از برج‌های مجلل تا چادرهای بادیه‌نشینی

تور دبی همواره یکی از انتخاب‌های پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی بوده ‌است. از سوی دیگر، دبی به دلیل موقعیت خاصی که دارد، محل برگزاری همایش‌ها کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌هاست. پس تور نمایشگاهی دبی هم در کنار تورهای مسافرتی دبی طرفداران خاص خود را دارد. از همین رو تورهای دبی شامل طیفی از تور ارزان دبی تا تورهای لاکچری و هتل‌های فوق‌العاده می‌شوند. همین پرطرفدار بودن سبب شده که تقریباً در تمام سال امکان خرید یک تور لحظه آخری دبی یا تور دبی ارزان قیمت وجود داشته باشد.

تور دبی قیمت متنوعی دارد. این قیمت وابسته به نوع پرواز شما، درواقع بلیط دبی، نوع هتلی که در آن اقامت خواهید داشت و فصل سفرتان است. هتل های دبی نیز منوی متنوعی را به شما پیشنهاد می‌کنند. از هتل‌های ساده و ارزان دو یا سه ستاره گرفته تا هتل‌های فوق‌العاده لوکس دبی. هتل‌هایی همچون جمیرا، برج‌العرب، هتل آتلانتیس و... .

امارات در یک نگاه

امارات کشوری خشک و آفتابی است، برای همین تابستان‌های بسیار گرمی دارد. بیشتر بارش‌های این کشور در فصل زمستان است و در دیگر ایام سال خیلی کم پیش می‌آید که باران ببارد. برای همین اگر خیلی با گرما مشکل دارید فصل تابستان را برای تور دبی به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ اما اگر دوست دارید به یک کشور کویری سفر کنید که گرمای کویر را تجربه کنید، هرگز تور دبی را از دست ندهید، چرا که در فصول گرم فستیوال‌های متعدد خرید در این کشور برگزار می‌شوند.

تور دبی

تفریحات دبی

سرگرمی و تفریح در دبی بسیار است. مهم‌ترین این سرگرمی‌ها شامل تفریحات آبی، سافاری، و مراکز خرید هستند. بهترین بخش سفر مسافران تورهای دبی، گردش‌های داخل شهر یا اطراف دبی هستند. این گردش‌ها شامل تور صحرا، پارک آبی، اتوبوس‌های دو طبقه دبی، تور خور، تور سافاری و ... است. در تورهای صحرا شما شبی را در کنار چادر بادیه‌نشینان میگذرانید تا با چهره واقعی زندگی در کویر آشنا شوید. تورهای سافاری هم شامل شترسواری یا آفرود در دل کویر و تپه رمل‌های کویری است. در سفر دبی حتماً باید یکی از روزها را به تفریح و شنا و ورزش در پارک‌های آبی اختصاص دهید، چرا که پارک‌های آبی دبی خاطره‌ی شیرینی به سفرتان اضافه خواهد کرد. مطمئناً شنا در آب‌های خلیج‌فارس، قدم زدن در مسیر ساحلی دبی، جت اسکی در ساحل دبی، و دوچرخه‌سواری در سواحل دبی، از جمله تفریحات و سرگرمی‌های دیگر این شهر است.

غذای دبی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر شما خوردن غذاست. امارات بهترین رستوران‌های دنیا را در خود جای‌داده. مهم نیست چه ذائقه‌ای دارید یا هوس چه نوع غذایی کردید، هر غذایی که بخواهید به راحتی در رستوران‌های دبی پیدا خواهید کرد. غذای اماراتی‌ها ترکیبی از غذاهای مختلف خاورمیانه و آسیاست. البته از وقتی که دبی چنین محبوب و پرطرفدار شده و انواع و اقسام رستوران و منوهای غذایی به آن راه پیدا کرده‌اند دیگر نمی‌شود ترکیب مشخص و دقیقی برای غذاهای اماراتی‌ها پیدا کرد اما به هر حال رژیم غذایی اماراتی‌ها با توجه به طبیعت این کشور تعیین می‌شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی غذای اماراتی‌ها گوشت، حبوبات، لبنیات و سبزیجات است. گوشت مرغ و گوسفند بیشتر استفاده می‌شود و گوشت بز و گاو کمتر رایج است. گوشت‌های دریایی هم بخش مهمی از غذاهای ساحل‌نشینان دبی است. در سفر با تور دبی و غذا خوردن در رستوران‌هایی چون رستوران ملیس دبی، یا رستوران الفنر دبی چشیدن طعم غذاهایی چون هریس، مجبوس و حمص را از دست ندهید. بعد از غذا هم به رسم مردم بومی دبی چای قرمز و نعناع، یا قهوه‌ی عربی به همراه خرما نوش جان کنید.

اگر دوست داشتید غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنید، شاورما، فلافل و تبوله را از دست ندهید.

تمام رستوران‌های و غذاخوری‌های بین‌المللی هم در دبی شعبه دارند و شما تقریباً در تمام مراکز خرید بزرگ می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. اگر در سفر به دبی دلتان برای غذای ایرانی هم تنگ شد، اصلاً نگران نباشید تا دلتان بخواهد رستوران ایرانی در دبی از گردشگران پذیرایی می‌کند. راستی فراموش نکنید که فستیوال غذای دبی در ماه فوریه برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای چشیدن مزه‌های مختلف غذاهای سراسر جهان است.

مراکز خرید دبی

اما مهم‌ترین بخش هر سفری شاید خرید باشد. حتی اگر اهل خرید نباشید برای تهیه سوغات و یادگاری بهتر است که سری به بازارهای دبی بزنید. دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا در شهر دبی واقع شده است. دبی مال که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده، میزبان معروف‌ترین برندهای جهان، چندین سینما، شهربازی، سالن‌های غذاخوری متعدد آکواریوم، یک زمین یخ و باغ‌وحش است. جدا از دبی مال، مرکز خرید ابن‌بطوطه، دیره سیتی سنتر، مرکز خرید امارات، مارینا مال و... نیز محل خوبی برای خرید و وقت‌گذرانی خواهند بود.

بهترین تورهای دبی

خب حالا با این توصیفات اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم سری به صفحه‌ی تور دبی کافه‌گردش بزنید مطمئن باشید قیمت‌ها شما را متعجب خواهد کرد. ممکن است حتی یک تور دبی لحظه آخری یا یک پیشنهاد تور ارزان دبی هزینه‌های شما را بسیار پایین آورند. تورهای دبی جدا از اینکه قیمت‌های متنوعی دارند خدمات متنوعی نیز دارند که با توجه به برنامه‌ی سفر و خواستههایتان می‌توانید از میان تورهای دبی، تور موردنظر خودتان را بخرید. راستی، تور دبی از شهرهای مختلف نیز برگزار می‌شود و شما مجبور نیستید برای خرید بلیط هواپیما این سفر حتماً به تهران بیایید. تور دبی از شیراز، تور دبی از مشهد، و تور دبی از اصفهان بیشترین تورهای دبی هستند که از شهری غیر از تهران مسافران را به دبی می‌برند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.