بازار بزرگ استانبول،دالان هزارو یک شب

با بازار بزرگ استانبول آشنا شوید| در هر سفرى به استانبول حتماً به یکى از بازارهاى متعدد ترکى خواهید رفت که باشکوه‌ترین آن‌ها، بازار بزرگ استانبول است. این بازار شلوغ و پرسروصدا همواره گردشگران زیادى را به همراه مردم منطقه را به خود جذب می‌کند. زمان در این بازار، به‌طور متفاوتى می‌گذرد. می‌توانید ساعت‌ها در بازار گردش کنید، در راهروهاى باریک آن قدم بزنید، به مردم در حال کار نگاه کنید، با فروشندگان محلى بر سر قیمت چانه‌بزنید و یا در گوشه‌ای از بازار چاى بنوشید و به این هیاهو و شلوغى نگاه کنید.

١. بازار بزرگ یکى از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهاى سرپوشیده‌ی جهان است. اغلب کسانی که با تور ترکیه سفر کرده اند بازدید از بازار بزرگ را یکی از بهترین بخش های سفر خود معرفی کرده اند

2

٢. به این بازار، کاپالى چارشى نیز می‌گویند که به معنى بازار سرپوشیده است.

3

٣. بازار بزرگ یکى از مکان‌های دیدنى مهم استانبول است که هرروز بین ٢٥٠٠٠٠ تا ٤٠٠٠٠٠ نفر بازدیدکننده دارد.

4

٤. در سال ٢٠١٤ بازار بزرگ به‌عنوان پربازدیدی‌ترین مکان گردشگرى در جهان، اعلام شد.

5

٥. این مکان حتى در بین مردم محلى نیز بسیار معروف است. آن‌ها براى خرید کردن و وقت‌گذرانی به این بازار می‌روند.

[برای دیدن تورهای کافه گردش اینجا را کلیلک کنید]

6

٦. این بازار تحسین‌برانگیز، ٦١ خیابان سرپوشیده، ٢٢ ورودى، بیش از ٥٠٠٠ مغازه، ٢٠٠٠٠ کارگر، ٤ فوّاره‌ی آب، ٢ مسجد و حتى ٢ حمام عمومى دارد.

7

٧. در این بازار ادویه، جواهرات، ظروف سفالى، وسایل عتیقه، فرش و البته سوغاتی‌های فراوان به فروش می‌رسد. بسیارى از غرفه‌های این بازار بر اساس کالایى که در آن فروخته می‌شود، گروه‌بندی‌شده‌اند و در فضاى بزرگى از بازار، چرم، فرش و طلا فروخته می‌شود.

8

٨. یک بازار با مساحت ٣١٠٠٠ مترمربع و چند صد فروشنده‌ی سمج که نمی‌گذارند کسى بدون خریدن یادگارى از این بازار خارج شود.

9

٩. کسانى که قصد خرید دارند باید مهارتشان در چانه‌زنی را امتحان کنند. چانه زدن در این بازار یک علم است. علاقه‌ی زیادى نشان ندهید، عجله نکنید و نترسید. می‌توانید با فروشنده یکى دو فنجان چاى بخورید.

هم اکنون می توانید وارد صفحه تور ترکیه کافه گردش شوید و با بهترین قیمت تور خود را رزرو کنید

نگارش: کافه گردش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.