سفر به تایلند، کشور رنگارنگ

تایلند به دلایلی انسان دوستانه توانسته در زمینه‌ی گردشگری جز برترین کشورها باشد. هرساله شهرهای تایلند همچون بانکوک و پوکت پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا هستند. فستیوال‌های سالانه، تفریحات آبی بی‌نظیر، طبیعت بکر و زیبا، سواحل متعدد و غذاهای لذیذ و ارزان‌قیمتش همه از دلایلی هستند که سبب شدند این کشور در زمره‌ی رتبه داران گردشگری قرار گیرد. تایلند اغلب آب و هوایی گرم دارد ولی در بعضی از شهرهایش چون پوکت در فصل پاییز هوا معتدل و شب‌ها خنک خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

هریک از شهرهای تایلند رنگ و بوی خاص خود را دارد؛ اما در این میان پاتایا، بانکوک و پوکت از اهمیت بیشتری در زمینه‌ی گردشگری برخوردارند.

پاتایا، یکی از شهرهای ساحلی تایلند است که مکان‌های گردشگری بسیاری دارد. نمایش الکازار یکی از دیدنی‌ترین نمایش‌ها در پاتایا است که توسط گروه حرفه‌ای انجام می‌شود. دکور صحنه و طراحی لباس‌ها در الکازار به نحوی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.


مینی سیام یک مجموعه‌ی مینیاتوری در پاتایا است که ماکت آثار تاریخی مشهور در جهان و تایلند را درون خود گنجانده. ماکت‌هایی چون معبد بودای زمردین، مجسمه‌ی آزادی برزیل و برج ایفل از نمونه کارهای این مجموعه هستند.

باغ گیاه‌شناسی نانگ‌نوچ در جنوب پاتایا یکی از بی‌نظیرترین باغ‌های مطالعات گیاه‌شناسی در دنیاست که تعداد زیادی گونه‌ی گیاهی کم یاب را از سراسر دنیا در خود کنار هم گردآورده است.

جزیره‌ی مرجان، پارک آبی پاتایا، معبد حقیقت و... از دیگر جاذبه‌های کم یاب این شهر ساحلی هستند که نباید از دیدنشان غافل شد.

جهانیان پوکت را به‌عنوان مروارید دریای آندامان به خاطر دارند چراکه سواحل زیبا و آب‌های شفافش این اسم را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. به پوکت که رفتید علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی و معابدش به فیل‌سواری و قایق‌سواری در تنداب بپردازید و یکی از مهیج‌ترین خاطرات عمرتان را رقم بزنید.


بانکوک پایتخت تایلند و از پرهیاهوترین شهرهای تایلند است. این شهر با بازارهای متعددش شناخته می‌شود. بازارهای چاتوچاک و شناور بانکوک هم که زبانزد خاص و عام است. اگر به بانکوک سفر کردید بازدید از محله‌ی چینی‌ها و خانه‌ی جیم تامسون را از قلم نیندازید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 

sanctuary_of_truth_sunset_cafegardesh

Thi_cafegardeshcom

mini_siam_cafegardeshcom

mahale_chiniha_cafegardeshcom

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی با طعم‌های شیرین، ترش، شور و کمی تند عجین شده است. شاید غذاهای تایلندی چندان به مزاج ما ایرانی‌ها خوش نیاید اما بهترین قسمت سفر کسب تجربه و آشنایی بافرهنگ و آداب‌ورسوم‌های مختلف است. غذای هر منطقه نیز بخشی از تجربیات ما از آن منطقه خواهد بود پس امتحان کردن غذاهای تایلندی به سبب کسب تجربه کاری مهیج و شیرین است. تنوع غذایی در تایلند بسیار بالاست در خیابان‌هایش که قدم بزنید غذاهای رنگارنگ با شکل و شمایل بسیار متفاوت، زیاد به چشمتان خواهد خورد. غذاهای خیابانی که در دکه‌های کوچک و یا بر روی چرخ‌دستی عرضه می‌شوند طرفداران زیادی دارند و نسبت به غذاهای رستوران‌ها ارزان‌تر هستند.


تام یام گونگ یک غذای بسیار مشهور در شهر بانکوک است که بویش عجیب شهر را در برگرفته. ماده‌ی اصلی در طبخ این غذا میگو و قارچ است. شما می‌توانید میزان ادویه‌جات را هم به سلیقه‌ی خودتان تغییر دهید.

tom_yum_goong_cafegardeshcom

پد تایلندی معروف‌ترین غذای تایلندی است که در منوی تمامی رستوران‌های تایلند به چشم می‌خورد. این غذا از رشته‌های نودل، مرغ، گوشت و سس مخصوص تهیه‌شده و بسیار خوشمزه است.

shrimp_pad_thai_cafegardeshcom

سوم تام یکی دیگر از غذاهای معروف تایلند است که ابتدا فقط در شمال شرق تایلند یافت می‌شد اما اکنون در سراسر آن در دسترس است. این غذا از برنج مرغ و میوه‌ای به نام پاپایا تهیه می‌شود.

som_tom_cafegardeshcom

خوراک گوشت و بادام‌زمینی، برنج سرخ‌شده و سوپ مرغ و کاری هم از دیگر غذاهای معروف تایلندی هستند که بیشترین شباهت را با ذائقه‌ی ایرانی دارند.

goosht_va_badam_cafegardeshcom

فستیوال‌ها

هرسال فستیوال‌های زیادی در تایلند برپا می‌شود. پیشنهاد می‌کنم تاریخ سفرتان را طوری تنظیم کنید که خودتان را به یکی از جشنواره‌های سالانه‌ی تایلند برسانید.

جشنواره‌ی بوفه‌ی میمون‌ها هرسال در تاریخ 28 و 29 نوامبر در شمال شهر بانکوک برپا می‌شود.


monkey-fst-cafegardeshcom_1

Lopburi_Monkey_Banquet_Gnomeandi_cafegardeshcom

جشنواره‌ی گل چیانگ مای یکی دیگر از جشنواره‌های سالانه در تایلند است و هرسال در اولین هفته‌ی ماه فوریه در شهر چیانگ مای برگزار می‌شود.

برای آگاهی بیشتر در خصوص بلیط چارتر تورهای داخلی ( تور مشهد ،تور کیش ) و خارجی ( تور تایلند ، تور دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول ) روی لینک آن کلیک کنید.


Chiang_Mai_Flower_Festival_cafegardeshcom

فستیوال سونگ کران به مناسبت جشن سال نو در 13 تا 15 ماه آوریل برگزار می‌شود در این فستیوال که به جشنواره‌ی آب هم معروف است مردم با تفنگ‌های آبپاش در هوای مدیترانه‌ای آب‌بازی می‌کنند و به شادی کردن می‌پردازند. این جشنواره یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌های تایلند است.


songkran_cafegardeshcom

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.