مصاحبه با گردشگری که به ۹۷ کشور از جمله ایران سفر کرد

کریستین لیندگرِن، جهانگردی نروژی است که در سن ۱۸ سالگی درس را رها کرد تا به دور جهان سفر کند. این جهانگرد که به بیش از ۹۷ کشور جهان سفر کرده احساس می‌کند که تازه ماجراجویی‌اش در حال آغاز است.

کریس که اکنون ۲۷ ساله است، تجارب باورنکردنی‌اش را در مصاحبه‌ای در اختیار ما گذاشته است. او ما را با خود به ماجراجویی‌های فوق‌العادهٔ خود می‌برد و به خوانندگان توصیه می‌کند که چرا، چگونه و به کجا سفر کنند.

chris_cafegardesh

 

می‌توانی کمی راجع به خودت بگویی؟

من در شهری کوچک در جنوب نروژ متولد و بزرگ شدم. وقتی که بچه بودم همیشه محدودیت‌ها را کنار می‌زدم و می‌خواستم ببینم تا کجا می‌توانم پیش بروم. برای همین بیرون رفتن و سیاحت کردن همیشه در ذات من بود. پس تصمیم گرفتم که درس را راها کنم و در عوض به گشت و گذار و سفر بپردازم که برایم بسیار طبیعی می‌نمود.

گاهی وقت‌ها آرزو می‌کنم که ای‌کاش چند صد سال پیش متولد شده بودم تا می‌توانستم اولین نفری باشم که بسیاری از جاها را کشف می‌کند.

Beach_East_Timor_cafegardesh

 

این‌ها همه چطور شروع شد؟ چه چیزی تو را متقاعد کرد که سفرکردن را شروع کنی؟

من وقتی ۱۸ سالم بود به اولین سفر زندگی‌ام رفتم، اولین مقصدم هند بود، یک بلیت یک‌طرفه! نهایتا پس از گذراندن ۶ ماه در هند به سمت مقصد بعدی‌ام حرکت کردم.

 

مقصد‌های مورد علاقهٔ تو در سراسر دنیا کجاها هستند؟ آیا جایی هست که بخواهی دوباره به آن سفر کنی؟

من ایران را واقعا دوست دارم. این کشور مردمانی واقعا گرم و صمیمی دارد. کاملا عکس چیزی که رسانه‌های غربی به ما می‌گویند. ایران همچنین یکی از غنی‌ترین تاریخ‌های جهان را دارد. مملو از جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده است که از مراکز توریستی فاصلهٔ چندانی ندارند. بله! ایران گردشگران غربی هم زیاد دارد.

من همچنین یکی از دوست‌داران نپال هستم و سعی می‌کنم سالی یکبار به این کشور سر بزنم.

One_horned_rhions_in_north_east_india_cafegardesh

یکی از تجاربت که هنوز شب‌ها تو را بیدا نگه می‌دارد را برای ما بگو! چیزی که موهای تنت را سیخ کرد، ولی با این حال می‌خواهی دوباره انجامش بدهی؟

من هرکاری که تا به حال کرده‌ام را حاضرم دوباره انجام بدهم. البته مشکلاتی هم در راه داشتم. مشکلاتی چون پلیس‌های فاسد یا سربازان مرزی. اما آخرین جایی که دیدنش مو به تنم سیخ کرد، لورانگ گار، در سیچوآن غربی در چین بود. شهری از راهب‌ها و راهبه‌ها با ۴۰ هزار نفر جمعیت.

Larung_Gar_cafegardesh

 

آیا توصیه‌ای به خوانندگان ما دارید؟ چه مقصدی را برای سفر حتما پیشنهاد می‌کنید؟

من همیشه به همه می‌گویم که به باید به ایران بروند. اگر به ایران بروید متوجه می‌شوید که این کشور چقدر با آن‌چه تصور می‌کردید تفاوت دارد. باتوجه به این که تحریم‌های ایران نیز در حال برداشته شدن هستند، ایران در حال تبدیل شدن به یک مقصد توریستی محبوب و پرطرفدار است.

