدار زیادی آب است، آووکادو به عنوان افزودنی به سالاد کامل است، زیرا مطالعات نشان می دهد که چربی در آنها می تواند جذب مواد مغذی را از سبزیجات ۲٫۶ تا ۱۵ برابر  افزایش دهد.

آنها همچنین حاوی مواد مغذی مهم هستند، از جمله فیبر و پتاسیم که اگر با تخم مرغ و کمی کره مخلوط  و طبخ شود بعنوان یک غذای کامل و عالی در صبحانه یا شام مورد استفاده قرار گیرد و برای مدت چند ساعت شما را کاملا سیر نگه دارد و به لاغر شدن شما کمک کند.

 

۷-آجیل

لاغر شدن

با وجود داشتن چربی زیاد، آجیل نه تنها چاق کننده نیست بلکه برای لاغر شدن حیاتی و مهم است .

آجیل ها یک میان وعده بسیار عالی هستند، حاوی مقدار متعادل پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند.مطالعات نشان داده است که خوردن آجیل می تواند سلامت متابولیسم را بهبود بخشد و حتی باعث کاهش وزن شود .

فقط باید در مصرف آجیل و اینکه چه نوع آجیل را انتخاب کنید دقت داشته باشید ، زیرا کالری بالایی دارند مثلا خوردن ۱۵ عدد بادام در روز بعنوان یکی از میان وعده ها بسیار عالی است و علاوه بر اینکه به سلامت شما کمک میکند باعث میشود از پرخوری و خوردن حله هوله و غذاهای ناسالم پرهیز کنید و فکر و روان آسوده تری داشته باشید.

امیدوارم این مواد غذایی را در برنامه کاهش وزن و لاغر شدن خود بگنجانید فقط حواستان به کالری آها باشد ، خواهشمند است نظر و تجربه خودتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای محاسبه اریگان شاخص توده بدنی خود (BMI)  میتوانید اینجا کلیلک نمایید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.