راز سلامتی و لاغری با میوه

لاغری با میوه

لاغری با میوه نسل هاست که بین افراد بعنوان یک رژیم لاغری رواج دارد. اکثر متخصصان سلامت معتقدند که میوه برای لاغری و تناسب عالی است.
مطالعات گسترده ای نشان داده اند. افرادی که میوه ها (و سبزیجات) زیادی می خورند سالم تر از افرادی هستند که میوه و سبزیجات کمی استفاده میکنند. میوه ها دارای خواصی هستند که سبب کاهش وزن هم می شوند. از اینکه بری میوه ها کالری بالایی دارند و برخی هم دارای قند زیادی هستند نمیشود اغماض کرد اما حتی اگر آنها حاوی قند باشند، کالری کمتری مسبت به کیک و شکلات دارند و به علاوه، فیبر موجد در میوه کمک می کند تا شکر  به سرعت به جریان خون آزاد شود.
قند موجود در میوه را فروکتوز مینامند که بنظر طرفداران رژیم کتوژنیک این قند ها مستقیما بر روی کبد مینشینند و زمینه استعداد چاقی و یا کبد چرب را ایجاد میکنند. پس توصیه میشود افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات و یا رژیم کتوژنیک استفاده میکنند و همینطور افرادی که به فروکتوز حساس هستند از خوردن میوه ها ی شیرین پرهیز نمایند. اما برای بقیه میوه ها می توانند یک رژیم غذایی (و خوشمزه) برای لاغر شدن و کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

گریپ فروت

لاغری با میوه

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که مورد توجه قرار گرفته است، زیرا اثرات آن بر کنترل وزن به طور مستقیم ثابت شده است و در برنامه غذایی لاغری با میوه جای خودش را پیدا کرده .

در مطالعه یی که روی  ۹۱ فرد چاق انجام شد ، افرادی که فقط نصف ک گریپ فروت تازه را قبل از غذا میل کردند در عرض ۱۲ هفته ، ۷ کیلو گرم وزن کم کردند آن هم بدون هیچ تغییر دیگری در رژیم خود.

گریپ فروت علاوه بر کاهش وزن و لاغری ، انسولین را نیز کاهش میدهد و همچنین ریسک ابتلا به بیماریهایی از جمله بیماریهای متابولیکی را نیز به شدت پائین می آورد .

بنابراین اگر به دنبال سلامتی ، تندرستی و کاهش وزن هستید قبل از هر وعده غذایی نصف یک گریپ فروت تازه را میل کنید.

سیب

لاغری با میوه

یکی از دیگر میوه های معجزه آسا و فوق العاده سیب است ، سیب حاوی قند پایین ، کالری کم و البته فیبر بالایی است . سیب به کاهش اشتها و سیر ماندن های طولانی ما در رژیم های لاغری کمک زیادی میکند ، یکی از روشهای دیگر لاغری با میوه خوردن سیب نیم ساعت قبل از غذا میباشد ، توصیه میشود از سیب با اندازه کوچک یا متسط و کم شیرین استفاده نمایید.

نارگیل

لاغری با میوه

همه روغن ها بد نیستند ، روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب متوسط می باشد که به نام Triglycerides Chain Medium (MCTs) نامیده می شود.
نشان داده شده است که این اسید های چرب باعث افزایش سدیم نسبت به سایر چربی ها می شود و همچنین موجب سوزاندن کالری میشوند. مطالعات زیادی در این خصوص انجام شده که همگی نشان میدهد افرادی که از روغن نارگیل استفادده کرده اند ، چربی های اضافه در ناحیه شکم و پهلو را از بین برده اند.
البته … روغن نارگیل حاوی کالری است، بنابراین افزودن آن به غذایی که میخورید مهم است بنابراین باید در کنار مصرف این روغن از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده نمایید. میتوانید از برنامه غذایی لاغری با میوه هم استفده نمایید.
باز هم تاکید میکنم روغن نارگیل یکی از بهترین و سالم ترین روغن ها روی کره زمین است و توصیه میشود این روغن را جایگزین روغن هایی که در آشپزخانه دارید بکنید ، فقط توجه داشته باشید این روغن مناسب سرخ کردنی نیست.

باعث افتخار ماست نظرات و پیشنهاداتون رو به ما اعلام کنید و ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید . شما میتواید برای محاسبه رایگان شاخص توده بدنی خود  (BMI)اینجا کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.