آسیای مرکزی هم یکی از آن مقصدهای عالی است که خوشبختانه دوبار موفق به بازدید از آن شدم. اتیوپی، در آفریقا، هم کشور دیگری است که ویژگی‌های فرهنگی جالبی دارد. هزینه‌های سفر به‌شدت پایین هستند. تنها مشکل این است که هزینهٔ بلیت‌های جاذبه‌های گردشگری این کشور روزبه‌روز در حال افزایش هستند.

Isfahan_cafegardeshEsfahan_Iran_cafegardesh

جدای از توصیه‌های معمول، کسی که سفر می‌کند باید مراقب چه چیزهایی باشد؟

یک جملهٔ خوب از نویسنده‌ای به نام جیمز میچنر هست که می‌گوید: «اگر شما غذا را رد کنید، از رسوم چشم بپوشید، از دین بترسید و از مردم دوری کنید، بهتر است که در خانه بمانید.» و من این جمله را با امنیت کاملا در ارتباط می‌بینم. به مردم یک‌ سرزمین احترام بگذارید تا آن‌ها هم به شما احترام بگذارند. با مردم بدرفتاری کنید و نتیجهٔ آن را بچشید.

 

چه جاهایی هست که هنوز موفق نشده‌ای ببینی؟

پاپوئا گینهٔ نو و ماداگاسکار سال‌ها است که در لیست من هستند. احتمالا مقصد بعدی من گینهٔ نو باشد، سه ماه در گینهٔ نو، بدون راهنما و فقط با اهالی.

خرابه‌های باستانی مدائن صالح در عربستان سعودی هم یکی از جاهایی است که موفق نشده‌ام ببینم. و البته قطب جنوب هم باقی مانده است.

New_Dehli_India_cafegardesh

 

یک خاطره یا چیزی که در طول سفرهایت همیشه در ذهنت بوده چیست؟

اولین باری که کوه اورست را دیدم، مات و متحیر بودم. البته الان سه‌بار از کوه اورست بازدید کردم که از خوش‌شانسی من است. یک بار از طرف تبت و دوبار از طرف نپال. در آینده هم بارها و بارها از این کوه بازدید خواهم کرد.

 

ایدهٔ ترک شغل دائمی و سفر به در دنیا چقدر سخت/آسان است؟

برای من ایدهٔ ترک تحصیل آسان‌ترین تصمیم ممکن بود. در طول سفرهایم هم با مردم زیادی برخوردم که چنین تصمیمی گرفته‌اند. حتی برخی را می‌شناسم که کارهای خود را رها کرده‌اند تا به دور دنیا سفر کنند و بیشترشان بیشتر از من سفر کرده‌اند.

Mexico_cafegardesh

 

یک روز معمولی در زندگی تو چه شکلی است؟

من هیچ‌وقت یک روز معمولی نداشته‌ام؛ بعضی وقت‌ها ساعت‌ها در میان جنگل ایستاده‌ام منتظر یک وسیلهٔ نقلیه که از آن حوالی گذر کند یا با پشه‌ها و دیگر حشرات مبارزه کنم و روز بعد ساعت‌ها در یک رستوران نشسته‌ام تا بتوانم عکس‌هایم را آپلود کنم.

 

ویدئوها، عکس‌ها و خاطراتت را در کجا ثبت می‌کنی که همه بتوانند ببینند؟

من عکس‌هایم را روی صفحهٔ اینستاگرامم به نام aroundtravel آپلود می‌کنم. همچنین وبلاگی به آدرس unusualtraveler هم دارم که بیشتر عکس‌هایم را در آن‌جا می‌توانید پیدا کنید.

 اگر میل سفر کردن در شما بیدار شده هم اکنون به سایت کافه گردش سر بزنید و بلیط هواپیما یکی از تورهای (تور کیش ، تور دبی ، تور استانبول ، تور تایلند ، تور مشهد ، تور گرجستان ) را تهیه کنید همینطور به قسمت بلیط چارتر مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.